|
||||
|
||||
Hier hou ik ook wel van leuke wagen echt zon auto die altijd apart blijft en waar een ieder bij staat te kwijlen
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Zo'n auto kun je nu eenmaal niet niks vinden (ongeschreven wet), is als een oude oorlogsheld, heeft zijn eer verdiend, niks anders dan respect voor hebben....
|
||||
|
||||
oorlogsheld mijn
het is een beest om in je bezit te hebben en een leuke auto voor ralleys mee te rijden maar om dan meteen het als een god te beschouwen ... weet nog wel een mooiere rally auto (stond laatst ook te koop )
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
jongens die geen cultuurbesef hebben.. alle group b auto's zijn super.. als je het vroeger bewust mee hebt gemaakt.. iets wat erik schijnbaar niet heeft gedaan, dan vind je de metro 6r4, de lancia 037, ford rs200, audi sq, peugeot t16, opel manta 400i
stuk voor stuk geweldige auto's..
|
||||
|
||||
Precies DAAR zit hem juist in !!!
Als je het "niet mee hebt gemaakt", als je zelf in het wereldje hebt gezeten leef je dag in dag uit voor dergelijke wagens. als je elke dag met rally bezig bent ga je respect krijgen voor een wagen. Maar dat is ook hobby, daarom vind ik het nogal banaal om iedereen die niet in het wereldje heeft gezeten af te wimpelen met 'geen cultuurbesef'. Ben zelf autosport-fan (in de ruime zin van het woord) , om in groten lijnen te weten wat in het wereldje rond gaat. Maar om me puur op de groupe b auto's te richten .... Common het is maar een auto he
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant Last edited by Richard : 02-05-2007 at 15:41. |
|
||||
|
||||
Ochal doet t me pijn om te zeggen, maar de Peugeot t16 rallyewagen schopt de S1 's kont ...
En deze auto's in dat tijdperk was gewoon super, geen restricties, het ging er gewoon puur om welk merk het eerst de beste uitivindingen in de rally bracht... En dan nog maar een coureur vinden die gek genoeg was om erin te rijden... Ben helemaal niet bezig met rallyes of wat dan ook, maar deze auto's zijn gewoon de voorlopers geweest van alles wat tegenwoordig als snel beschouwd wordt....En daar mag je best respect voor opbrengen...
|
||||
|
||||
Quote:
mwah aardig banaal stukje... de bovenstaande auto's zijn auto's die zonder restricties werden gebouwd.. reacties van coureurs waren dat ze gek waren want de auto's hadden zo'n trekkracht..lees binnen 1,6 sec van 0-100 op graffel ... denk dat de meesten nog het stukje weten dat topgear een rs200 test.. straatversie.. en dat jerremy genadeloos de bocht uitvloog omdat hij het vermogen niet aankon.. nieuwer is niet altijd beter.. de lancia liet bijvoorbeeld bij een kwalificatie ( een sponsoractiviteit)tijdens de destijds verreden formulie 1 een rondetijd op het circuit in spanje noteren waarmee hij in de wedstrijd op de 3 plaats zichzelf had gekwalificeerd.. met een auto
|
||||
|
||||
wel lache ding. Manta 400i is ook vet dikke pooierbak
Is de basis van zo'n T16 eigenlijk een mi-16 motor, of iets totaal anders?
|
||||
|
||||
je had de t16 4x4 zoals geleverd in de 405 t16 4x4 en je had de mi 16 zoals geleverd in de 405 mi 16 en 309 mi 16.
de t16 heeft als basis de mi 16 maar mt de nodige aanpassingen turboed
|
||||
|
||||
Quote:
hahaha bewust meegemaakt in je pamper cker ofnie |
|
||||
|
||||
mi-16 is toch een 1.9 16v (geleverd in de 405 maar niet of weinig in de 205. De 205 1.9 gti is een 1.9 8v toch?) Is de T16 verder ook nog opgeboord ofzo, of vrijwel alleen aangepast aan het turbo gebeuren?
|
||||
|
||||
Quote:
nee hoor langs de lijn met broer mee
|
||||
|
||||
Quote:
ohw ja natuurlijk welke rally dan? die in argentinie of die in kenia of was het toch die in finland ohw nee natuurlijk niet die dinge reden wekelijks in nederland rond |
|
||||
|
||||
RAC rally in engeland..
iest dichter bij hoor.. en idd die dingen reden atijd hier in de buurt rond.. rico van der pol heeft jaren een s1 gehad..
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Hier in Limburg had je ook zo'n kerel, ik kom alleen even niet op zijn naam, hij rijdt nog steeds rally in fordjes en toen dus met een RS 2000
volgens mij was het Vossen, maar dat weet ik niet 100 % zeker |
|
|||
|
|||
Wilde ook als 1e auto een 205 1.9GTI MAAR!!! gelukkig een golf 1 1.6GTI geworden
|