![]() |
|
||||
|
||||
![]() waarom heb jij dan 245 pk..
![]()
|
||||
|
||||
![]() da vertelde die man ook ja..
wat voor software gebruiken we dan? theo had het over de g60 digifant. |
|
|||
|
|||
![]() Een FSI gebruiken met digifant is een grap, de motor werkt anders dan een normale motor door zijn directe inspuiting en zijn apart gevormde zuigers en zijn hoge compressie. Ga je deze motor laten aansturen door digifant 1 dan kan je de directe inspuiting niet gebruiken en zul je normale injectoren moeten gebruiken wat als gevolg heeft dat je maar weinig turbodruk kan draaien en weinig voorontsteking om detonatie te voorkomen. FSI motor lekker inbouwen met origineel management of een standalone systeem dat direct ingespoten motoren kan regelen. Of anders de compressie verlagen en de kop aanpassen om normale injectie te kunnen gebruiken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat is dus wat ik zelf ook al een beetje dacht, ja gaat nu weer van alles aanpassen en het lijkt mij dat de management van een g60 motor heel anders regelt dan de fsi. ik ga ws dinsdag naar theo toe dan bepraat ik alles wel een beetje. eigenlijk wil ik de fsi wel met fsi gaan gebruiken en niet met digifant is dit een probleem dan neem ik liever een 20v turbo.. we zullen het zien . |
|
||||
|
||||
![]() Ik zeg 20v Turbo. Waarom? Die FSI is verrekte mooi. Maar als iemand er mee aan komt zetten van: Hij moet wel op Digifant draaien...
Zoals MelG60 al zei, dat werkt niet. Ik zeg (vrij lomp misschien) je bent gewoon debiel als je een FSI motor op Digifant laat draaien. Waarom doe je het dan? Om op feestjes te kunnen zeggen dat je een FSI motor hebt. Maar dan denk je er vervolgens bij: Die nergens naar presteert omdat die op Digifant draait ![]() Gewoon niet doen voorlopig, zo'n FSI motor. De hele opzet en power komt uit de directe injectie. Even over die flow. Daar verschilt de mening nogal over. Maar als je Een FSI motor neemt en gaten boort in je inlaatspruitstuk voor Digifant injectoren kun je net zo goed een 20V kop plaatsen. Die 16 kleppen zijn er immers omdat er anders geen plek was voor de injectoren in de kop van de FSI motor. Wel zijn de kleppen van de motor veel groter. Qua totaal oppervlak ook geloof ik. En die FSI motoren, gaat het om de 1.8 of 2.0 variant? |
|
||||
|
||||
![]() 2.0
waar zitten die injectoren eigenlijk? recht boven de zuiger ofzo? of nog onder een hoek. op zich denk ik dat ik uit die canbus wel kan komen, hebben op het werk apparatuur om bijv storingen uit telezen en basis instellingen te installeren. |
|
||||
|
||||
![]() opzich wel leuk natuurlijk die 2l heeft veel meer koppel..
gechipt 375 nm en 245 pk. integen stelling van de 225pk gechipt 20v turbo die op 350nmzit en ik wil dan de 180 versie gebruiken die komt op 310 ongeveer op de chip tuning na en eventueel een grote sprinter intercooler wil ik de motor verder origineel houden zo blijft hij betrouwbaar en rond de 350 nm koppel dat werkt goed in een golf 1 Last edited by vwmk2driver : 07-01-2007 at 14:55. |
|
||||
|
||||
![]() Door wie laat je hem chippen dan ?
|
|
||||
|
||||
![]() Is er iemand die de originele fsi werkend heeft na ombouw dan? De enige fsi's die ik heb gezien hebben geen werkend fsi meer.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
canbus is best een ingewikkelde materie.. de meeste snappen dat niet en willen het ook niet snappen en kiezen dan waarschijnlijk voor de makkelijkere manier en dat is de digifant gebruiken. wat melchior ook alzegt het hoge vermogen komt mede door de fsi als je die dus weg laat verlies je al aardig en dan kun je net zo goed een 20v turbo pakken. mij lijkt het wel een uitdaging maar zoals gezegt misschien kies ik straks ook wel gewoon voor de 20v t. we zien het nog wel even ![]() en de chip's heb ik even zo op internet gezocht tervergelijking. een chip naar de motor is beter maar je kunt ook chip's kopen die je er zo in kan zetten en rijden.maar dat doet er niet ter sprake ik laat hem dan denk ik gewoon op een bank chippen. Last edited by vwmk2driver : 07-01-2007 at 21:20. |
|
||||
|
||||
![]() vandaag te horen gekregen dat ik de 6 bak beter niet kan gaan gebruiken, omdat deze veel te groot is en zwaar.
er werd aangeraden om een 02a bak te gebruiken, kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen met mijn aandrijfassen, passen de originele nog met bijvoorbeeld homokineten van een g60 of golf 3 die aan de bak passen. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb me laten vertellen dat een golf met een zg 2.0 FSI motor op digifant maar liefst 161pk op de rollenbank had.
En dan ligt de motor er als een keutel in de maneschijn in, want het is helemaal nada wat nog met FSI te maken heeft. Geknutsel van heb ik jouw daar. FSI is niet de motor. En ook helemaal niet populair, of je zou een komplete golf 5 kop moeten kopen en alles overzetten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De 6bak van een touran past ook niet 1,2,3. Die is behoorlijk anders. En heeft geen tellerkabel aansluiting. De 3assige 6bak die veel bekender is past wel, met heel veel aanpassingen, en is loood en de loood zwaar.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
tja er zijn genoeg 20VT die gehakt van die waardes maken. Maar ik vraag me af, heb je ooit wel eens met 370nm in een golf 1 gereden? Ik heb een tijdje met 354 nm gereden en 284pk, en dat valt niet mee. Een beetje regen en je kunt beter gaan fietsen. Nu rij ik met slechts 319nm rond, en kan ik nog steeds beter fietsen als er regen valt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat is mij ook verteld en ergens ook wel logisch... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het gaat mij ook totaal niet op de meeste pk's, en ja der zijn zeker snellere maar daar hou ik me totaal niet mee bezig, ga je hem opschroeven dan is het aanpassen van je carroserie ook wel verstandig en zo ver wil ik nu ook weer niet gaan. met 350 nm in een golf 1 heb ik nog nooit gedaan, maar goed dat leren we vanzelf ![]() nee maar snap waar je heen wilt,eigenlijk is het al biezar genoeg. en met nat weer zal ik toch nooit rijden dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken, maar begrijp wat je bedoelt. weet jij toevallig ook hoe dat uit komt met die 02a bak en de aandrijfassen? neem aan dat jij met die 319nm niet nog met een 020 bak rijd... Last edited by vwmk2driver : 08-01-2007 at 23:25. |
|
||||
|
||||
![]() Bij de FSI motoren staan de injectoren schuin, ze zitten vlakbij de koppakking en spuiten dus richting de bougie. Dit is moeilijk, het moet niet te hard gaan. Dat zou immers de oliefilm beschadigen.
|
|
||||
|
||||
![]() idd nee...
toch gaat het aldoor uit naar de 20v turbo dus zal me daar maar wat op richten. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij een 02A bak heb je aandrijfassen nodig van een laat type cabrio of Sirocco 16V, met de 10cm homokineten. Als je handig bent, neem je ook direct de fuseelichamen mee, want bij sommige oudere golfjes 1 past de kop er anders niet in. Je kunt er ook een randje uitslijpen, je merkt het vanzelf. Zit na het vastdraaien van de centrale moer op de aandrijfas, het zaakje huisvast....past het dus niet. ![]() Bij een 02J bak moet je even zoeken naar de juiste flenzen, de meeste 02J bakken zijn nl. voorzien van grotere flenzen. Dus kom je met de aandrijfassen niet uit. Splains zijn anders dus koppen zijn niet uitwisselbaar. En vind je een auto met 10cm assen, zijn die ook voorzien van de grote hoofdremcylinder en pedalencluster. Direct ook meenemen, en overbouwen. Je zult me eeuwig dankbaar zijn. ![]()
|
||||
|
||||
![]() sorry voor de offtopic, maar:
Quote:
Dit had ik vandaag dus ook na het vastdraaien van mijn centrale moer na het monteren van de andere aandrijfassen die horen bij de 5bak... ik heb een 77er Golf 1 dus dan zal die ook wel het oude type fusees hebben? Moet ik dan gewoon fuseestukken nemen van een jongere golf 1? Groetjes ![]()