|
|||
|
|||
jezus miena ben op pagina 5 en nou al duizelig van die foto's allemaal,die gast trekt echt alles uit elkaar zeg
|
|
||||
|
||||
Dit ding heeft echt een vermogen gekost.
En ik dacht dat ik gek was |
|
||||
|
||||
Het is duidelijk dat die persoon werkt, of contacten heeft bij een goede VW dealer als je ziet dat hij alle officiele VW manuels heeft van Mk2. En daar staat werkelijk alles maar dan ook alles in uitgelegt waarscheinlijk + onderdeelnummers van de kleinste stukjes tot elke boutje enz.
Ik heb ook zo'n manuels van citroën (spijtig genoeg niet van VW!!), en dat is de grootste hulp dat een mens kan krijgen bij zo'n restauratie. |
|
||||
|
||||
Quote:
ETKA is tegenwoordig voor 6.50 te koop op marktplaats hoor
|
||||
|
||||
Zelf heb ik ETKA niet , maar volgens mij staat daar niet in hoe je elk stukje moet uit elkaarhalen met tips erbij waar je moet op letten, wat je moet vervangen bij het weer in elkaar steken, ...
|
|
||||
|
||||
Alle onderdelen staan er wel in in exploded view, dus daar kan je al ver mee komen. Componenten als ABS-pomp en Aircopomp staan er ook in, maar gewoon als 1 onderdeel. Met rustig alles bekijken en losschroeven met notities/foto`s kom je al een heel eind...
Maar ik geef je wel gelijk...hij is wel goed bezig en weet ook wel wat ie doet zo te zien
|
|||
|
|||
jee heb het ook ff doorgelezen ,ongelofelijk goed bezig
|
|
|||
|
|||
Quote:
nau om eerlijk te zijn dacht ik dit ook al of hij woond naast de importeur in villiers-cotters frankrijk of hij heeft een dealer leeg gekocht |
|
|||
|
|||
jeeeej weer een LA6U g60
mooi project dit zucht nog een jaartje of 2...........
|
|||
|
|||
ik vind golf II G60 erg mooie autos, begrijp me niet verkeerd..
maar voor het geld dat dit zou kosten koop ik me liever een golf IV GTI die heel wat jonger is.... wel een mega project al denk ik zelf ook dat deze manier van roest herstellen gaat werken na verloop van tijd. maar nogmaals erg mooi dat er nog zulke liefhebbers rondlopen en werkelijk alles 100% aanpakken! |
|
||||
|
||||
Golf IV GTI = no soul, not oldskool, no history,... En als je gewoon een nieuwe koopt heb je er toch helemaal geen fun aan en kan je ook niet zeggen "kijk wat ik heb opgeknapt".
|
|
||||
|
||||
Quote:
Amen... Helemaal mee eens! Niet om dit af te kraken maar hij geeft echt ontiechelijk veel geld aan onderdelen uit en dan doet hij het laswerk weer zo... |
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat dit qua kosten uiteindelijk richting een Golf 5 GTI gaat Super project, zelfs de kleinste schroefjes origineel VW. Eindresultaat zal wel geweldig worden denk ik, ook al zijn er dingen die je zelf altijd anders zou doen. |
|
||||
|
||||
sow mooi project dit
is niet normaal meer die gast ,kan ie niet beter een golf 2 nieuw in onderdelen bestellen |
|
||||
|
||||
Sow die gast is goed bezig en neemt er de tijd en het geld voor. Heeft ook wel een mooie klusplaats moet ik zeggen.
Vind het wel een mooie kleur echt super. Ondanks dat mijn Frans niet goed is blijf ik het wel volgen
|
|||
|
|||
Leuk Etka, maar een Golf van dat bouwjaar vind die niet en moet je dus met boekjes gaan werken.
|
|
||||
|
||||
goh, in Etka kan ik alles opzoeken van mijn oude polo uit '83..
|
||||
|
||||
Hoezo niet, volgens mij ben je in de war met het andere VW programma, ELSA. Dat begint inderdaad bij de Golf/Jetta Mk3.
Maar in ETKA staat alles, vanaf de eerste Kever |
|
|||
|
|||
Quote:
Is elsa de digitale service manual van de VAG? is al weer een tijdje geleden dat ik stage liep bij VW Want als dat elsa inderdaad pas begint bij de mk3 heeft het geen zin die op te scharrelen db |
|
||||
|
||||
Waarom koopt die gast een slotplaat nieuw (zelfs VAG popnagels..)
Als ie al dat soort onderdelen straalt en laat verzinken is het ook nieuw. Ook begrijp ik niet waarom alles opgebouwd is, terwijl de auto nog naar de spuiter moet.. Rare jongens, die fransen De oplossing om de versterker (pag 28) te monteren is wel netjes opgelost.