Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-02-2008, 09:40
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Blijft de beste oplossing om een ander exemplaar te slopen, goedkopere manier om aan veel onderdelen is er haast niet. Goed bezig!
Reply With Quote
Old 12-02-2008, 16:08
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Send a message via MSN to marx-7

Quote:
Originally Posted by martiepartie
idd, een kleine spacer kan geen kwaad.

Deze corrado MOET zo mooi origineel blijven! Heel netjes. Ik heb een tijdje gezocht naar een corrado, maar een nette in onverprutste staat is (bijna) niet te vinden.

Ze zijn er wel, maar het is inderdaad zoeken. De grijze heeft ook ooit met zijn lip op straat gelegen, dat is wel te zien aan de sporen op de carterpan. Nieuwe lip heb ik al liggen om te monteren. Deze blijft ook nagenoeg origineel alhoewel de "nieuwe" motor wel een andere silencer/poelie en chip heeft en zal dus wat meer peekaas gaan geven.
Wel ben ik er over aan het denken de strippen op de zijkanten te verwijderen voor een iets strakkere look.

Op de rode zit een verlagingsset, maar ik ga die niet gebruiken. ten eerste vind ik persoonlijk helemaal niet dat ie hoog op de poten staat, ten tweede vind ik het een stuk comfortabeler (hou niet zo van dat gehobbel) en ten derde stikt het hier van de drempels

Wat niet te zien is op de foto's is dat de rode echt niet meer mooi is. Barst van de deuken en roest, delen van het electrische doet het niet meer en nog een hoop. Toch vind ik het vervelend het ding uit elkaar te schroeven, zoveel zijn er niet meer........beetje sentimenteel

Marc
Old 15-02-2008, 10:17
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru

Mooie wagen die Corrado! Die driespaaks velgen waren erg lelijk maar die nieuwe zijn echt super!

Wat zagen ze toen toch in die drie spaaks velgen

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
Old 24-03-2008, 16:27
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile hmmm...

Hallo M,
Mooie nette, originele Corrado heb je daar!
Wij hebben onlangs een gele uit 1989 op de kop getikt en is ook hard op weg om zo origineel mogelijk te worden!
Gelukkig zijn er meer mensen die er net zo over denken, want het is toch een toekomstige klassieker.

Dumpvalve is verwijderd (heeft geen zin in een G60); origineel luchtfilterhuis is terug en ik heb er weer een originele grille en -logo op gezet (vooral het logo was moeilijk te vinden) en de Sebrings zijn ook al aanwezig maar nog in de opknap-modus
Ik zoek nog wat onderdelen; de plaat (kunststof?) wat boven de radiator hoort te zitten, de bovenste distributiekap en een zwarte asbak voor in het dashboard.
Heb je die toevallig nog over? (voor een volks-vriendenprijsje, zeg maar)

..en de velgen op die rode, zijn die al verkocht?

Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
Old 30-04-2008, 10:33
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

@Vince, je hebt pb!

Ik doe het rustig aan. De sloper is weg dus ik heb nu alle ruimte om eens langzaam aan de grijze G60 te beginnen. Ik heb gisteren al een heel assortiment onderdelen gekocht zoals remdelen en 2 motorsteunen. Zul je net zien dat ze de belangrijkste (voorste) motorsteun weer niet op voorraad hebben
Na wat rondbellen ook die gevonden en die pikken we vrijdag op.

De sloper:

Weg is weg zullen we maar zeggen

Het project:

Geen of nauwelijks roest te ontdekken zo ver. Aankomende dagen nog wat spullen halen en dan hoop ik dit weekend te beginnen met het schoonmaken van de wielkassen en de bodem en deze te tectyleren. Tevens wil ik alvast de achteremmen doen. Nieuwe schijven en blokken maar ook de klauwen en handremkabels worden vernieuwd.

Hond houdt de wacht, geen last van ongenode gasten
De wielen die nu op de G60 liggen staan troeuwens te koop voor diegene die er interesse in hebben. 4 x 100 en met bijna nieuwe Toyo's maat 215!

Marc
Old 30-04-2008, 15:16
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Die sloper heb ik inderdaad binnen zien komen.
Old 30-04-2008, 16:12
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Erik, jij werkt bij Zelissen

Ik kom er wel eens geregeld, kan het aardig vinden met die mensen daar.
Old 30-04-2008, 16:34
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Nee ik werk niet bij Zelissen. Bij de buren...
Old 30-04-2008, 23:04
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life

NEEEE niet tectyleren, dat is echt slecht.

Doe dan een hoogwaardige steenslag spuiten!
Verder echt goed bezig ... Erg mooie kleur voor een corrado!
Reply With Quote
Old 01-05-2008, 09:41
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Waarom is tectyleren slecht? Ik heb ervoor gezorgd dat de C goed droog is weggezet. Ik geef toe dat het al een tijdje geleden is dat ik een auto getectyleerd heb en misschien is er beter en nieuw spul op de markt.....dat moet ik me nog eens gaan bekijken, maar waarom slecht?

Het probleem is dat ik in een garage box aan het klooien ben waar ik gelukkig wel stroom heb maar geen compressor of iets dergelijks om te gaan spuiten. Ik mot roeien met de riemen die ik heb
Old 12-05-2008, 14:51
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

De afgelopen 2 weken veel gedaan. De achterremmen zijn geheel vervangen. De oude klauwen zaten zodanig vast dat aan de handrem kon trekken wat ik wilde, het had weinig zin en daardoor liep 1 klauw ook een beetje aan op de schijf. Gereviseerde klauwen, nieuwe remslangen, nieuwe handremkabels en het euvel was verleden tijd.....alles werkt weer

Toen een nieuwe opvoerpomp in de tank geplaatst, de oude zat met bandjes en tiewraps in elkaar geknoopt
Geen wonder dat ik allerlei rare geluiden hoorde. Ook dat werkt weer.....

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, hond goed uitgelaten en aan zijn lot overgelaten om na duchtig koffie geleut te hebben met mijn broer begonnen aan de motorwissel. We wilden vroeg beginnen om de echte warmte een beetje voor te zijn aangezien we in de buitenlucht lagen te kloten.

Ik had al veel voorbereid en losgehaald en na een goed uurtje werd de G60 verlost van zijn oude blok. Met ons "palletsysteem" is dit vrij goed te doen .
Binnen een uurtje was het gepiept. Best trots op onszelf omdat we dit ook nog nooit eerder gedaan hadden.

Toen een kameraad arriveerde was het tijd het "nieuwe blok te plaatsen. Met ons drieën ging dit vrij snel. Vantevoren 3 nieuwe motorsteunen geplaatst zodat bokken ook verleden tijd is.

Het enige wat een beetje tegen zit is het plaatsen van de nieuwe katalystor. De oude is leeg en ik weet dat ie er eigenlijk geen hoeft te hebben (bwjr '89) maar ik wil de G60 wat geluidsmanieren bijbrengen
De nieuwe zit op zijn plek maar moet nog iets gedraaid worden om perfect voor de flens te zitten maar dat wil niet helemaal lukken bij gebrek aan brug of put.

Broer die zich mateloos ligt te irriteren op de katalysator

Eind deze week komt me nog iemand helpen de aandrijfassen weer te plaatsen, had dat eigenlijk meteen moeten doen met het plaatsen van de motor maar in het heetst van de strijd.....vergeten

Deels al de bekabeling aangesloten maar ik moet op diverse plaatsen de motorkabelboom repareren omdat een aantal kabeltjes en connectors niet helemaal okselfris meer zijn. Verder nog wat nieuwe slangen en een grote beurt.

Komt allemaal goed, ik hoop dat ie over een week of 2 weer loopt.

Marc
Old 12-05-2008, 21:21
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p

Send a message via MSN to Ritske

Dit wordt zo ook wel weer een mooie(wassie al) frisse corrado
Reply With Quote
Old 12-05-2008, 22:21
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life

Send a message via MSN to Mitta

Goed bezig!

Je weet dat een KAT bijna geen geluids dempende werking heeft?
Old 12-05-2008, 23:00
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline

Quote:
Originally Posted by Mitta
Goed bezig!

Je weet dat een KAT bijna geen geluids dempende werking heeft?

Idd, dempt bijna niks maar het geluid verandert er wel door, een lege kat geeft een blikkerig geluid
Reply With Quote
Old 13-05-2008, 13:32
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by fryslÃ*n_driver
Idd, dempt bijna niks maar het geluid verandert er wel door, een lege kat geeft een blikkerig geluid

Nou ik vond het verschil toch wel behoorlijk. Heb een aantal keren met de sloper waar de nieuwe kat onder vandaan komt gereden en die maakte veel minder kabaal dan de grijze G60. Inderdaad, dat blikkerige zal wel weg zijn.

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat de grijze een mega zwaar geluid had, de mensen zag je echt kijken van "wat komt daar nu aan" terwijl de gehele uitlaatlijn oigineel is (was geheel dicht)

Dan heb ik nog zoiets....hij is origineel geleverd met kat, dus die hoort er onder
Niet voor het milieu of zo, dat boeit me geen ene meter, dan ging ik wel Prius rijden
Old 17-05-2008, 08:58
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Gisteravond de nieuwe katalysator aangesloten, motorkabelboom geprepareerd voor de reparaties waar we zometeen aan gaan beginnen. Hopenlijk gaan ook de aandrijfassen er vandaag weer onder en dan ben ik aan de onderkant klaar.

Indien het weer een beetje meezit (het regent behoorlijk hard hier nu ) wil ik verder gaan met het plaatsen van wat koelslangen en nieuwe thermostaat die natuurlijk op een onmogelijke plaats zitten
Ook moeten nog de i.c., andere ecu, Glader, dynamo en nog een hoop klein spul geplaatst worden.

Als het een beetje meezit wil ik hem morgen voor de eerste keer met de nieuwe motor starten
Old 17-05-2008, 20:11
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Ondanks de regen toch heel aardig opgeschoten vandaag. Verbaast me toch hoe snel je zo'n ding uit elkaar schroeft en hoe lang je er over doet om het weer fatsoenlijk in elkaar te krijgen

Morgen gaan we verder met het wisselen van de ecu, radiateur, i.c., en het hele slangenspul......dan moet ie maar eens starten
Old 18-05-2008, 14:34
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline

Goed bezig zo, begint mooi op te schieten
Reply With Quote
Old 18-05-2008, 16:11
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

En hij doet het!!!!!!!!!

Starten en lopen gelukkig
Old 20-05-2008, 14:49
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular

Afgelopen zaterdag en zondag grotendeels bezig geweest om alles op te bouwen en op de koplampunits na zit alles er in

Zondag even gestart om te kijken of ie het deed en startte bij de eerste poging. Gisteren bezig geweest het KVS systeem te ontluchten maar dat wilde niet helemaal lukken. s'avonds een kameraad komen kijken en er bleek nog een hele grote luchtbel in het systeem te zitten....ook dat is opgelost.

Wel heeft men mij bij de automaterialenzaak de verkeerde olie voor de stuurbekrachtiging meegegeven......te dik
Die doet het dus nog niet en kon niet gaan proefrijden. Vandaag andere olie gehaald, eens kijken wat ie daarmee doet. Heb eventueel nog een pomp liggen mocht dat nodig zijn
Reply

Posting Rules