|
||||
|
||||
Als het aantal cilinder niet veranderd hoef je toch alleen maar door te geven dat er meer vermogen hebt?
Mijn Jetta (die ik nog steeds een keer om wil laten keuren) had een CR (55pk) en nu een SB motor (80pk). Dit is meer dan 40% meer vermogen (en het is nog niks ) Een SB motor is ook nooit in een Jetta 1 geleverd. Bij mijn weten hoef je dit alleen maar te melden bij de RDW... Rondje circuit zou niet nodig zijn. Jou verhaal met en G60 is in principe hetzelfde. Hajee zal er ook wel alles over kunnen vertellen
|
||||
|
||||
De RDW Bellen, kunnen je denk ik alle uitleg geven, die je nodig hebt.
Maar voor een Golf G60 is wel type goedkeuring, Terwijl een Jetta praktisch hetzelfde is. Er rijd in Nederland wel een Jetta GTX G60 rond, maar heb net gekeken via RDW, deze staat nog gewoon als GTX 16v op kenteken met 102 Kw
|
||||
|
||||
als je naar de RDW gaat, regel een motorvermogens verklaring bij Pon want dat hebben ze nodig....kost je 3 tientjes, even bellen en klaar. Daarin staat de motorcode van het blok wat je hebt gebruikt met vermogen bij bepaalde toeren = 118kW.
Wat Nas zegt: omkeuren is niet nodig hoor, alleen bij een verkeers controle of een dik ongeluk....en ze gaan zoeken...dan ben je vreselijk de sjaak. Dus doe het gewoon netjes en doe het goed. Hou de eer aan jezelf! Het valt allemaal wel mee. Als je naar Lelystad gaat: Denk wel aan geluid van je uitlaat. Laat hem keuren met standaard pijp, helemaal van voor tot achter. Standaard chip en standaad poeile, niet verlagen of een beetje verlagen....zeker niet plat op zijn buik tijdens de technische keuring. Voor lelystad: afkeuren = de boel aanpassen = opnieuw keuren = opnieuw 350 eu dokken!!!!!!!!!!! Een gewaarschuwd mensch... G60 op je kentken krijg je toch niet, daarvoor moet ie precies 100% een G60 zijn is mij verteld met assen, ruiten und so weiter..... Bij mij haalde ze GTI 16V K6 van het kentekenbewijs af en plaatste 118kW terug. Last edited by Edward : 30-08-2007 at 16:20. |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de info , maar helaas gaat het project niet door .
Heb gereden met de corrado , maar die had z'n langste tijd gehad .
|
|||
|
|||
Zou je mij die lijst kunnen sturen Ruben via pb?
En inbouw van een g60 is zo gedaan. Corrado ernaast zetten en een golf g60 ic set erbij scoren. DAn kan je het in 2 avondjes doen. Oude motor eruit en de nieuwe erin met een 2y bak bijvoorbeeld. Kabelboom van de corrado gebruiken, interieur draadboom en verlichtingsdraadboom even scoren op de sloop incl. nieuw type zekeringenkast. Benzine pomp van de corrado gebruiken. Ic set plaatsen, moet je wel je slotplaat iets aanpassen ( ruimte maken). starten en rijden. |
|
||||
|
||||
Handige jongen die Ron, was ik maar zo. Mijn Jetta heeft al de 3e motor en schakelsysteemombouw gedurende 5 jaar aan zijn broek maar nog steeds geen gang erin. : )
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
Veel te laat, maar hier is dan die lijst:
http://www.zwalve.eu/main.php?g2_it...ageViewsIndex=1 Met dank aan DÁ-BRT, bovenstaande motorcode lijst staat op zijn website. Edit: Ik zie net dat er op die lijst niet alles staat, sorry. Last edited by RubenD : 20-09-2007 at 20:38. |
|
|||
|
|||
Quote:
Is ie nou nog niet ingereden??? Schiet niet op met jou. Maar mijn beschrijving klopt wel hoor, misschien klinkt het makkelijk maar is zeker te realiseren in 2-3 avondjes. En kabelschakeling praat ik niet over, heb het over een 2y bak. |
|
|||
|
|||
Ik heb het ook zo gedaan, geen enkel probleem.
Heb ook heel de kabelboom overgezet incl zekering kast, abs en noem maar op! Alleen de IC paste niet zo goed...