Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 08-09-2008, 23:31
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

Bedankt voor je uitnodiging, wordt zeer op prijs gesteld! (serieus)

Maareh, hoe had je dit in gedachten? Los van de Golf een keer komen (fietsen?), om te zien hoe het bij jou zit? Ik heb namelijk niet meer de lichamelijke gesteldheid om de Golf van Rijen (staat-ie momenteel) naar Dussen te duwen?!
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 07:17
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

contactblokje schakelt het relais van de brandstofpomp. De pomp wordt (volgens mij) niet direct aangestuurd. Op het forum is ook een lijst met relaisnummers, zodat je een relais voor de aansturing van het pompje moet kunnen vinden.

Het contactblokje zit achter je contactslot. Als je de afdekkappen van de stuurkolom demonteert kan je dat blokje zien zitten als je vanachteraf in het slot kijkt. Even op de sloop kijken hoe dat bij een golfje zit, daar kan/mag je de boel nog slopen

Blokje gaat vaak stuk, en is vaak een oorzaak van aan/uit gaan van electrische componenten.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 12:39
Oudelut's Avatar
No personal life

Is dat contactblokje ook te demonteren zonder het gehele contactslot te demonteren?
Dacht ergens gelezen te hebben dat als je stuur, stuurkappen, bedieningshendels e.d. demonteert, je 'm eruit zou kunnen pakken? Maar aangezien de claxonknop op mijn Spucknapf nogal fragiel is... Zou zonde zijn als die het loodje legt terwijl het ook anders kan?
In ieder geval wel al bedankt voor de hulp, wordt stapje-bij-beetje wijzer!
Reply With Quote
Old 09-09-2008, 17:58
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004

Volgens mij wel. Onderste kap van de stuurkolom weghalen en je ziet hem al zitten.
Ik heb er nog eentje liggen uit een golf 2. Zou me niets verbazen als dat gewoon past... Bel maar!
Old 10-09-2008, 20:03
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Golf 2 oude type past
Als je de onderste kap en de stekker eraf hebt "kan"je erbij,is een klijn +schroefje
Brandstofpomp staat via de ontsteking
Als er geen vonk is ook geen brandstof,is ivm een ongeval[als de motor niet draaid blijft bij schade/lekage geen brandstof stromen
Reply With Quote
Old 27-09-2008, 14:29
Oudelut's Avatar
No personal life

Enige tijd niet op forum geweest, maar in verloren uurtjes wel gewoon doorgesleuteld (en vooral doorgemeten ).
Contactblokje bleek inderdaad een probleem te hebben. Niet volledig kapot, maar wel storing (lastig om te vinden als-ie het tijdens het doormeten net wel doet... GRRR).
Ik wijt het overlijden van de brandstofpomp ook aan de wispelturigheid van het contactblokje. (Als de relatie met je vriendin telkens aan-uit is geef je het uiteindelijk ook op, toch? )
Hoe dan ook, pomp vervangen, contactblokje vervangen, benzineleidingen vernieuwd, en een deel van de kabelboom gerestaureerd (ingebouwd door een minder nauwkeurige DHZ'er/beun), et voila: vandaag was alles weer top!
Grootste/enige probleem is de km-teller in de snelheidsmeter, maar daar komt ook wel een andere in binnenkort. Dan nog nieuwe bumpertjes en sierstrips op de dorpels en hij kan getaxeerd worden!

Bedankt voor al jullie hulp! Mag een slotje op...
Reply With Quote
Old 28-09-2008, 21:19
Oudelut's Avatar
No personal life

Maar goed dat-ie nog niet op slot is... :s
Volgend probleempje heeft zich opgedaan: motor trekt valse lucht bij de spinnekop. Ik heb het idee dat de pakking is overleden op de aansluiting van het hele gebeuren op de luchtfilterbak. Heeft iemand hier toevallig een bestelnummer van?
Daarnaast: wat is precies het verschil tussen de spinnekoppen van een EV en van een DX motor?

Alvast en opnieuw bedankt voor jullie reacties!

Geert
Reply With Quote
Old 29-09-2008, 22:35
Oudelut's Avatar
No personal life

Vandaag gelukkig 1 van de laatste 4 pakkingen weten te bestellen bij de dealer.
Morgen ophalen en vervangen, en hopen dat daarmee het valse-lucht-probleem opgelost is?!
Reply With Quote
Old 30-09-2008, 18:18
Oudelut's Avatar
No personal life

Opgelost! Nu alleen nog een keer naar Angeren voor fine-tuning?
Reply With Quote
Old 01-10-2008, 16:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Kijk zelf hobbyen is toch het leukst
Reply With Quote
Old 01-10-2008, 16:39
Oudelut's Avatar
No personal life

Absoluut! Heb er om onverwachte redenen ook iets meer tijd voor gekregen... (als alles als haastklus en in geknepen momenten moet is de lol er snel af, hoor?!)
Reply With Quote
Reply

Posting Rules