Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-06-2008, 21:00
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict

Opletten!
Reply With Quote
Old 02-06-2008, 21:02
golfmk1gti golfmk1gti is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to golfmk1gti

eeuuhhmmm..... ik heb de link aan geklikt maar krijg een golf 3 uit 1996 te zien...
Reply With Quote
Old 02-06-2008, 22:35
Henk en Jantina's Avatar
Henk en Jantina Henk en Jantina is offline
Forum regular

Een golf uit '96??? Idd. ik heb het gezien. Niet meer aanklikken dus....

Dan heeft de verkoper een andere auto op dezelfde advertentie gezet. Want de blauwe '77 Golf hebben wij vanmiddag gekocht en naar Fryslan gereden.
Pfff erg warm, maar wel leuk. Meteen een paar velgen gekocht waarvan wij denken dat hij er wat spannender gaat uitzien. Maar daar heb ik zo nog een paar vragen over.

Ik ben met een schroevendraaier onder de auto doorgegaan en heb naar mijn gevoel overal geprikt waar ik denk dat de zwakke plekken horen te zitten; maar niets gevonden. Gewoon keihard. De auto rijdt goed en schakelt nog beter. Alleen bij een warme motor begint hij erg traag stationair te lopen, en slaat bijna af. Eén keer helemaal. De eerste 100km rustig aan gereden en daarna, omdat alles wel lekker aanvoelde, even het gas helemaal ingedrukt. Toch nog een keurige 148 op de teller...

Maar er moeten ook nog wel wat dingetjes gebeuren. Eerst blauwe platen bestellen, dit moet bij het RDW heb ik me later vertellen, en dan schoonmaken. Mijn handen waren gewoon glad van de viezigheid. Stickers er af, boenen en poetsen en een lijstje maken van alles wat er kapot is en of mist.

Als dat allemaal klaar is zijn we wel een paar dagen (weken) verder denk ik... maar dan hebben we ook een leuke Golf wat mij betreft!

Nu nog even een vraagje, de velgen die we hebben gekocht zijn 13 inch 6j. Er zitten nu banden om met maat 185/60/R13. Ik wil de auto 2 tot 4 cm laten zakken, krijg ik met deze bandenmaat dan ook last van aanlopende wielen in de wielkasten? Deze ervaring heb ik met 195/50/R15 nl. wel.... Zoja, is dit op te lossen en hoe?

Foto´s komen nog;moeten we eerst even uitvinden hoe deze op het forum geplaatst kunnen worden.

Volgende keer verdere ontwikkelingen: het was een lange dag!

Oja: we zijn ook nog gespot bij Mc Donalds in Drachten. Metallic groene Golf 1 bleef even staan kijken terwijl wij lekker aan de Big Tasty zaten. Iemand van hier?
Reply With Quote
Old 03-06-2008, 10:30
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life

Leuk verhaaltje!
M.b.t de velgen en verlaging, denk dat het wel gaat aanlopen, en estetisch gezien is het ook niet bepaald een mooie maat. Als je hem maar ietsjes gaat verlagen zou ik gewoon de originele maat nemen 175-70-13 dit staat niet verkeerd, en dit gaat ook zeker niet aanlopen!
En van dat lager statoinar draaien, dit is een kwaal. Even alle vacuum leidingen nakijken, controleer de afstelling ook maar. Kan ook aan de carb liggen, en de afstelling daarvan! Veel plezier met jullie aanwinst.

Laat de foto's maar komen!!!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules