|
|||
|
|||
Gisteren na het wassen van de polo maar even gezocht naar een leuke locatie en al gauw vond ik wel een aardig plekkie:
Er is dus nog niks veranderd ondertussen Ondertussen ben ik wel bezig met 14 inch staal te verbreden. Dat wordt 7 oktober gedaan en ik denk dat het rondom 7,5J wordt met 194/45 bandjes. De kleur zit ik nog over te twijfelen. Zilver of antraciet. Helaas kocht iemand net voor me neus een setje 6n2 achterlichten weg, dus moet weer even wachten tot er weer eens wat wordt aangeboden. Volgende maand ook maar eens de voorremmerij vervangen voor nieuwe schijven en blokken wat deze zijn al aardig versleten. Kris. |
|
||||
|
||||
Ziet er erg goed uit hoor. Misschien nog een bescheiden sportuitlaat er onder.
Zo`n open luchtfilter is echt leuk op zo`n polo een vriend van me had dat ook en klonk echt heel aardig. Veel plezier er mee,.. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
Quote:
Ja sportuitlaat moet er ook nog op komen, alleen de vraag is welke. Ik ga niet in me bumper zagen en als ie eronder moet komen wordt ie al gauw te laag. Plus dat ik dat meestal gene porum vind want wil het juist zo strak houden achter. Waarschijnlijk koop ik in Essen ofzo zo'n S-turn uitlaatje. Samen met de middendempervervanger moet dat wel een leuk geluidje geven denk ik. En een K&N filter wil ik er ook nog op maar ik vraag me af of ik dan nog die afdekplaat erop kan houden onder de motorkap. Kris. |
|
|||
|
|||
Tijdje terug heb ik een setje 14 inch golf 3 staal op de sloop gehaald en maandag kon ik ze bij v/d Mik in Vinkeveen brengen om ze te verbreden.
Ik heb het gewoon bescheiden gehouden en ben voor rondom 7,5j gegaan. Gister richting Nijkerk gereden om bij Gerritsen Coatings een knappe coating op de velgen te bakken. Ik heb gekozen voor antraciet en blanke lak. Ben er zelf erg trots op Er komen 195/45 R14 banden omheen maandag want die liggen al klaar. Van de week monteer ik de velgen er alvast onder. Kris. |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit hoor..
Wat kost dat eigenlijk dat coaten, en verbreden? Kun je me dat een Pmen? Gr Ronnie
|
|||
|
|||
De winterhoepels zitten er nu al een paar dagen onder en nu heb ik pas foto's.
Op de foto's komt het niet echt goed over, maar ik zal binnenkort als ik hem weer eens gepoetst heb, wat betere foto's maken. Kris. |
|
|||
|
|||
Vandaag de auto eens netjes gepoetst en lekker wezen toeren.
Even gestopt om foto's te maken maar al gauw hield me camera ermee op Op 5 december ga ik naar de Essen Motorshow en daar heb ik alvast een lijstje voor klaarliggen (zegmaar een sinterklaas verlanglijstje.... ) - S-turn einddemper - heldere knipperlichten (zijscherm) - veerpootbrug - Raid sportstuur - motorkapbra - wolfsburg deurpinnetjes - K&N 57i sportfilterset Ik heb ook al een prijsopgave gedaan bij Cultwheels om de RSL velgranden hoogglans te laten polijsten. Dat viel behoorlijk mee dus dat gaan we mooi van het voorjaar eens laten doen daar. Waarschijnlijk komen er dan ook van die chrome/aluminium kegels als naafdoppen en rondom vergulde boutjes. Kris. |
|
|||
|
|||
dik setje winterhoepels en waarom doe je geen gepolijste tdi pijpje op je einddemper lassen ?
gr. Martijn
|
||||
|
||||
Heel mooie polo hoor kris, en ja Tdi is dat niet is voor jou heb je wel een sportuitlaatje en een strak uiterlijk.. gr ronnie
|
||||
|
||||
Hey Kris,
Polootje ziet er goed uit! Suc6 met de verdere plannen, keep us posted!
|
|||
|
|||
De afgelopen weken was het wat rustig omtrent de polo, maar ik heb wel een hoop spullen gekocht in die tijd.
Om te beginnen heb ik me zijschermen voorzien van heldere knipperlichten. De koplampen hebben een xenonsetje gekregen. De achterlichten kon ik voor een heel leuk prijsje kopen en heb ik ook meteen gemonteerd. Helaas krijg ik ze nog niet helemaal zo strak als de kofferklep maar daar ga ik binnenkort wel weer mee verder. Verder heb ik een Raid 32cm sportstuur gekocht. Op het forum heb ik nog een afdekkapje gekocht voor de ruitenwisser. Met wat geweld kreeg ik de motor eruit, en kon ik het kapje vastlijmen. Staat een stuk beter zonder die wisser Gister was ik naar de Essen Motorshow geweest en ook daar kon ik me niet inhouden - S-turn uitlaat - gouden boutjes voor sportstuur - WOB edition deurpinnen - zilver/blauwe tellerplaten - veerpootbrug Vandaag met frisse moed begonnen met de uitlaat. Hij hangt wat laag maar ik krijg hem niet verder omhoog. Rustig de drempel af dus. De veerpootbrug paste niet omdat het koelvloeistofreservoir in de weg zit... daar moet ik nog maar wat voor verzinnen. De deurpinnen paste gelukkig wel in 1x De tellerplaten komen een andere keer aan de beurt Voorlopig houd ik het weer even rustig, tot ik weer wat leuks tegenkom (goeie smoes niet ) Kris. |
|
||||
|
||||
hele mooie polo heb je daar!!!
heb je die veerpootbrug toevallig van raceland? Een maat van mij hebt op Essen ook een veerpootbrug gekocht (van raceland) voor op zijn 6N en die heeft precies het zelfde probleem...
|
|||
|
|||
Quote:
Naja et is niet van een bekend merk ofzo. Het is er 1 met van die halve maantjes om te bevestigen ipv 2 rondjes aan beide kanten. Hoe gaat die maat van jou dit oplossen? Kris. |
|
|||
|
|||
Zo even mijn topic onder het stof vandaan halen.
Ik heb weer wat kleine maar fijne updates ondertussen en vandaag heb ik de auto weer eens gewassen en een berg foto's gemaakt. Om te beginnen zit de veerpootbrug er nu op. Het koelvloeistofreservoir is iets opgeschoven door een zelfgemaakte ophanging, want die zat in de weg. Verder heb ik een nieuw setje xenon 8000K erin gezet. Degene die er voorheen in zat was een H3 setje met H4 koplampen. Dit werkte echter niet lekker waardoor ze alleen met grootlicht werkte. Nu werkt het dus gewoon weer zoals het hoort. Verder heb ik een Green openluchtfilter gemonteerd op een aluminium aanzuigbuis. Deze zit gemonteerd op het originele filterbak, maar uiteraard is daar het filter uitgehaald. Dit staat naar mijn idee mooier dan zo'n paddestoel direct op je inlaat. Ook had ik een Raid HP 32 cm stuurtje gekocht via MP. Hiervoor had ik in Essen al gouden boutjes gehaald en heb ik nog een Porsche claxondop weten te vinden. Dit zit er nu dus ook in. Vorige maand heb ik in de Flevopolder nog een bumper in mijn kleur opgehaald. Deze was pas gespoten en nog helemaal netjes. Dat in tegenstelling met de bumper die er voorheen op zat. Die zat vol krasjes en steenslag. De oude voorbumper ga ik nu cleanen dmv kunstoflassen. Hier gebruik ik een oude achterbumper van de polo voor. Verder heb ik nog een zwarte motorkapbra gekocht van Pantherbra. Vandaag voor het eerst gemonteerd en hij past werkelijk perfect Hij wappert ook niet tijdens het rijden op de snelweg ofzo De foto's: Zondag uiteraard aanwezig op de midwintermeeting in Deurningen. Daar kan ik meteen me RSL velgen ophalen bij Cultwheels. Ik zal dan thuis zelf de gaatjes uitboren en schroefdraad tappen, om de nieuwe vergulde boutjes erin te draaien. Kris. |
|
|||
|
|||
Zondag heb ik een setje 6n2 spiegels kunnen overnemen van iemand voor een leuk prijsje.
Deze spiegels waren nog helemaal nieuw en ongespoten in de verpakking. Van de week had ik al een spuitbus in de kleur LC9Z laten maken zodat ik vandaag de spiegels kon spuiten. Dat deed ik lekker in me slaapkamer waar een spuitcabine staat Er loopt over de spiegel altijd zo'n lelijke gietrand, die heb ik als eerste verwijderd. Daarna eerst in de kunstof hechtprimer en toen 4 lagen op iedere spiegel in kleur. Na dit een paar uurtjes te hebben laten drogen op de kachel heb ik op beide spiegels weer 3 lagen blanke lak gespoten. Zie hier het resultaat: Ze zijn als een spiegel zo glad Nu kan dit een weekje drogen en wellicht dat ik de lak nog ga polijsten maar denk dat dit zo wel voldoende is. Kris. |
|
|||
|
|||
Laatst heb ik op de midwintermeeting mijn velgen weer op kunnen halen bij Cultwheels.
Helaas heeft de man niet goed geluister en heeft hij alleen de randen gepolijst van de RSL velgen terwijl ik er ook andere boutjes bij wou hebben en er verborgen ventielen in zouden komen. De boutjes stuurde hij later nog naar me op. Onder tussen had ik alle gaten van de oude neppe boutjes uitgeboord en er m7 x 1mm schroefdraad ingetapt. Toen de boutjes binnekwamen kreeg ik eerst maar voor 3 velgen boutjes. Dat was omdat hij niet meer had.... Ik ben van mening dat als je jezelf een bedrijf noemt dit soort service uit den boze is maarja... De andere boutjes kwamen gister binnen. De boutjes waren allemaal wel veel te lang dus ik heb van ieder boutje ong. 1cm af moeten zagen. Daarna op alle boutjes de bramen weggewerkt en toen kan alles erin gedraaid worden. De ventielen zijn nu weer gewone rubberen ventielen. Op internet kwam ik iemand tegen die er metalen hoesjes voor had en een metalen ventieldop. Het hoesje komt over het rubberen ventiel en de dop draai je er gewoon op. Zo lijkt het net een metalen ventiel. Bij de RSL fabriek heb ik nog 4 nieuwe naafkapjes besteld. Was wel aardig wat geld maar het is wel een finishing touch, en bovendien was ik 1 naafkapje al kwijt van de vorige. Dit is het resultaat van al het werk Van de week zal ik ze onder de auto monteren en kunnen de stalen velgen richting zolder. Ook hoop ik de 6n2 spiegels er deze week op te zetten. Kris. |
|
||||
|
||||
Velgen zien er erg mooi uit hoor.
En met die spiegels oogt de auto weer wat jonger. Heel mooie Polo hoor. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
super die velgen!!! zodra ze er onder zitten meteen effe een foto maken!
|
|||
|
|||
Ik heb ik ze er van de week onder gezet. Ze staan naar mijn mening echt super gaaf. Ben ook echt reuzeblij met de velgen nu. RSL velgen vind ik toch wel 1 van de mooiere velgen voor onder een polo, en nu heb ik ze in perfecte staat
Gelijk met me overbuurjongen zijn mk3 gti wat foto's gemaakt in de lokale parkeergarage. De foto's zijn om te kwijlen.... althans, dat vind ik Vetjes he? Volgende update zal de polo zijn voorzien van de 6n2 spiegels. Moet namelijk nog het stekkertje aanpassen. Kris. |
|
||||
|
||||
Mooi polo en dikke foto's!
Hoe heb je die foto's zo 'apart' gekregen? |