![]() |
|
|||
|
|||
![]() naja wanneer ik met de hand draai voel ik wel enige compressie ,Ik krijg benzine en ik heb vonk ..
Dusjah ???? |
|
||||
|
||||
![]() Staat de ontsteking ook op tijd
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Jah onsteking staat ook goed...
|
|
|||
|
|||
![]() Nou net even compressie gemeten..
3 cilinders gaven 7bar aan 1 cilinder gaf 9 bar aan.. en 1 daarvan spoot olie naar buiten.. Oftewel blok is gewoon gaar denk ik .. |
|
||||
|
||||
![]() Is geen gekke waarde hoor, zou er in ieder geval op moeten lopen. En dat olie spuiten: 16V kwaal, komt niet uit je bloek maar er verzameld zich bij een lekke klepdekselpakking altijd een klets olie om de bougies.
Eerste cylinder in BDP, Nokkenas goedzetten (inkeping, de onderlinge nokkenastiming is goed zo op de foto), ontsteking goed (eventueel even verdelerkap eraf en kijken of rotor naar contactpunt van cyl1 wijst).
|
|||
|
|||
![]() nieuw 10 tot 13 bar
slijtgrens7.5 onderling verschil max3 bar |
|
|||
|
|||
![]() Nou ik heb driem op tijd staan ... Onsteking staat zoals die toen ook stond ...
Dus denk toch dat ie te weinig compressie krijgt, |
|
||||
|
||||
![]() met 7:1 kan 'ie best lopen. Er zal ergens iets anders mis zijn.
|
|||
|
|||
![]() Jah maar wat ... Heb alles al nagelopen...
|
|
||||
|
||||
![]() wat ik me afvraag, je hebt een blok wat aan slecht liep, maar doet veel moeit om het in eerst in je auto in te bouwen en komt er dan achter dat het helemaal niet wil lopen.
![]() waarom heb je het blok niet eerst compleet nagekeken voordat je iets inbouwt? ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() tjah ik nam aan dat die blok goed was omdat dat werd gezegt,maar dat geloofijk ook geen 2de keer meer..Maar vreemde is me bougies blijfen droog maar ik krijg wel branddstof tot me injectoren in die slangen..injectoren kunnen niet kapot zijn want daarvoor deden ze het nog...
|
|
||||
|
||||
![]() heb je al eens een injector eruit getrokken en gekeken of ie inspuit? (contact aan en luchtweger optillen).
heb je al eens gekeken of de bougies vonken (eruit draaien en op klepdeksel leggen, starten, niet in combinatie met test 1 ![]() weet je honderd procent zeker dat alle timing klopt ('hij stond zo al' of 'ik geloof het wel' telt niet, meten en controleren is weten)
|
|||
|
|||
![]() Tjah naja stop er mee auto gaat weg want begin behoorlijk pissig te worden ondertussen,Toch bedankt voor alle hulp maar die auto gaat weg...
|
|
||||
|
||||
![]() Heb je de (benzine)aanvoer en retourleiding niet omgekeerd gemonteerd.
(retour op aanvoer,aanvoer op retour) |
|
||||
|
||||
![]() als je hem gaat verkopen komt hij meteen in "verkoop dan niks de grootste verkoop troep" topic terecht.
|
|||
|
|||
![]() why not auto zelf is nog goed enkelt motor ,,
|
|
||||
|
||||
![]() geef die gozer een 10+ voor zijn doorzettingsvermogen...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() hehe doorzettings vermogen heb ik wel ben al hele tijd mee bezig om deze auto is startend te krijgen is niet dat ik het binnen een dag lopend wil hebben maar ben net weer effe op onderzoek gegaan...
Heb eerst gekeken of driem goed stond die stond goed en heb gekeken of de 1ste cilinder in bdp stond en dat stond ie..Toen heb ik het inlaat spruistuk eraf gehaald en gekeken of de injectoren werkte ..Die spoten allemaal netjes als je die klep omhoog tilde ..Het enige wat ik niet heb kunnne kijken is of die vonkt want ben maar in me eentje op dit moment..Het lijkt er dus op dat ie wederom weer niet wilt vonken..Dat deed ie eerst ook al niet maar toen hebben we andere onsteking erop gezet en nu lijkt het er dus op dat ie weer niet wilt vonken... |
|
||||
|
||||
![]() bougiekabels in de juiste volgorde?