|
||||
|
||||
Zeker wel, andere scharnieren.
|
|||
|
|||
Quote:
Deurvanger en bevesteging van bepaalde rubbers ook |
|
||||
|
||||
fooooooootoooooooo
|
||||
|
||||
weet niet of iemand het al gezegd had, maarre: foto!
|
|
|||
|
|||
hey vet man van die mk1.
Foto's? helemaal niet nodig joh, we geloven je zo ook wel |
|
|||
|
|||
Foto`s komen pas volgende week zoals ik al zei.
Ga hem pas maandag ophalen. Volgens mij verwachten jullie een auto in goed estaat ofzo? Zoals hij er nu bij staat is het echt niks hoor. Schermen zijn ECHT goed verrot , ziet er niet uit zo. Maar ik begin nu te twijfellen of het wel helemaal klopt. Het is een oud type mk1 , kenteken is 1975. Maar zoals ik zo snel kon zien heeft hij geen swallowtail achterkant. Ik zal maandag even goed kijken naar de scharnieren van de deuren. Heb wel gekeken gisteren naar het chass. nr. Hier is niet mee gerommeld. Wat zijn nou precies de kenmerken van een uit 1975? |
|
||||
|
||||
Ook een kenmerk van 1975 zijn de dorpels,zonder profieltje waar de sierlijsten in vallen.Dus de dorpels lopen glad door naar beneden.Motorkap hoort van voren vlak te zijn(maar wel weer een onderdeel dat door de jaren heen vervangen kan zijn ivm schade).
Swallowtail kan ook ooit door schade zijn vervangen door een later type.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Als je echt alle verschillen wil kennen (dat zijn er heel wat) :
http://www.swallowtail.info De deuren zijn anders tot bouwjaar '78 ongeveer. Het achterpaneel tot eind '75, ik had nog een swallow van januari '76. De motorkappen zijn ook rond deze tijd gewisseld, maar niet tesamen met het achterpaneel. De voorschermen zijn uitwisselbaar als je de bumperclip dichtlast.
|
|||
|
|||
Thanks voor de info heren, zal morgen even wat kenmerken gaan vergelijken.
Misschien is het wel geen echte, maar dat maakt mij zelf niet zoveel uit. Heb altijd weer een mk1 willen hebben, en met dit buitenkansje laat ik dat niet schieten natuurlijk. |
|
|||
|
|||
oeee wat een vondst en als ie net zo netjes word als je andere projecten dan komt het goed,,,,,,machtig mooi
|
|||
|
|||
Ken jij mijn andere auto`s dan??
En echt een vondst is het het niet blijkt achteraf. Heb hem net opgehaald en valt in het daglicht toch een klein beetje tegen. Wat er precies vervangen moet worden zo op het oog: Keivanger voor voorraam randje ( parafan) dorpel links, en voor het mooie rechts wielkast rand achter links en rechts Achterpaneel onderkant. Schermen ( zitten erbij) Motorkap ( zit erbij ) beide deuren zijn nog te redden, stralen en strakmaken. Verder zouden de sierlijsten rondom vervangen moeten worden. eveneens de raamlijstjes van de deuren. Morgen avond ga ik de auto leeghalen van al zijn losse delen. De voorschermen verwijderen en de bumpers. Dan evengoed op de brug bekijken om een kosten plaatje te maken. Mocht dit voor mij niet haalbaar zijn dan gaat hij weer in de verkoop. qua onderdelen valt het allemaal ontzettend mee met de kosten. Hoop is gewoon nog te verkrijgen qua reparatiedelen. materiaal is ongeveer een 500 euro. |
|
|||
|
|||
panelen van een 75 er hebben geen gat voor een sleep oog ik denk niet dat die er nog zijn.....bodem plaat is ook anders kijk maar es goed naar de tunnel deze is breder maar succes jij hebt toch die 1 met vr6???en trotle bodies..
|
|||
|
|||
Dat is een andere ron! Ik zeg, zoek een beun met een goed lasapparaat en dan komt dit wel goed, die plekjes waren te verwachten natuurlijk!
|
|
|||
|
|||
Bodemplaat heb ik niks van nodig gelukkig , en panelen voor en achter van voor 1977 zijn nog te krijgen volgens de boeken. ( gelukkig)
En nee, ik heb geen mk1 vr6 helaas. Ik denk dat jij in de war bent met Ron van MIVW misschien. |
|
|||
|
|||
Quote:
Hahaha, normaal ben ik die beun voor anderen. Ben automonteur van beroep, en lassen doen wij ook wel eens. je moet natuurlijk niet denken dat ik ontzettend negatief ben over de auto. Hij valt mij alleen wat tegen. Dit soort laswerkzaamheden zijn alleen anders dan dat je normaal even voor de apk doet. Nu kan ik altijd nog aan een kennis vragen die een schade herstelbedrijf heeft of hij mij kan bijstaan voor de puntjes op de i zeg maar. Maar hun zijn nu ontzettend druk dus ben ik bang dat hij daar geen tijd voor heeft. De grootste delen die je kan kopen zijn zogenoemd overzet delen. Nu wil ik bij deze auto natuurlijk niet een dorpel over de oude heen lassen en het rottende plaat eronder hebben. Dan moet je dus gaan inlassen, dus gewoon zoals origineel bijna. Dat verreist andere kennis als dat wij hebben. Kost meer tijd en moeite om het goed te doen. Ik zal hem morgen evengoed bekijken en even rondbellen . |
|
||||
|
||||
Voor een swallowtail is deze nog aardig goed als ik het zo hoor. Je kan deze qua roestvorming echt niet vergelijken met de jongere golfjes 1 !
|
||||
|
||||
Klinkt Ruig, gefeliciteerd man met je vondst! Ik heb zelf een jaar geleden een 74 scirocco gevonden, en daar zijn echt geen plaatwerk delen meer voor te krijgen, dus jou project moet wel goedkomen, geld kun je sparen en geduld moet je maken
enne:
|
|||
|
|||
gaaf Ron, leuk projectje.
Maar waar blijven de foto's?????? Het schiet ook niet op met je... Suc6 |
|
|||
|
|||
Auto even goed bekeken, er is nog zeker wat van te maken hoor.
Even een inschatting gemaakt hoeveel werk het is , maar daar heb ik de tijd niet voor. Motor loopt prima , rijd ook gewoon goed. Ik ga straks foto`s maken voor op internet omdat ik gewoon geen sleutel ruimte heb voor een maand of 3. Op mijn werk kan ik een hoop doen, maar kan hem daar niet een 3 maanden in de werkplaats laten staan helaas, daar is het gewoon te klein voor. Dus vanavond staat hij op Marktplaats te koop. |