|
||||
|
||||
Da's dus niet helemaal waar. Ooit heb ik die Transporter met 16V gebouwd, die kwam niet door de keuring maar 'alleen maar' omdat het vermogen meer dan 40% toegenomen was. En er bestond echt geen TG voor een Transporter 16V hoor
Later alles overgezet in een chassis met op kenteken origineel al meer vermogen en toen kwam alles goed. Net alsof dat chassis steviger was of anders...niet dus... Maar goed, ergens moet een grens liggen. We mogen niet klagen, in Frankrijk bijvoorbeeld is dit allemaal onmogelijk. In Engeland echter kun je zelfs je pleepot legaal voorzien van een VR6.
|
||||
|
||||
Dan heb je het over een ombouw van benzine naar een sterker benzineblok <40% toename.
Maar deze ombouw gaat sowieso over een swap van 1.5 benzine naar 1.9diesel. Dan ga je niet met een 'simpele' keuring van een eurootje of 100,- weer lachend naar buiten.
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, maar geen rij eigenschappen test in Lelystad op de kombaan gezien de vermogensstijging. (dat is de duurste keuring)
|
||||
|
||||
Mijn bus ging van 50pk diesel naar 1.8 16V van 139pk - en de turbo had ik nog maar even thuis gelaten
Enige afkeur reden was de vermogenstoename, verder niets. Een ander chassis later was het allemaal in Ordnung. De RDW has it's mysterious ways...
|
|||
|
|||
waarschijnlijk weten julie het wel!ik heb een 40 kw benz audi 80 van 79
ik wil hem ombouwen naar diesel in de dieseluitvoering uit dat jaar zat een 37 kw 1500 diesel m code ck die kan ik niet vinden,ik heb nog wel een 40 kw diesel code jk op de plank liggen,wie weet of ik bij ik bij de rdw problemen kan verwachten,en wat ik kwijt ben voor de keuring. tevens hang ik er het liefst meteen een 5 bak onder, maar ik weet niet of dat met de keuring problemen gaat geven. ik heb de rdw aleens gebeld,maar een duidelijk antwoord krijg ik niet. bedankt voor de mogelijke info. [als hier iemand nog een motor met code ck heeft....?] Last edited by jurie : 25-04-2008 at 13:05. |
|
||||
|
||||
Ik zou me niet eens druk maken om de motor. In jouw geval zou ik de motorcode over slaan en er de goede motorcode van maken (mag niet)
De RDW doet niet moeilijk over een versnellingbak, wel als je van automaat naar handbak of andersom gaat. Dat moet gewijzigd worden op het kenteken.
|
||||
|
||||
Leuk al die verhalen weer, moet ik ook naar het RDW als ik een opa-bruine Jetta 1.6 automaat voorzie van gepolijste 17 inch Audi TT parabolen, matzwart met zijn bek op straat, alle ramen met donkere folie beplak en er een 2.0 16V turbo met 400+ pk in hang?
Gelukkig heeft mijn dieseltje net geen 300% vermogen
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
Foto"s??
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja.
|
|||
|
|||
Okeej nu het volgende dan zijn er golfjes 1 met standaard een SB motor erin ?
ik heb het oude type ... wel met 80 pk. en voor de vermogens test kan ik toch ff de turbo eraf laten ? heb nog een anders inlaatspruitstuk liggen ... of word er naar de code gekeken en zeggen ze dat is 80 pk dus moet sowieso ? mvg |
|
||||
|
||||
Nee, in een golf 1 is alleen de CY TD geleverd.
Vermogenstest wordt niet gedaan, motorcode wordt afgelezen en technische gegevens worden in de boeken erbij gezocht.
|
||||
|
||||
maar als je toch van bijv. 1.5 jb benzine motor,naar 1.9 tdi 1z motor gaat,moet je toch twee keuringen doen? Een omdat je van benzine naar diesel gaat,en een
weggedragtest ivm het toenemen vh vermogen? ( dacht zoiets gelezen te hebben in een topic van HAJEE) Komt dan neer op een 600 euro. |
|
|||
|
|||
Sb wegslijpen en cy erin slaan ik heb een jetta 1 diesel was een 1500 automaat ik moet jk erin hebben en had jp even veranderen en klaar voor andere motornummers is geen goedkeuring voor de golf 1 golf 2 motoren zijn niet geleverd in een type 1 doen ze heel moeilijk over
|
|
||||
|
||||
@Nico:
Nee hoor, er wordt niet moeilijk over het omkeuren naar TDI bij een type 1 gedaan. Ik heb het nu 2x voor een klant gedaan. 1x in een Caddy en bij een cabrio. Hajee heeft de bedragen goed. Er zijn gewoon een aantal dingen waar je goed op moet letten waar de meesten op nat gaan. Zorg voor een origineel goed uitlaat systeem in plaats van die super bling bling klere herrie dingen. Ze vragen het zelfs bij het maken van een afspraak. Is de uitlaat origineel of niet. Zorg ook dat steunen, bekabeling en dergelijke goed zijn. Beter 10x te netjes afgewerkt dan dat het er rommelig uit ziet.
|
||||
|
||||
beetje laat
maar een td is toch ook in de 1 geleverd de CY 51kw 08/82 tot 09/83 ? ik zit er zelf ook aan te denken om mn 1.5 om te bouwen naar diesel hoe zit t bv met een D met turbo ombouw
|
||||
|
||||
Voor de keuring zelf zou ik hem nog niet om gaan bouwen. De wijzigingen die je dan na de keuring moet doen stellen niet zoveel voor.
|
||||
|
||||
zelf heb ik ook zitten denken om een 1.9 TDI in te bouwen in mijn golf 1.6 D.
qua vermogen zou ik dus dik over die 40% gaan, en er bestaat geen type goedkeuring. in hoeverre zijn er mogelijkheden om dit goed gekeurd te krijgen bij het RDW? als alles netjes is gebeurd, en de RDW het veilig acht mag dit toch geen probleem zijn? zal inderdaad een grapjes zijn van tussen de 500 en 1000 euro's bij het RDW. |
|
|||
|
|||
Quote:
JR blok als basis nemen, turbo, nozzles, watercircuit en leidingen overzetten van SB en klaar is kees |
|
||||
|
||||
Hmmm zou ik niet doen.
Nog zwaardere nieuwe nozzles bestellen en erin laten zetten in plaats van gebruikte meuk in je motor te stoppen. (Die van de RA/SB zijn maar een fractie groter dan die van de 1600D en de std TD is iets kleiner. De originele turbo van de TD laten zitten. (Spoelt iets later maar heeft een stuk meer "OEMPF") BOV afsluiten Fatsoenlijke downpipe erop Camplate van de pomp vervangen door die van een 1900TD en huppakee ruim door de 100pk.
|
|||
|
|||
Hey Peter, ik heb de oplossing voor je zit nu in Turkije, dus bel mij maandag maar eens, of anders Rosita mocht het niet werken heb ik altijd nog een origineel mk1 td blok liggen
ik hoor het wel, Maikel
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 Last edited by ScareMercy : 07-05-2009 at 21:43. |