Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-07-2008, 16:29
Sjoes 85
Guest

ik had van het weekend in mn gti de temperatuurmeter al na 5 minuten rijden in het rood staan. temperatuursensor kapot. Gelijk ff een nieuwe gehaald bij VW, toen deed ie het weer. Als al je slangen (waterpomp-radiateur en de rechterkant van je radiateur t.h.v. je thermostaat) warm zijn, is er niets aan de hand. Als je de slangen niet meer kunt inknijpen bouwt zich druk op in de slangen en is er iets niet in orde (thermostaat kapot ofzo).
En zet inderdaad je warme lucht aan in de auto! Dan gaan eventuele luchtbellen er nog uit. Ook heb ik eens gehoord dat je thermostaat dan niet kapot zou zijn, als je warme lucht binnen krijgt (maar dat heb ik zelf niet gecheckt hoor).

succes.
Reply With Quote
Old 22-07-2008, 17:03
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Ook heb ik eens gehoord dat je thermostaat dan niet kapot zou zijn, als je warme lucht binnen krijgt (maar dat heb ik zelf niet gecheckt hoor).

succes.

onzin

ik heb wel een thermostaat gehad die kapot was en dicht bleef zitten, was juist blij dat ik de kachel binnenin vol open kon zetten om hem redelijk op temperatuur te houden en zo naar huis kon rijden.. Was wel bloedheet in de auto
Reply With Quote
Old 23-07-2008, 12:51
Sjoes 85
Guest

Quote:
Originally Posted by Marcski
onzin

ik heb wel een thermostaat gehad die kapot was en dicht bleef zitten, was juist blij dat ik de kachel binnenin vol open kon zetten om hem redelijk op temperatuur te houden en zo naar huis kon rijden.. Was wel bloedheet in de auto

ok, weer wat geleerd!
Reply With Quote
Old 23-07-2008, 14:02
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

ter aanvulling, de thermostaat houdt alleen de onderste radiatorslang dicht tot boven de bedrijfstemperatuur, zodat het koelwater sneller opgewarmd wordt door de motor, maar als je de kachelkraan openzet (bij een mk1) kan het altijd nog door de kachelradiator stromen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules