![]() |
|
||||
|
||||
![]() Te erg gewoon, ik wil ook heeeeel graag weer een Jetta, maar de prijzen die vandaag aan de dag gevraagd worden, zijn gewoonweg belachelijk.
Mijn eerste, een 1.8i GL Elan automaat van '87, beige metallic met mooi bruin interieur, heeft me 450 euro gekost. Mijn tweede, een 1.6 TD CL, heeft me 375,- gekost, die was alleen niet netjes meer. De GLi-16V heeft me destijds 750,- euro gekost. Inmiddels heb ik dus zeer interessante auto's gezien, maar (bijna) allemaal voor idiote prijzen... Ik snap dan ook niet, dat er stervelingen zijn, die dat er voor neertellen. Misschien geld teveel? Ik heb geen idee. Ik zou de die zwarte Canadees erg graag willen hebben. En dat is me ook wel wat waard, maar toch echt niet zoveel, hoor. Er staat nog een US-Jetta te koop, en dan ook nog minder luxe en in mindere staat, voor een absurde prijs. Het feit dat die nog niet verkocht is, zou misschien een voorbode kunnen zijn? Er staat ook nog een knappe 1.8 GL te koop, voor een behoorlijk acceptabele prijs, maar die is ook nog niet verkocht. Dat snap ik dus ook niet. Stort de markt voor Jetta's een beetje in? Is het misschien te vlug gegaan allemaal? Hoe het ook zij, voorlopig wacht ik nog wel even met een Jetta te kopen.
|
||||
|
||||
![]() Marktwerking heet dat jongens. Meer vraag = hogere prijzen, als er mensen zijn die het willen betalen zouden de verkopers toch wel gek zijn om een lagere prijs te vragen, omdat de auto's vroeger ook geen klap waard waren. Vroeger waren Golfjes 1 ook geen stuiver waard. Moet je nu eens kijken wat ze er voor vragen.
|
|
||||
|
||||
![]() gewoon de zoekoptie sorteren op prijs op MP, staat echt nog wel wat tussen hoor.
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Das een NL ding, USA is way luxer en daarom duurder. Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() jetta's zijn gewoon zeldzaam aan het worden. en dat heeft maar 1 reden.. export.. alles wat er nu nog is zijn de 1.3 tjes en automaatjes
|
||||
|
||||
![]() Uiteraard heeft het met marktwerking te maken. Vraag ik me alleen af, waar die vrij plotselinge vraag vandaan komt? Nog niet zo lang geleden stond een Jetta gelijk aan suf, saai en 65+. Nu is een Jetta HOT.Logisch natuurlijk, want het is gewoon een super wagen.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Export
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() en dus niet omdat heel friesland een jetta heeft ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
= export?
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat verschijnsel kunnen we benoemen onder de naam "Mode", "hip" en "in". Een tijd terug (een aantal jaar geleden) was een type 3 ook niet cool en waren ze relatief goedkoop te vinden, nu zijn ze ook hip en stijgen ze in prijs. Hetzelfde gebeurt met de Jetta (en vooral de duurder zeldzamere exemplaren). |
|
||||
|
||||
![]() Ja, oke, dat kan ik volgen, ik snap alleen de oorzaak niet.
![]() ![]() De typ 3 niet altijd hip geweest?? Dat kan ik me haast niet voorstellen! Maar ja, zoals ik al zei, ik wacht nog wel ff, het staat niet in de brand. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik denk eigenlijk niet dat de prijzen nog gaan zakken hoor...
|
|
||||
|
||||
![]() Die Jetta is van Edgar gast uit Het Westland.
Maar zo gaat het met alles als het IN komt wil iedereen het, zo is het gegaan met de golf(weet nog wel een tijd dat we met de nek aanwerden gekeken) en T1 ook 5 jaar terug wou bijna niemand een oud VW bus nu kunnen op weinigen na aleen bedrijven nog zo een ding kopen. Zo blijft het jongens als het maar IN is wordt het heus wel verkocht. Het is alleen lullig voor diegenen die er altijd al in reden(liefhebber) want dan ben je geen underdog meer maar rij je in een hippe gewilde auto ![]()
Built NOT Fucking Bought Last edited by GolfIIVR6 : 07-07-2008 at 15:09. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De Golf niet in???? Over welk half uur hebben we het dan?
|
||||
|
||||
![]() 13 jaar terug toen wij begonnen Jurg.
Toen was het nog een auto voor de gewone jongen die geen dikke bak kon kopen ![]()
|
||||
|
||||
![]() dat is het nog steeds, prijzen van mk2 golfjes zijn vergeleken bij de jetta achterlijk laag. tot 500 staan er 3 jetta's en meer dan 20 golfjes op MP
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja ok maar ik heb het over het idee erachter hoe het gaat altijd met dingen die eerst niemand wil en dan in 1x wel en is het hek van de dam. En das jammer voor de liefhebber.
|
||||
|
||||
![]() ![]() De spijker op zijn kop! Ik rij graag iets anders dan anderen. Voordeel daarvan is vaak, dat dat soort auto's niet duur zijn. Ik heb uit nood mijn eerste Jetta gekocht, omdat ik dringend vervoer nodig had, en de Jetta in mijn budget paste. Het had net zo goed iets anders kunnen zijn trouwens. ![]() Maar binnen 2 dagen was ik helemaal weg van de Jetta, wat een fijne auto, en wat een grote kofferbak! En stiekem vond ik hem best mooi, mooier dan een Golf 2, waar ik destijds nog niet dood in gevonden wou worden, vanwege het imago-probleem. Tegenwoordig kan ik een knappe Golf 2 ook waarderen, maar een Jetta blijft nr.1. ![]() Maar idd, doordat het nu een populaire auto is, schieten de prijzen omhoog. Uiteraard vind je er nog wel 1 onder de 500,- euro. Een kale 1300, ofzo. Niet echt wat ik zoek, alhoewel ik heus wel eens met stijgende interesse naar een knappe oudere Jetta met lichte motor heb gekeken. Ach ja, zoals altijd komen mooie kansen op momenten dat je er niks mee kunt. Zo ook met deze Canadees. De juiste auto voor de juiste prijs op het verkeerde moment. Maar wie weet, komt er nog een wat leuks voorbij. ![]()