|
|||
|
|||
Quote:
Je hebt in ieder geval de zoek functie gebruikt. |
|
|||
|
|||
Ik heb er laatste tijd ook opeens last van, en na het zoeken kwam ik hieruit ...
Ik ga maar eens beginnen met het vernieuwen van al mn luchtslangetjes. Gelijk even de stekker opzoeken van de luchthoeveelheidsmeter. Nu ben ik niet echt een techneut ofzo, maar hoe kan ik deze stekker herkennen?? |
|
|||
|
|||
Quote:
Als je voor de auto staat, zit de luchthoeveelheidsmeter links tussen luchtfilterhuis en aanzuigbuis. Zit een 4-polige stekker aan. Massapunten zou ik ook nakijken. Een NZ houdt er ook niet van als die slecht zijn. |
|
|||
|
|||
Ik heb het een en ander vervangen:
- Vacuumslangetjes - Bougies - Rotor met verdelerkap - contactpunten nagelopen Nu is mijn motor net wat anders dan de andere persoon in deze topic. Ik heb nl een 1.6 benzine met een beruchte Pierburg 2e carburateur. Hier heb ik ook het een en ander aan tips over gevonden wat betreft het schoonmaken ervan. Nu zei iemand dat ik remreiniger onder de carburateur moest spuiten en dan kijken of hij harder gaat lopen. Dit is in mijn geval. Weet iemand wat dit betekend? Ik ga maandag ook nog even de benzinefilter vervangen. |
|
|||
|
|||
Quote:
Is nogal een groot verschil, 1.3 small block met injectie vs 1.6 big block met carburateur. luchtmassa meter zit niet op een carburateur dus je hoeft niet naar de steker te zoeken. Waarschijnlijk voetpakking/rubber van de carburateur kapot Last edited by Spierings : 02-04-2011 at 17:59. |
|
|||
|
|||
Quote:
Thnx! Kon luchtmassameter idd niet zo gauw vinden . Carburateur voetpakking zet ik dan ook maar op mn boodschappenlijstje. Gewoon een voor een Pierburg 2e. Of zitten daar ook nog verschillen in tussen? En enig idee wat de prijs is van zoëen/ waar te bestellen? Alvast bedankt! |
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon bij een automaterialen zaak te bestellen, gewoon op kenteken op laten zoeken. Zij kunnen de prijs vertellen, is afhankelijk van welke zaak en hoeveel korting je krijgt |
|
|||
|
|||
Yes...
Ik heb er een besteld, vandaag binnengekomen en gelijk eringebeund. Nu heb ik wel een ander probleem bijgekregen. Tijdens het demonteren van de oude voetpakking en monteren van de nieuwe, zijn wat vacuumslangetjes losgesloten! Nu weet ik echter niet welke waar hoort . Weet iemand ergens een aansluitschema van dit voor de Pierburg 2e. Of waar zou ik zo'n schema kunnen vinden/opvragen? Heb wat gegoogled maar niet goed genoeg denk ik . Alvast bedankt! |