|
|||
|
|||
De remmen van de achteras mogen niet blokkeren. zolang deze namelijk draaien heb je rechtuit stabiliteit. als je dus een remmentest doet, en achter blokkeren ze en voor niet, dan is het foute boel. veel beter kun je hebben dat de vooras blokkeert. Het is inderdaad dat als je dan blokkeert in een bocht dat je dan rechtuit gaat, maar als je achteras zou blokkeren ga je draaiend uit de bocht
er is zelfs een verhouding voor hoeveel de achteras mag remmen in verhouding met de vooras afhankelijk van het gewicht op voor en achteras. dus, je kunt het atuurlijk proberen en kijken wat het doet, als de achteras remt en niet blokkeert is het goed, als deze blokkeert dan moet je hem dan nog gaan aanpassen, met een automatische, of handmatige remdruk verdeler. mvg db |
|
||||
|
||||
Quote:
Deze zijn universeel te koop???
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan ze bij diverse (bekende) remmenleveranciers krijgen, maar ook bij b.v. dutchpowertrading. Zie link en dan bij "bremskraftregler", je zult echter wel hiervoor de remleidingen moeten aanpassen. http://www.dutchpowertrading.nl/ind...?item=m2&mid=32
|
||||
|
||||
dus ik snap als ik dit monteer dat ik de remdrukregelaar niet meer nodig heb die standaard op een gti as zit gemonteerd??
en hoe zit het dan met de APK, want die zien schijven achter maar geen remdrukregelaar.....gewoon goedkeur met een remdrukbegrenzer??
|
||||
|
||||
De originele heb je idd niet meer nodig en is gewoon goedkeur voor de APK
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je ervaring met deze dingen?? (weet je dus of dit makkelijk aan te passen is ??)
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb zelf nog geen ervaring met deze remdrukbegrenzers. Je zal hem in de remleiding naar achter ergens tussen moeten plaatsten, sommige doen dit in de motorruimte andere in het interieur vlakbij de versnellingspook en dan de remleiding naar binnen leggen.
|
|||
|
|||
of je remdrukregelaars die veel bij mk1 gebruikt worden die voor op je hoofdremcilinder, ze scjhijnen goed te werken
|
|
||||
|
||||
Quote:
Patrick: Wat voor een MK1? Een Polo mk1? of een Scirocco mk1? @ Topic starter: Je zult met de schijven op de achteras echt de lastafhankelijke remkrachtverdeler moeten monteren. Deze is bij de Polo 1/Audi50/Derby 1/Polo 2 en Polo2f in verschillende soorten en maten gemonteerd geweest. Er zijn ongeveer 3 verschillende versies van, maar als je gewoon alle onderdeeltjes d'r bij hebt, kan je (voor zover ik ervaring heb) alle versies uitwisselen. Ik heb onder m'n Diesel een 2f G40 achteras (6mm dik, met stabi) gekoppeld aan een originele Polo 2 '60pk' last-afhankelijke-verdeler. Als je naar schijven ombouwt, neemt de remkracht van de achteras niet toe, ten opzichte van een G40/GT met trommels in combi met de 19mm zuigers. Het bereik van de lastafhankelijke remkracht verdeler is dus gewoon 'voldoende'. Voor de APK maakt t allemaal weinig uit, behalve als je keurmeester een fatsoenlijke remproef uit kan voeren. Bij mij kwamen de verkeerd geleverde 19mm zuigertjes pas na 1 jaar bij de keuring naar voren; moest 14 mm zijn, (polo 1 zonder bekrachtiger), en inderdaad; Bij een 'redelijke' noodstop stond ik letterlijk achterstevoren.
|
|
||||
|
||||
Inline remdrukbegrenzers van een scirocco 16v monteren.
Deze zijn speciaal voor een systeem met schijven achter,en gaan dus NIET in combinatie met een lastafhankelijke remdrukregelaar. Gr Jan. |
|
|||
|
|||
Remdruk begrenzers zitten fabriekaf bij een GTI 1 tussen de leidingen
Bij een 78 in de pasagiersruimte naast de stoellen en bij een 81er onder de hoofdremcilinder in de motorruimte Teminste bij die van mij |
|
||||
|
||||
Quote:
Alleen zijn die niet voor SCHIJVEN,maar voor TROMMELS. Dus werken deze met een andere druk. |
|
|||
|
|||
Een remdrukbegrenzer is toch gelijk???
Die zorgt er toch voor dat de verdeling 70%voor en 30% achter is? |
|
||||
|
||||
Bij de golf 1 gti zitten er inline begrenzers EN een lastafhankelijke
remdrukbegrenzer in het remsysteem. Dit is dus anders als bij de scirocco. Als je dus een makkelijke conversie naar schijven wilt maken zonder lastafhankelijke remdrukbegrenzer aan de achteras,kun je dus het beste de inline begrenzers van een scirocco 16v pakken. Neem tenminste aan dat vw dit niet zomaar op deze manier heeft bedacht. |
|
|||
|
|||
Aha,een combi van die 2 [lastafhankelijke remkrachtregelaar en en begrenzer] is gelijk aan die [begrenzer] van de scirocco 16v!
Maar hoe is het dan bij een golf2 GTI 16v Daar zit alleen een lastafhankelijke remkrachtregelaar? |
|
|||
|
|||
@SJAMPOO
Als je dus een makkelijke conversie naar schijven wilt maken zonder lastafhankelijke remdrukbegrenzer aan de achteras,kun je dus het beste de inline begrenzers van een scirocco 16v pakken. Neem tenminste aan dat vw dit niet zomaar op deze manier heeft bedacht. Reply With Quote die bedoelde ik dus zitten ook op mk1 cabrio en scirocco |
|
||||
|
||||
Quote:
Kan iemand aub ff checke of we hier over onderdeelnummer.........: 533.612.151 (F 15-E-011-291) ............praten??
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 Last edited by Golfzilla : 08-11-2007 at 19:46. |
|
||||
|
||||
dit zijn zegmaar een soort "plugjes" of "boutjes" (ja lekker uitgelegd van mij heh ) die je tussen de leiding en de rembekrachtiger zet.
|
||||
|
||||
iemand??
|
||||
|
||||
...Even dit topic onder een hele dikke laag stof vandaan...
Begrijp ik het goed, als ik stel dat bij het vervangen van de achteras, er gewoon trommel remmen blijven zitten, de auto verlaagd is, en er niet beladen mee gereden wordt, het aansluiten van de veer van de remkracht verdeler niet echt nut heeft...? Gaat om een golf type 2 met TDI blokje (90PK)