|
||||
|
||||
foto!!!!!!!!!
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
goh dat wist ik allemaal niet dit,, wel gaaf,, heb nog steeds geen pookknop xD
heb er nu een gewone golfbal in gezet |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook een gewone golfbalpookknop. Misschien dat daar een gewoon F&I embleem in past? |
|
|||
|
|||
Quote:
zijn klienere logos wat er in zit.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Jah,vette ideeen he
Vooral dat radio frontje alles eigenlijk wel. |
|
||||
|
||||
ja vin ik ook mooi, had die foto al keer gezien van die hoedeplank,
ik zou wel is willen weten waar je die bekleding kunt vinden,, zegmaar gewoon de stof. in die kleuren. |
|
||||
|
||||
Volgens mij halen ze die stof van het interieur af ofzo,
maar misschien kun je dat nog ergens laten maken. Last edited by Madison : 12-12-2008 at 00:14. |
|
||||
|
||||
Quote:
Cool! is het nu dus een merknaam of is het merchandising van die film? En waar heb je die vandaan??? Wel errug leuk in ieder geval. De Kamei-golf heet trouwens 'gewoon' DYNAMITE en dus niet 'fire, ice and dynamite'; dat is alleen de naam van die film
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 26-12-2008 at 01:42. |
|
||||
|
||||
Die kleding is een merk,geen idee of dat alleen met de film
te maken heeft...of dat het dezelfde is als Bogner. Ik vond de jas op mp,was het enige F&I kledingstuk. Op Ebay vond ik een bodywarmer ervan. Is de Dynamite geen Fire and Ice?Heeft wel de emblemen. |
|
||||
|
||||
bla-bla-bla (voor wie het weten wil...)
De Kamei-Golf Dynamite uit 1991 is in een gelimiteerde oplage van slechts 150 stuks gemaakt.
Hij heet dus alleen 'DYNAMITE', maar is wel voorzien van een Fire and Ice-logo op de asbak (net als de 'Fire and Ice'-Golf) èn een schakelpook met Fire and Ice logo. Het lijkt me vooral een reclameobject voor wat het (toen zéér populaire) tuning-merk KAMEI allemaal in huis heeft. Zie voor meer info Doppel-Wobber speciale uitvoering Kamei-Golf 'DYNAMITE Na enig ge-GOOGLE kan ik alleen maar concluderen, dat het (dure!) merk BOGNER naast bijvoorbeeld parfum, horloges en kleding, een speciale kledinglijn heeft met de naam FIRE + ICE (dus momenteel geschreven met het + -teken) (zie HIER) Het lijkt i.d.d. erg sterk op commercie (een win-win overeenkomst of hoe ze dat ook noemen), want de (merk-)naam 'Bogner' komt ook weer terug als de regisseur en schrijver van de film 'Fire, Ice and Dynamite' ; dan krijg je namelijk Willy Bogner in beeld... In de film uit 1990 (speelt zich af in de sneeuw) zie je mensen rondlopen in Bogner ski-kleding met o.a. het (inmiddels bekende) (VW Golf-) Fire and Ice-logo erop... (in dit geval dus 'and' in letters...) Volkswagen schijnt ook één van de sponsoren van die film te zijn en dus is de cirkel zo rond! Alleen de connectie KAMEI en de film heb ik nog niet kùnnen ontdekken... EDIT 30 april 2009: ik heb inmiddels de film bekeken en ook KAMEI is één van de sponsors; er rijd t daar ook een zwaar bestickerde KAMEI-Golf in rond
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 30-04-2009 at 02:19. |
|
||||
|
||||
...
Quote:
Fire and Ice + Barbie = fire and ice-barbie!! (ja, die bestaat echt!) uitgebracht ter ere van de olympische winterspelen in Salt Lake City in 2002
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Quote:
Hihi,die Barbie heb ik ook ontdekt idd Die heb ik vroeger nooit gehad geloof ik En ookal wordt de Dynamite verder geen Fire and Ice genoemd, hij heeft wel kenmerken.Kleur en emblemen. Op de Duitse F&I website zijn wel Dynamite eigenaren te vinden. Ik ben echt onwijs op zoek naar die kledinglijn! Heb nu alleen de zwarte jas kunnen bemachtigen. En het merk Fire + Ice van Bogner is toch wat anders. Staat ook nergens een Fire and Ice embleem in. Mijn jas is overigens een ski-jas,dus komt denk ik wel van de kleding die ook in de film is gebruikt |
|
|||
|
|||
vind dit een leuke wc rol houder |
|
||||
|
||||
kost je een heel interieur, maar dan heb je ook wat.
|
||||
|
||||
Wie kent deze cabrio(Genesis paars)stond een tijd geleden vaak op mp.
|
||||
|
||||
verdere info BOGNER FIRE AND ICE
EDIT: Ik vind het leuk, om achtergrond-informatie te zoeken; zodoende kwam ik erachter, dat de naam Willy Bogner uit een vorige post eigenlijk staat voor twee personen:
Willy Bogner Sr. De Duitser Willy Bogner Sr. (Wilhelm) leefde van 1909 tot 1977 en was in de '30-er jaren o.a. 11 keer Duits- en 5 keer Nordic Ski Kampioen. Dit maakte het voor hem mogelijk om vanaf 1932 een kledinglijn te beginnen, waarmee hij o.a. in 1936 ook de Duitse Olympische ploeg aankleedde. Het verhaal zegt, dat hij z'n vrouw Maria indertijd voor het eerst meenam te skieën, maar die zag zichzelf niet in de toenmalige skipakken rondlopen... "Dan ontwerp je toch zelf wat?!", had hij haar toen gezegd. Zij ontwierp vervolgens skikleding van stretchstoffen, die de vrouwelijke lijnen beter lieten uitkomen. Dat was het begin van de merknaam 'BOGNER'. Willy Bogner Jr. Wilhelm Bogner's zoon, Willy Bogner Jr., is geboren in München in 1942, maar groeide op in de USA. Hij was in de '60-er jaren ook een befaamd skieër, nl. een succesvol alpineskieër. Later, vanaf 1967, maakt hij ook nog (voornamelijk ski-)films, nadat hij ooit gevraagd werd om de ski-aktie scène's te filmen en de stunts te doen (beide òp de latten!) voor de Bond-film "On her Majesty’s Secret Service". Hij heeft o.a. de ski-scene's gemaakt voor in totaal vier Bond-films en voor "A View To A Kill" kreeg hij zelfs de Bambi-award! Vanaf '71 zat hij ook in z'n vaders kledingbusiness en toen z'n vader in 1977 overleed, keerde hij terug naar München om z'n vaders bedrijf te gaan leiden en vooral uit te breiden. Het BOGNER-imperium omvat inmiddels geuren, horloges, brillen, sokken, jeans, snowboards etc., maar de (modieuze) skikleding is altijd het belangrijkste geweest. Maar hij bleef naast de kleding en andere luxe-artikelen van 'BOGNER' daarnaast nog steeds films maken. O.a. een IMAX-film, waarbij je het gevoel hebt, zèlf de skieër te zijn door een groot, panoramisch scherm om je heen. BOGNER en de Golf Fire and Ice Zou deze schets, voorop de Fire and Ice-folder, ooit door designer Willy Bogner zèlf zijn getekend? In 1990 maakte Wllly Bogner Jr.. de aktiefilm 'Fire, Ice and Dynamite' met in de hoofdrol Roger '007' Moore, die hij onderhand natuurlijk goed kende Het was wederom een film, waarin skieën een belangrijke rol speelt. Dìt is de film, waarvan de Golf 'DYNAMITE' en de 'FIRE AND ICE' zijn afgeleid. De Golf F&I is ontworpen door Willy Bogner himself, zoals je in de originele folder kunt lezen. De naam 'BOGNER FIRE AND ICE' komt van de kledinglijn, bedoeld voor de jongere, sportieve generatie; in tegenstelling tot 'BOGNER SPORTS', die wat chiquer en meer 'design' is en vooral bedoeld is voor 'the happy few' Het, voor de Golf Fire and Ice-fans bekende, logo, zie je dan ook terug op de BOGNER Fire and Ice-kleding uit die tijd en dus ook in de skikleding van de acteurs/ actrices in die film. Hier nog even duidelijke scans van de 'DYNAMITE'-folder: (sorry voor de grote foto's, maar zo is-ie tenminste wel leesbaar!)
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 26-12-2008 at 03:43. |