![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn vrouw is gister aangehouden tijdens een grote verkeerscontrole bij breda.
Heel de auto werd nagekeken op gebreken.De auto is voorzien van xenon en dit was geen enkel probleem.Dus ik denk dat het wel mee zal vallen met het verbieden. Michael
|
||||
|
||||
![]() ze zijn dus ondertussen nog steeds niet verboden lijkt me.
maar je mag er in belgie wel niet mee naar de keuring... ik heb er in men daily golf 4 en als je geen koplamp sproeiers hebt, wel zorgen dat je koplampen niet vuil zijn. Dan word het licht heel fel verstrooid. Dus dan schijn je niet meer genoeg licht op de baan, en veblind je de tegenliggers. Als men wagen echt vuil is in de winter (wanneer het ook vaker donker is) en ik heb geen tijd om hem te poetsen, maak ik toch altijd effe de koplampen schoon ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is niet verboden, mits de codering die in je koplamp staat (H voor halogeen, D voor Xenon) overeenkomt met het type lamp wat in de behuizing zit....
|
||||
|
||||
![]() Met de apk mag t niet, tenzij je een D erin hebt dtaan.
Ik moet ook ff wisselen voor apk
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ook dit geldt pas na een bepaald bouwjaar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar ben ik dan erg benieuwd naar, aangezien, voor zover ik weet, dat niet meer geld.... Heb hierover namelijk contact gehad met de RDW, en hier een klein citaat uit de email: Uiteraard geldt dat het voertuig altijd (dus ongeacht wanneer het voertuig voor het eerst in gebruik genomen is) moet voldoen aan de overige eisen die gesteld zijn aan verlichting in de permanente eisen van de Regeling Voertuigen, zoals afstelling, werking, kleur, enz. Bovendien moet de codering van de lichtarmaturen in overeenstemming zijn met de voor dat armatuur bestemde licht. Voor dimlichten met xenonlampen betekent dit dat in het koplampglas de code D, samen met de code R en/of C voor moet komen. Trek je conclusie hier maar uit ![]() Nog meer info
Cabby Last edited by Christiaan : 08-06-2009 at 18:19. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gaat gewoon om alle bouwjaren.... en als je wel die D koplampen hebt in je auto, moet je na een bepaalde datum in 2006 ook hoogteverstelling en sproeiers hebben....
|
||||
|
||||
![]() Voor de APK is het geen afkeur, mits je aan onderstaande voldoet
5.2/3.51 lid b Verlichting Xenon Voertuigen i.g.g. na 31-12-2006 met Xenon moeten zijn voorzien van: • koplampsproeiers. en moeten ook werken • De (Xenon) dimlichten moeten blijven branden als het grootlicht brandt. • Niveauregeling (van xenon), geen CP tijdens APK http://www.autoadviezen.nl/Wijzigingen_per_Mei_2009.htm |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, is geen afkeur. Echter kan de politie je wel bekeuren op het feit dat er geen juiste lampen in de armatuur zitten...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() kijk dat is ook weer mooi om te weten
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik kom soms motorrijders tegen met xenon in de koplamp van hun motor,
dat is vaak wel verblindend omdat dit op ooghoogte is.
|
|||
|
|||
![]() daar ben ik het ook wel mee eens,
maar van de andere kant is het wel veilig de meeste motoren moeten al hun licht uit één lampie halen, dus jah... ![]()
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
9 van de 10 auto`s waar achteraf xenon in is gebouwd heeft dit ook..dus wat dat betreft.... ![]() En idd...motoren vallen al minder goed op, dus dat ze dan groot licht/felle xenon hebben..vind ik best.... ik irriteer me meer aan die gasten die in een grijze auto in de regen zonder verlichting rijden ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nog wel maar dat komt vanzelf makkelijk voor ze hup hoort er niet in. dus bekeuring klaar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zal ook wel een dure bekeuring worden, aangezien het erg gevaarlijk is
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Klote zon......
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bied NU je excuses aan! ![]() Weet iemand toevallig HOE HOOG zo'n boete is? ![]() hier nog geen XENON, trouwens Het lullige is: ik wilde de hele tijd al XENON in mijn after-market angeleyes zonder wat-voor-code-dan-ook ( ![]() Ik heb overigens nog nooit seintjes van tegenliggers gehad, dus dat zit wel goed, denk ik... Quote:
Bij mij gaan de dimlichten (nu dus XENON) uit, als ik naar grootlicht overschakel; dit is orgineel zo geschakeld. Hoe verander je dit dan?
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 20-06-2009 at 06:04. |