|
|||
|
|||
Quote:
...Precies, de auto moet goed blijven lopen. Wil geen nerveus apparaat dat er met moeite, en véél toeren, 30 pk meer uitperst. Ga me bezinnen. Was zaterdag met de GTI club bij Jeroen Dik in Lochem, ik denk dat ik daar binnenkort eens naar toe ga. |
|
||||
|
||||
Quote:
was ik zaterdag ook nog..... |
|
||||
|
||||
als je een auto wilt hebben die het eerst bij de stoplichten weg is en als je van heel veel schakelen houd kun je in je bak een eindoverbrenging van een diesel zetten
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ik hoef niet persé als eerste weg te zijn bij de stoplichten...alhoewel... Het lijkt me gewoon leuk om wat meer vermogen voorhanden te hebben, en de auto moet mooi blijven lopen. Wil met niet al teveel aanpassingen wat vermogen halen. Snelle nokkenas met goede uitlaat brnegt al aardig wat. Wellicht moet ik mijn pk-doelstelling wat bijstellen |
|
||||
|
||||
Quote:
Pk's zijn leuk, maar koppel is leuker. Mijn cabrio heeft in het Bolku krachthonk een fijne nokkenas en een ruimdenkend uitlaatsysteem gekregen en elk stoplicht is een feest
|
||||
|
||||
Hartmann 70mm?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ok, dat klinkt interessant. Mag ik vragen wat de kostprijs is voor deze aanpassingen? En heb je buiten deze nokkenas en uitlaat nog meer moeten aanpassen? |
|
||||
|
||||
Quote:
70mm is niet mis, ik vind 63mm al veel onder n golf 1, zeker rond de schakelzak onder de auto, daar heb ik voor mn 63mm systeem het hitteschild moeten weg laten. Zelf ga ik mn DX ook wat extra geven, maar om de kosten te overzien en t werk en natuurlijk om de motor zo origineel mogelijk te houden hou ik t bij: Andere nokkenas, gasklephuis audi enuitlaatsysteem van supersprint ligt er reeds onder. |