|
|||
|
|||
[offtopic]tips waar ik ergens de video kan halen van vw bij pikes peak? heb wel die van ari vatanen (mega cool) met renault 16v turbo.[ontopic]
|
|
||||
|
||||
Ari Vatanen in een Renault?
Ja,. tuuuuuurlijk.. Peugeot 405 bedoel je? En dat stemt dan VVD :-)
|
|
||||
|
||||
waarom wil je zo graag een eaton compressor erop? dat spul blijft troep...valt niet te reviseren, kan je niet extreem mee gaan.. en ze zijn gebouwd om als hulpmiddel bij de mercedes motoren mee te draaien en niet zoals een bv. g-lader continue.
verder plak je niet zomaar een compressor op een blok..komt genoeg aanpassingen bij wil je er plezier mee hebben en lang mee kunnen doorgaan.. als je de centen hebt zou ik voor een 1.6 16v lupo gti blokje gaan... zuigers, drijstangen, olie aanvoer etc aanpassen voor lagere comressie en ombouw drukgevuld...en dan een g60 erop of een turbo...managment aanpassen en je hebt een leuke motor...
|
||||
|
||||
tssss renault 16v turbo......tsssss..iedere kenner weet dat hij in een 405 t16 reed
|
|||
|
|||
Quote:
Ik lijk ex staatssecretaris Nijs wel! Peugeot 405 T16 bedoelde ik idd. |
|
||||
|
||||
Ik neem afstand van het beeld dat door mijn uitspraken gecreerd kan worden..
|
|
||||
|
||||
goed simpel dom antwoord .de 1.5 tot 2liter motoren niet doen ,kost te veel aanpassings werk (geloof me heb het geprobeerd en zag toen de moeilijkheden en nadelen)ten 2e je wegligging is dan gelijk als die van een tampon in het riool.
beste optie voor jouw doeleinden is dan heel simpel de 1.6 vergeten en overstappen op de 1.4 (veel robuuster van bouw),jij wil vermogen dat kan : 1.4 abd blok nemen ,zuigers een 5mm afdraaien(of goed gesmede zuigers) ,g40 kleppen plaatsen ,276/286 asymetrisch nokkenas plaatsen .kop bewerken .g40 injectie plaatsen ,glader overboord ,turbo of lysholm compressor ,rev limiet verhogen naar een 7300 rpm ,laad druk 1,2 bar,olie sproeiers voor de onderkant zuiger plaatsen (van golf 16v kr)injectoren van een g60 plaatsen ,benzine druk op een bar vof 3,5 (verwijder de kat of haal deze leeg ,anders fikt hioj wel weg)intercooler van vito 110d. spaghetty is een pre ,gasklep van 50mm in doorlaat,3f inlaat spruitstuk ,kop bewerkt ,vliegwiel afdraaien ,krukas verlichten en ballanceren ,drijfstangen verlichten en matchen ,olie pomp druk opvoeren ,speciale drijfstang en krukas lagerschalen ,olie koeler is een pre .en natuurlijk chip op maat goed volgend probleem om dit blokje met geweld van een neushoorn de krachten over te laten brenngen naar de wielen .jawel de versnellings bak ,g40 bak kan ,maar het dyf zal enigzins moeite hebben om het kroonwiel vast te houden ,daarvoor zal dus een geschroefd exemplaar voor in de plek moeten komen goed volgende uitdaging is dus om niet 1 maar 2 wielen in de spin te krijgen ,jawel er zal een sper op moeten .ophanging zal in polyurethaan bussen moeten en de remmen van een scirocco 16v is wel aan te raden ,zul je gelijk 14 inch velgen moeten steken .(256mm ipv 239) goed dit is een beeeeetje extreem ,maar wel goed voor over de 200 pk :biggrin: persoonlijk zou ik dus heel simpel 1.4 blok nemen wel de zuigers 3,5 mm afdraaien ipv 5 mm.gewoon de g40 i8njectie nemen en lader van een g60. intercooler van 2 g40 niet de 2f.chippen nokkenas van een g40 nemen ,benzine druk op 3 bar ,werkt net zo goed en zal een pk of 150 tot 160 leveren
|
||||
|
||||
De Heer heeft gesproken, amen
|
|
||||
|
||||
Of zoals de Tjechu zechu : "de Sergeant heeft gesproken...."
|
|||
|
|||
Beide G40 bakken (8S en AHZ) hebben origineel geschroefde differentielen, sper voor polo koste je tegen de 1000 euro, maar is bij hoog vermogen onmisbaar idd..
Quote:
|
|
|||
|
|||
een dergelijke tuning had ik niet voor ogen, mijn doel was om goedkoop een kleine auto met een 16v te verenigen om zodoende een klein bommetje te creeeren.
dat het een heel stuk ingewikkelder ligt had ik niet gedacht. maar in elk geval bedankt voor de vele info. |
|
||||
|
||||
of je neemt een 1.4 16v .plaats daar kms stage 2 op(throttle boddies met injectie en geregelde ontsteking vrijprogrameer baar van jk) ,274 nokkers met bewerkte kop en spaghetty
|
||||
|
||||
Serge lees nou ff goed : hij wilde goedkoop een bommetje maken .
Een rijdbare en veilige kost helaas een hoop pleuros Dubber |
|
||||
|
||||
ook dat kan ,maar dan gaat veiligheid ten koste van snelheid ................
|
||||
|
||||
Quote:
Valt de G40 onder de vooroverliggende blokjes? de een zegt dat de steunen van de 1100 en 1300 (en die verdwaalde 1600) er zo op geschroefd kunnen worden, en het dan zo in je motorruimte te hangen is, op de G-lader steun na... en wat intercoolerfratsen... Maar is dit wel zo? (gewoon ff tussendoor...)
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
ja en nee..
er zijn voor de Polo 1 / 1f / 2 / 2f slechts 3 typen motorsteunen (bij de dynamo) - De 'gewone' (links onder) (met weer 3 versies: in de loop der jaren telkens miniem veranderd) - De 'Diesel (verstevigd) (links boven) - De G40 : Met G-lader ophang beugel (rechts) Werking is in alle gevallen gelijk: 3 bouten in blok, en 1 punt op de langdrager. NIET geschikt voor Golf 1 / 2 langsdrager
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dus.. En: motorsteun zit met 3 bouten op 't blok vast. De bevestigingspunten zijn zijn bij de 0.8 t/m 1.3 gewoon aanwezig. Bij de 1.4'tjes alleen bij de ABD (Niet AEX), en bij de 1.6'en ook niet. bij de AEE AEX en ABU zitten er slechts 2 bout-gaten (omdat de 6n, 6k, golf/vento etc etc met andere steunen werkt). Je kunt echter met die 2 bouten af, of je kunt een versteviging (laten) maken aan je blok, of je kunt een 'verstevigings'plaat maken achter de steun. De meeste rijden gewoon met 2 bouten rond, ipv 3.
|
|
||||
|
||||
Quote:
\ Ik heb er voor de zekerheid toch maar 3 van gemaakt. Extra plaatje is zo gemaakt en het gat voor de 3e bout zit er toch al.
|
|||
|
|||
Die Nixdorf Golf van het plaatje had volgens mij 2 1800 16V's er in met turbo. Alleen de eerste Pikes Peak Golf had 2 1300's.
Voor de rest heb ik nooit begrepen waarom mensen proberen zoveel pk's in een Polo te stoppen, heb met aardig wat G40's gereden maar vond ze allemaal als een dweil over de weg gaan om over de remmen maar te zwijgen. Mis ik iets? Waarom zijn ze dan wel zo populair voor bergcup?
|
||||
|
||||
leg ze maar eens plat op hu8n kut ,ligt veel beter dan een golf in de bochten met zelfde verlaging (geloof me heb zelf golf gereden en dat is pas een dweil in de bochten ,nu rij ik polo en dat bevalt me 1000000x beter)