|
||||
|
||||
Quote:
100 is genoeg.
|
||||
|
||||
Quote:
Als je stil staat langs de weg kun je nog geschept worden met zo'n 140 km/u Dan zit ik toch liever niet in een golf1 |
|
||||
|
||||
Spijtig dat er een dode bij gevallen is!
|
||||
|
||||
Quote:
Als je het over aangereden worden hebt: daar kun je zelf vaak nog het minste aan doen: Ik zit liever in een Golf 1 als ik met 140 wordt geschept, dan dat ik op de fiets zit, of over het troittoir loop. Zelf een ongeluk veroorzaken heb je zelf meestal een stuk meer invloed op, en dan kan je soms maar beter in een oude Golf 1 zitten, waarbij je precies weet hoeveel millimeter plaatwerk er tussen jou en de buitenwereld zit, als in een Golf V, met ABS, EDL, Airbags etc, waarbij je jezelf in een tank waant: Ook een Golf 5 vouw je genadeloos om een dikke boom, als je m met 140 per uur schept. Het trieste ongeval op de eerste pagina is echt gewoon vette pech. In de Golf 1 heeft dat kleine beetje bescherming helaas niet mogen baten. In een Golf V was je misschien zonder ook maar 1 schrammetje uitgestapt. Maar als de bestuurder van de Golf nou een halve minuut later was opgestaan die ochtend,.. was er ook niets gebeurd. Of als 1 van de beide partijen ietsje beter had opgelet. Beter bewust, dan onbezonnen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Absoluut, maar dat zowiezo en het soort auto waar je in rijdt moet niet uitmaken.
|
|||
|
|||
Triest ongeval. Maar met elke auto kun je een dodelijk ongeval krijgen en ja een Golfje1 stamt uit een tijd dat er nog niet zoveel veiligheidseisen waren. Ik denk dat als je met 30kmh in een Spijlbus tegen een boom rijd je er ook niet al te best van af komt.
|