|
||||
|
||||
idd alles laten stralen en epoxy is misschien de beste start.
|
||||
|
||||
nu je het zo zegt, wazig brouwsel..
Bij de swallowtails liggen de lichten min of meer in het richeltje. Hier liggen ze OP het achterpaneel... as je begrijp wat ik bedoel. Betere foto heb ik even niet. zal wel eens maken.
|
|||
|
|||
Zit er verschil in??
79er golf 1 En die van spit52 http://img152.imagevenue.com/img.ph..._122_1070lo.JPG |
|
||||
|
||||
Geen 'swallowtail' randen onder de achterlichten nee...maar toch 'klopt' er iets niet.....Het verticale randje wat bij de latere types (t/m 80)zit is ook niet aanwezig...en die hoeken boven de achterlichten zijn ook anders(zie de cirkels)
Toch misschien origineel een 'pre-swallow'??
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
pre swallow lijkt me HEEL onwaarschijnlijk.
Ik heb een folder van 4.74 en daar schijnen proto's in te staan, alleen met swallow. Hier nog een foto van Jozef Juza's 73er met schuifdeur.. Ben onderhand toch wel benieuwd, echt duidelijke aanwijzingen kon ik namelijk ook niet vinden v.w.b. het vervangen zijn van het achterfront.
|
||||
|
||||
Hier een foto van de 75-er swallow die ik kort in bezit heb gehad(nu van BBS Roy)(en ook niet had moeten verkopen....maarja)
Kan je zien dat de swallow achterplaten ook onderling verschillen...het knikje van die blauwe 73-er is scherper naar beneden dan de witte 75-er....lekker vaag allemaal..
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
|||
|
|||
Quote:
onder de bumper is het achterpaneel ook helemaal glad :S |
|
||||
|
||||
maar die blauwe is een proto das zowieso niet te vergelijken...
|
||||
|
||||
een gerestaureerde proto
|
|
|||
|
|||
Aan de golf van Split lijkt het niet erop dat het achterpaneel ooit vervangen is. Misschien was dit bij de eerste paar Golfjes wel origineel zo. Het zal moeilijk zijn daar fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal voor te vinden overigens....
Ik heb het idee dat het gewoon origineel is bij die auto. Niets wijst erop dat er ooit een achterpaneeltje is vervangen namelijk. Ik zie geen overgangsnaden, kleurverschillen in de lak of wat dan ook.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je t goed doet krijg je geen optische overgangsnaden of kleurverschil Maar ik denk ook niet dat dit paneel ooit vervangen is hoor... Misschien is dit wel een rariteit, wwardoor het museum er zo'n belang bij heeft |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Ik zie wel spuitneven rechtsboven het linker cirkeltje
|
||||
|
||||
op de hoedenplankdrager bedoel je?
|
|
||||
|
||||
Scherp!
|
||||
|
||||
verrek! en aan de andere kant ook een beetje trouwens
en rechtsbovenin op het rubber ook
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 26-10-2007 at 12:04. |
|
||||
|
||||
gehele stuk rond beide achterlichten is opnieuw gespoten
|
||||
|
||||
rubber rechtsboven hangt helemaal onder de spuitnevel.
oei oei wat een mysterie. Wat zou er toch mee gebeurd zijn.
|
||||
|
||||
Precies waar ik op doelde, ik dacht op die foto van Split het verticale randje wat klein-achterlichten-golfjes-zonder-swallowtail hebben te missen.
Ben benieuwd naar de eindconclusie? Split, stralen dat ding!
|
||||
|
||||
mijn idee!!
|
||||
|
||||
Quote:
Nee joh, lekker naar het museum douwuh .. wie weet wat voor rottigheid er nog allemaal meer tevoorschijn komt