|
|||
|
|||
Quote:
gewoon zorgen dat je alles goed schoon en leeg spuit met lucht |
|
||||
|
||||
Quote:
ik betaal voor glasparel 3 tientjes inclusief
|
||||
|
||||
voegzand is bijna altijd nat..
maar als het droog is werkt het wel.. probeer alleen maar eens aan een droog zakje te komen.
|
||||
|
||||
Quote:
Koop je vast niet in de buurt van Middelburg
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, las dat veel mensen het eerst drogen in de oven
|
|||
|
|||
Wat kost het om het te laten doen? En hoe zit het met die epoxy of coating laag die ze bij "Professionele" bedrijven er op spuiten.
Ik ben dit ook van plan namelijk, en zit een overweging te maken zelf doen of laten doen. Ik heb een offerte laten maken voor mijn golf cabrio (binnen en buiten) was 1250 euro incl. coating
|
||||
|
||||
Quote:
nee maar hij verstuurd wel
|
||||
|
||||
Quote:
Ik had in Belgie een prijsaanvraag gedaan en die konden waarschijnlijk voor €250 de carrosserie van mijn kever stralen en voor nog eens €250 de carrosserie in de lasprimer zetten, alles binnen en buiten. Is volgens mij niet zo veel, maar het lijkt me leuk om zelf te doen, en ik kan hem wel vaker gebruiken, na de kever staat er nog een T2b Crewcab te wachten en een Renault 4CV van vaders
|
|||
|
|||
Quote:
Je heb een aardige voorraad "klaar staan". Ik zou eerst de eerste afmaken voor ik aan de volgende begon Maar ik Pm je even voor dat adres, blijkbaar is de offerte die ik heb gekregen wel erg duur aangezien een cabrio veel minder werk is, en die van mij eigenlijk bijna niet gerot. Zal ik ze is vragen wat mijn auto kost.
|
|||
|
|||
Quote:
Zou je me dat adres kunnen geven ? Heb hier een 4 wiels hondenkar die gedaan moet worden |
|
||||
|
||||
Ik heb sinds een kleine 2 maanden zelf nu ook een straalcabine staan , ben er nog beetje mee aan het experimenteren.
Een van me vrienden zei dat er ook met zilverzand wel gestraald werdt , ik had dit even geprobeerd en vond dit niks. Daarna ben ik ook op onderzoek gegaan op internet en kwam er achter dat je dit totaal niet moet gaan doen , het zand slaat namelijk stuk tot het zo klein wordt dat het door de filters heen komt en je kunt daar stoflongen van krijgen! Het is ook verboden om hiermee te stralen. Zelf heb ik wel ervaring met glasparel stralen aangezien mij dit werdt geadviseerd voor aluminium velgen. Het werkt ook prima om je aluminium weer vrij glad te maken voor je iets wilt polijsten en je kunt er prima alu onderdelen zoals beugels etc mee stralen. De afwerking is mooi egaal. Maar nu het volgende , de velgen die ik wil stralen hebben 2k lak erop zitten en daar is glasparel totaal niet geschikt voor want dit haalt weinig tot niets uit. Zelf zit ik nu te denken aan Korund straalgrid omdat dit wat grover spul is , zolang je dan de werkdruk maar verlaagd kun je denk ik prima ook op alu stralen. Gewoon met een lage druk beginnen en het opvoeren dat tot er iets gebeurt en dan niet hoger gaan. Een recensie van iemand over dit straalgrid klinkt lovend : Ik moet zeggen dat zeer zeer lang meegaat(heel lange standtijd), weinig stof geeft, en goed abrasif is , zelf op weinig lucht druk.(dus perfect voor dunne plaatstaal, voor vervorming voortekomen). Is wel een beetje prijziger dan gewone straalgrit maar zeker de moeite waard en zeer snel teruggewonnen. Zeker een aanrader, en ik zal deze zeker nog herbestellen. Binnenkort dus maar eens bestellen en proberen of ik hier wel me velgen mee schoon krijg , daarna nog even kort glasparel er overheen om het oppervlak wat egaler te krijgen. Ik moet zeggen zodra je zelf een cabine hebt staan en je bent vaak bezig met onderdelen die schoon moeten is een straalkast echt ideaal, zoiezo al om bouten en moeren weer mooi schoon te maken! Scheelt ook een hoop stof happen vergeleken met dingen schuren, je werkplek blijft ook weer een stuk schoner hierdoor vanwege de afgesloten kast. Last edited by Kevert : 28-11-2014 at 14:07. |
|
||||
|
||||
Quote:
Na ruim 6 jaar zal t wel wat duurder zijn.. inflatie enzo |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja bij de beamix.. Ik ben voeger van beroep maar stralen met voegzand op plaatwerk lijkt me geen goed idee, schoonstralen van h-balken geen probleem en wellicht dat het bij velgen dus ook mee zal vallen maar daar heb ik geen ervaring mee! |
|
||||
|
||||
Quote:
Die 2k lak moet je er eerst afhalen met afbijt, meerdere malen herhalen en dan glasparellen. Zo deed ik dit vroeger altijd, krijg je een zeer mooie ondergrond om te spuiten. grid is veel te grof! |