Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-12-2007, 21:38
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Dr Low

Ik heb een gebruikte spiegel en dus ook een gebruikte sensor. Denk dat het verstandig is een nieuwe sensor te steken.
Reply With Quote
Old 04-12-2007, 22:04
classic line classic line is offline
VW Fanatic

ik zou het gewoon eerst proberen ik weet natuurlijk niet wat doe sensor kost
maar dat zal waarschijnlijk wel weer duur zijn

gr mike
Reply With Quote
Old 04-12-2007, 22:49
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Klopt Mike. En er moet ook weer een apart kastje bij. Dus idd eerst maar eens proberen. Sensor inclusief kabelsetje voor de dimmende binnenspiegel kost iets over de 100 euro.
Reply With Quote
Old 04-12-2007, 23:15
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Quote:
Originally Posted by RubenD
Dat werkt perfect, die regensensor. Alleen slaat die heel soms op hol, dan moet je hem even uitzetten.

Hmm, met mijn 3C nog geen problemen gehad, hij staat altijd aan in ieder geval.
Reply With Quote
Old 05-12-2007, 22:06
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Auto weer opgehaald. Ziet er allemaal netjes uit. Wat ik wel vreemd vind is dat we nog een week met plakband rond moeten rijden en dat we de ramen iets open moeten bij het dicht gooien van de deuren. Ik weet dat de kit moet drogen, maar en week is wel erg lang.
Reply With Quote
Old 06-12-2007, 19:11
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to vwjopie

een week hebben ze hobby lijm van de gamma gebruikt?
meeste ruiten boeren hebben gewoon ruitenkit na 1 uur rijden met airbag auto's...

optie voor je kentekenplaat misschien...
een 2e middenrooster kopen en hem daarop zetten en met meetings effe wisselen...

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
Old 06-12-2007, 23:03
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Ik had gewoon niet goed geluisterd naar moeders de vrouw. Leeftijd denk ik. Maar van dat rooster is wel een goed idee zeg.
Reply With Quote
Old 07-12-2007, 21:17
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Vandaag in Essen , na lang zoeken, een setje heldere koplampen en heldere knipperlichten gevonden. Zonder Angel Eyes en in originele look. In Pro, dus ik denk wel dat het goede kwaliteit is.
Reply With Quote
Old 08-12-2007, 22:36
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Heldere koplampen en pinkers gemonteerd. Moet alleen nog ff kijken of de koplamphoogte verstelling er makkelijk in gaat. Op het eerste gezicht niet echt. En de stadslichten nog laten branden. Ziet er wel goed uit mag ik zeggen. Zodra het licht is maak een foto en zal die wel plaatsen natuurlijk.
Reply With Quote
Old 30-04-2008, 11:19
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Na lange tijd eindelijk eens de foto's plaatsen van de laatste wijzigingen.

Logo op de achterklep geplaatst. Is die lelijke kuil ook weg

Heldere koplampen met xenonoptiek en heldere knipperlichten geplaatst. Xenonlook stadslichten en Xenonlook H7 grootlicht

Kentekenplaat naar het midden verhuisd.

Afgelopen week de achterbumper laten spuiten. Zaten wat krassen op.
En een prijsogave laten doen voor de voorbumper en motorkap. Zou op 500 euro komen. Voorbumper zitten ook wat krassen op en er zitten gaatjes in waar ooit een kentekenplaat heeft gezeten. Voorbumper heeft kleurveschil met de rest. En ik heb door DLT wat deukjes laten verwijderen.

Last edited by Dr Low : 01-05-2008 at 18:10.
Reply With Quote
Old 06-05-2009, 17:18
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Hallo allemaal,

Het is echt alweer lang geleden dat ik hier gepost heb zeg.

Aan de wagen is niet heel veel gebeurd, alleen onderhoud. Dat heeft me het afgelopen jaar bijna 2000 euro gekost :shock: .
Komt ook omdat ik zelf niets aan de wagen wilde doen en het door de dealer heb laten doen :? .

Maar dat doen we nu niet meer, nu maar alles samen. 2 maanden geleden een nieuwe carter pan laten zetten (ja, ook bij de dealer, kost 600 euro) en nu is ie alweer lek. Te laag voor dagelijks gebruik in woonwijken en misschien ook een vrouw die niet al te voorzichtig is als ze het druk heeft. Niets aan te doen.

Eerst gedacht om een 3c te gaan kopen, maar aangezien er een bruiloft gepland staat in augustus zit dat er ff niet in.
Dan maar groot onderhoud plegen.
Wat we de komende weken gaan doen is een nieuwe carterpan (nr.3), nieuw stuurhuis, nieuwe distributie riem, nieuwe waterpomp en een grote beurt. Ook meteen een nieuwe bodembeschermplaat. Wil denk ik 1 van een w8 plaatsen. Volgens passatplus.de zou dat passen. Iemand ervaring daarmee?

En dan 18 mei naar de schadehersteller voor een kleine reparatie. Was een paaltje dat te dicht in de bocht stond :lol: .

Dan is ie voorlopig weer ff in orde en hoop dit jaar een goedkoper jaar te hebben. De meeste slijtage delen hebben we vorig jaar al vervangen. Zoals remblokken en schijven voor en achter, aandrijfashoezen links en rechts en een nieuwe homokineet rv.

Verder wil ik de 19 duimers opknappen en er weer onder gooien. Misschien airride en anders maar gewoon het schroefset naar beneden draaien als we naar een meeting gaan. :mrgreen:

Ik hou jullie op de hoogte. Dit was het voorlopig wel denk ik.

Grtz Marko
Reply With Quote
Old 06-05-2009, 22:36
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Zo dan, 2000 euro onderhoud, dat is niet niks.

Maar die W8 bodembeschermer is dus groter/dikker ofzo?
Reply With Quote
Old 07-05-2009, 17:45
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Dat weet ik dus niet. Op passatplus staat dat ie op de meeste types wel past. Maar wat het verschil nu is weet ik niet. En ik heb eigenlijk geen zin om er 1 te bestellen en dat ie dan niet past. Dan is ie toch weer duurder.
Reply With Quote
Old 07-05-2009, 18:26
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore

sow das weer een hoop geld uitgegeven aan de auto en niks aan te zien.
zou eens horen voor een politie plaat voor een golf 4 is ie te krijgen misschien voor een passat ook wel.
airride zal hem goed doen weet nog wel iemand die het nieuw voor weinig verkoopt
Reply With Quote
Old 07-05-2009, 18:44
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Hahaha, ja dat weet ik. Ik ken hem ook

Volgend jaar misschien eens voor een andere auto kijken, dus voorlopig maar even niet teveel gekke dingen er aan doen.

Maar wat is zo'n politie plaat dan? Misschien kan ik er zelf wel 1 maken. Een plaatje bestellen bij de ijzerboer en dan op maat maken. Is ook meteen wat steviger dan plastic.
Reply With Quote
Old 06-07-2009, 19:28
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Default Wielen opgeknapt

Ben momenteel bezig de 19 duimers op de te knappen. Ze hebben nogal wat stoeprandschade en kleine deukjes. De krassen heb ik eruit geschuurd en de deukjes zijn dichtgeplamuurd met aluminiumplamuur.

Daarna de randen in de spuitplamuur gespoten. Daarna grond verf en dan aflakken en blanke lak.

Ben alleen nog niet zeker of ik het hart van de wielen mat zwart ga doen of een andere kleur. Het moet in elk geval gedaan worden, want ook hier zitten hier en daar wat krasjes op. Ik zat ook al te denken om de bovenkant van de spaken in het zwart te doen en de binnenkant van de spaken ook in de kleur van de rand. De binnenkanten van de wielen worden waarschijnlijk ook creme kleur.

Hier de foto's. Auto moet straks natuurlijk nog wel wat lager.

Als jullie ideeen hebben voor het hart van de velg laat het dan maar weten.
Reply With Quote
Old 07-07-2009, 08:10
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Ook inmiddels zelf een plaat onder de carterpan gemaakt. 3 of 4 mm dikke traanplaat. Heb iets ruimte gelaten tussen de carterpan en de plaat. Ligt ie wel iets dichter bij de grond, maar dan hebben we een waarschuwing voor als moeder de vrouw weer te snel over een drempel wilt.
Reply With Quote
Old 07-07-2009, 16:24
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder

Doe het hart in een aparte kleur!! Onder een donkerkleurige Passat staat dat altijd!!
Voor de rest zeker een mooie nette Passat!
Old 07-07-2009, 17:40
Dr Low's Avatar
Dr Low Dr Low is offline
VW Addict

Ik heb al zitten denken aan oranje. Alleen zitten er "boutjes" in, van die neppers. Ik denk maar dat ik ze mee spuit, afplakken is van dat k****e werk.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules