|
||||
|
||||
De motorsteun maar eens even gepast om te checken of de olieretour banjo in de weg zou zitten, dat past dus dat scheelt een TD carter (gebruikt ~150 euro) + olieretourbuis Even wat spullen bij elkaar gesprokkeld en schoongemaakt. Carter en oliepomp gedemonteerd, een nieuwe oliepomp is al binnen (enige wat ik bij revisie niet mee had genomen) alleen moet ik het raakvlak van de aanzuigbuis even laten vlakken ivm loopsporen. vd week nog even wat onderdeeltjes en o-ringen halen dan kan het weer terug in elkaar
|
||||
|
||||
Ik vond nog en leuke bagde in mijn rommelbak:
Na enige vertraging ben ik weer bezig aan het blok: Nieuw gebalanceerd vliegwiel Drukgroep erop en nog een hoop andere kleine dingen... Alleen liep ik tegen iets vreemds aan bij het nieuwe vliegwiel: 2 centerpunten ipv markeringen voor BDP :???:
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - Last edited by Morninglight : 07-08-2007 at 18:04. |
|
||||
|
||||
probleem al opgelost:
De V inkeping in de drukgroep is BDP...
|
||||
|
||||
Bus omhoog Blok +bak vanaf onder erin motorsteun monteren Blokje erin het echte werk kan nu eigenlijk pas beginnen, op maat maten van uitlaat met KKK K24 turbo en het inlaattraject met (water) intercooler..
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - Last edited by Morninglight : 22-08-2007 at 15:47. |
|
||||
|
||||
Ik ga het 1.6TD bus spruitstuk niet gebruiken ivm de turbo dan met de inlaat op ~5cm van de motorsteun zit:
De flow lijkt me ook niet ideaal met de turbo ter hoogte van cyl 4... Met het originele AAZ spruitstuk heb ik ruimte genoeg tussen turbo en zijkant motorruimte (>5cm) en ruimte aan de onderkant voor de olieretour terug naar de zijkant van het blok. Mockup intercooler (de bestelde IC is nog niet binnen): Past precies, elleboogje vanaf de compressor de IC in, IC uit kan dan via een iets langer elleboogje zo de inlaat in. Water af en aanvoer zijn maar 1" slangen dus die zijn er altijd wel in te passen. Inlaat van de turbo komt waarschijnlijk onder het achterlicht door, langs de IC omhoog naar het rooster, of als dat niet past zijn er nog andere opties. Uitlaat kan met een grote 180 graden pijp richting de achterzijde. (mogelijk pas ik mijn 3" downpipe uit mijn ex- caddy mk1 aan) De motor is bijna afgebouwd en voorzien van hier en daar wat nieuwe slangen, klemmen en andere prul.
|
||||
|
||||
Gisteren kreeg ik het blok niet aan de gang met starten, vannacht dus even 2 accus opgeladen en net even geprobeerd... Ik had het vermoeden dat er nog lucht in de dieselleidingen zat omdat bij cyl 1 geen diesel uit de leiding kwam (even los gemaakt en gestart)... ik dus even een juup (vol met diesel ) eraan gehangen om te testen, de pomp zoog de juup sneller leeg dan ik, maar nog steeds geen diesel uit de leiding van cyl 1... Ik checken of er wel spanning op de dieselafsluiter stond (rood/zwart), daar zat dus het probleem, dus even een draadje vanaf de accu op de afsluiter, gloeien en de motor sloeg meteen aan
Morgen word het dus een motorsteun fixen zodat ik uit de weg kan met de turbo.
|
||||
|
||||
nice.. mooi project..
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. Last edited by Tjaap : 26-08-2007 at 16:27. |
|
||||
|
||||
De intercooler is vandaag bezorgt:
kniestuk + verloop+ slangaansluiting van de bouwmarkt De IC op zijn plaats... de IC viel toch en enkele CM groter uit dan in de beschijving op ebay stond dus dat word even een klein stukje van de wielbinnenkuip aanpassen zodat de IC vlak kan liggen. Ik zit alleen nog te zoeken naar een geschikte radiateur, het liefst met niet al te grote aansluitingen, misschien 1 of 2 kachelradiateuren ipv 1 grote. (kan ik ook wat makkelijker kwijt bij de versnellingsbak)
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - Last edited by Morninglight : 27-08-2007 at 20:25. |
|
||||
|
||||
Naar model van een steun voor een TDI:
Luchttraject en uitlaat traject afbouw kan eindelijk beginnen
|
|||
|
|||
huisgemaakt?
|
|
||||
|
||||
Deels.. samen met De Boxer in Tilburg Ik kan wel een leuk stukje lassen met mijn CO2 apparaat maar voor een motorsteun heb ik het toch liever aan iemand over gelaten die dagelijk dit soort dingen tegen komt.
Zo nog even 10.8 boutjes ophalen en de boel laten poederen... uitlaatflens moet ook onderhand klaar zijn dus dan kan ik morgen eindelijk de uitlaat gaan fabriceren.
|
||||
|
||||
Ook bij mij zit het weleens tegen, bij het uitdraaien van imbusboutjes uit de pomp (om de gaskabelsteun over te zetten ) draaide er 1 door... na het verwijderen van de dieselleidingen kon ik die gelukken rond kappen met een beitel. Uitlaatje fixen. Past als een bus... die gaat vd week langs de verzinker
|
||||
|
||||
Vandaag de uitlaat verder af gemaakt:
Trush glasspack dempertje Alleen nu nog even zoeken naar een geschikt 57mm eindpijpje wat 90 graden draait (liefst dubbelloops) iemand een idee?
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Leuk projekt, heb je al gereden?
grt Bonne |
|
||||
|
||||
nog niet echt, 1 meter voor en achteruit...
Ik ga vandaag een 90 graden slang van de turbo naar de inlaat halen bij biesheuvel (tijdelijk, IC komt er later in)
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - Last edited by Morninglight : 14-09-2007 at 07:47. |
|
||||
|
||||
Kleine update:
Klaptouchscherm met radio en VGA aansluiting en Audio-system 13cm coaxs speakertjes ingebouwd... het scherm ga ik uiteindelijk mijn carputer aan hangen voor navigatie/internet/entertainment. Ik heb al een aantal proefritten op zitten, rijd opzich best ok. Nog een paar puntjes op de i zetten: - Olielekje aan oliefilter (steun, filter of afdichtruibbers van de warmtewisselaar) - Dieselpomp opnieuw afstellen. - nagelt op 1 cylinder, waarschijnlijk 1 van de 1.6GTD verstuivers toch niet goed na ultra-soon reinigen. - Gashevel verdraaien op de as, kan geen volgas geven nu - Uitlaat eindbochtje laten maken, ik vergas fietsers op het moment
|
|||
|
|||
"rijd opzich best ok"
Nog nie helemaal tevree? hijs tuurlijk wel wat zwaarder dan een caddy! Grt! Ruben |
|
||||
|
||||
Dat rijd opzich best ok was eigenlijk meer dat de motor wel goed liep en de bus goed vooruit kwam, toen deweg een beetje nat kon ik met een teentje gas de achterwielen al laten spinnen
De motor heeft nog wel last van een vervelend nageltje, de pomp heb ik al op diverse standen geprobeerd (0.90-1.05, krukas/nokkenas/pomp staan 100% ok), verstuivers ook al terug gewisseld naar de originele maar het blijft vreselijk nagelen onder belasting. Mocht iemand een 1.9TD aaz dieselpomp hebben liggen voor de verkoop (of evt even te leen om te testen)?
|
||||
|
||||
Problemen met de nieuwe cylinderkop Bus staat nu bij het revisiebedrijf waar de kop vandaan komt voor nadere inspectie van de verstuiverzitting 3e cyl.
Verstuiverzitting is aangevreten en lekt... waarschijnlijk door scheef ingefreesde zitting waardoor het brandplaatje/verstuiver niet 100% afdichtte. Kop moet er hoe dan ook weer vanaf want opnieuw inslijpen van de zitting kan niet in de auto vermoed ik, dat schiet weer lekker op