|
||||
|
||||
Quote:
Solexen/dellorto's leuk...Helaas moeilijk om aan reserve-onderdelen te komen...sproeiers e.d..... |
|
||||
|
||||
Er zijn zeker voor en nadelen, maar ik doe het vooral voor het geluid
|
||||
|
||||
Quote:
wat jij moeilijk vindt vindt ik juist weer makkelijk als je de kanalen weet
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is het mooie van DTA ik heb een watertemperatuursensor (is ter vervanging van de lucht temperatuursensor), gasklep positiesensor, BDP sensor en DIS ontsteking Verder is mijn motor op de testbank (zonder auto dus) afgesteld en is elke waarde handmatig ingevuld in de DTA. Dus dat houd in dat je handmatig invult bij welke toeren/temperatuur/gasklepstand/duur inspuiting/tijdstip ontsteking etc. Ik kan wel met een luchtmassameter gaan rijden maar dan moet in elke kelk een sensor plaatsen of een airbox. Vind beide geen optie maar inderdaad, dan zou hij nog beter af te stellen zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Kevin kan je de combinatie broek/afstandbediening wel een keer uitleggen |
|
||||
|
||||
guys, hou het on-topic!!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb 2x dubbelle solexen addhe40 op een 16V Ik heb wel het idee dat ik meer pk's heb dan een standaard 16V, (Heb wel een 60mm groepA incl. spaghetti 4-2-1 van voor tot achter) verder is de motor orgineel. Rijd erg goed, start ook in de winter (weet alleen niet hoe het rijd in de winter
|
||||
|
||||
Quote:
Motorgedrag is anders, veel meer nm's / kracht onderin. Als je hem op de bank zet zal je zien dat de pk's vrijwel hetzelfde zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
Het aantal PK's maakt mij niet zoveel uit. Mij gaat het meer om het geluid en om het koppel wat hij heeft. Hard rijden met de golf doe ik toch niet, maar af en toe eens lekker op trekken is wel geweldig. Misschien stom maar ik wist helemaal niet dat er ook nog verschil was tussen webers en dellorto's / solexen. Maar goed krijg steeds meer zin om ze er op te gaan zetten. Dat heet als het niet te moeilijk te monteren is. Kan zelf het een en ander doen. Het belangrijkste is het afstellen ;-) Wat zijn ongeveer de kosten voor dellorto's of solexen op de golf 1 te plaatsen. Ik heb een 1.8 gti. |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de info. Heb hem nooit op een testbank gehad, was puur gevoelsmatig maar de het koppel is lekker. Quote:
Denk +/- 250 voor een inlaatspruitstuk +/- 200 voor carbs +/- 60 voor een andere benzinepomp +/- 20 euro voor wat slangklemmen, slangen en dat soort klein spul. Verder moet je kijken wat voor onsteking je hebt. Misschien moet je die ook aanpassen. Evt. een nieuw pakkingssetje voor je Carbs (wel aan te raden want bij jou hangen ze boven je uitlaatspruitstuk en je wilt dus echt geen benzine lekkage hebben daar) die koop je voor +/- 30 euro op ebay (D)
www.oliververheij.com Contact me for info & pricing about photoshoots! VW Fanatics! Last edited by vwmk1maniac : 12-06-2007 at 18:46. |
|
||||
|
||||
Quote:
BEDANKT VOOR DE INfO!! |
|
||||
|
||||
Ik heb ook een aantal jaren met Webers gereden op een Golf2 1800 GTI 16V PL motor. Het originele injectiesysteem bracht mij op een gegeven moment veel onduidelijke problemen en storingen en aangezien ik ook gek op carbs ben, was de keuze voor het monteren van Webers snel gemaakt.
Ik kan je zeggen dat ik het als uiterst betrouwbaar heb ervaren. Ik reed er zomers én winters woon/werk-verkeer mee. Echt 100% probleemloos! Het verbruik hangt enorm van je rechtervoet af, meestal zo rond de 1:9 á 10. Nadat ik ze gemonteerd had, na motorrevisie, heb ik ze laten afstellen bij F. Cane in Gorredijk. Op die testbank had ik een goeie 150pk met originele KR nokkenassen, gewijzigde ontsteking van een Ibiza 1.4 en spaghettispruitstuk. Heb maar één keer pech ermee gehad. De Hardi electronische brandstofpomp had de geest gegeven. :S Een vriend van mij heeft synchroonmeters, waarmee ik ze af en toe even weer gelijk mee kon zetten. Persoonlijk vind ik een carburateurmotor véél strakker lopen. 800 tpm stationair en als je even aan het gaspedaal komt, reageert ie er direct fel op. En dan dat geluidje...=) |
|
||||
|
||||
ff een upje
als je nou 40 mm webers op een 1.6 gti (EG) blok , in combinatie met een groep A uitlaat en een scherpere nokkenas moet dit toch wel meer vermogen opleveren , dan de standaard 110 pk
|
||||
|
||||
klopt maar een marathon lopend met ademhalen door een rietje of een closet rol is een wereld van verschil .als je dus alleen het rand gebeuren doet zul je merken dat je motor idd beter presteert maar bovenin net de schwung mist ..je cylinderkop is dus de bepalende factor als je alles al gedaan hebt
|
||||
|
||||
maar zou dat veel schelen dan aan vermogen ?
gr elvis
|
||||
|
||||
zowieso koppel welke over een breder toerengebied beschikbaar is
|
||||
|
||||
dus onderin word ie sterker bij wijze van spreken
maar aan pk`s zou het dus niet zo heel veel schelen ?
|
||||
|
||||
Serge; wil je me even bellen? 06-52356776.
Mailen mag natuurlijk ook; jeroen@bolku.nl
|
||||
|
||||
twijfel twijfel, heb een aanbod liggen voor een setje dellorto's met spruitstuk, maar verders nog een stock motorblok (ook nog eens een 1500JB).
laten gaan en doorsukkelen met de pierburg en eerst de rest aanpakken. of erop laten zetten en daarna de rest aanpakken. met dien verstande dat ik geen pk freak ben, maar meer voor het gevoel ga.