![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hehe
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Precies, al ziet men in het Golf/jetta MK2 gedeelte een topic met daarin een vraag over een type2 (vaak ook nog door iemand met een golf 2 als avatar) kun je wel ruiken dat het om een golf 2 gaat en niet om een bus... Lijkt me.. Ik erger me er iig niet aan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb er wel eens gekeken, had toen een 9n met airco. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
D'r zijn ook van die hypermoderne watergekoelde PC's Luuk. Jij bent alweer ZEAU Vorige Eeuw!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tijdens webcam-chat praat ik met consumptie. Telt dat ook als watergekoeld?
|
||||
|
||||
![]() Mijn ongezouten mening: Wat een gezeik om niks!
En niet verder kijken/denken/voelen dan golf, ach, ze zijn er ook die datzelfde doen met kevers/bussen whatever... Je kunt toch aan het forum gedeelte zien waar het over gaat... Ik erger me er in ieder geval ook niet aan, maar ik erger me deste meer aan mensen die steeds zout leggen op de benamingen... Als iemand in het waterkokert gedeelte een golf IV, type 4 noemt of whatever, weten we allemaal waar het over gaat... Inderdaad, niet om een luchtkoeler, want dan stond het verkeerd! Nu hoop ik niet dat iemands tenen bezeerd heb! Zowel, dan sorry! Maarjah, veiligheid van meningsuiting!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus ik moet eigenlijk maar een ander forum zoeken wat wel golf (watergekoeld) geschikt is... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Of zoiets: http://www.volksforum.com/forum/sho...14&postcount=25
|
||||
|
||||
![]() Ff tellen op de zondagoggent :
G O L F ... 4 letters . T Y P E .... volgens mij ook 4 letters . Dus tis niet makkelijker of moeilijker om Golf 1 te typen ipv type 1 . Kan niemand verkeerd lezen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Even mijn meninkje/ meningkje ( (streep door wat niet van toepassing is):
Ik vindt deze discussie een beetje kortzichtig, als men inderdaad even de 5 seconden neemt om de context rondom het typ(e) verhaal te lezen , is het in 99% van de gevallen al direct duidelijk waar het om draait. Om nu direct de scheiding tussen lucht- en watergekoeld eventjes te laten doorschemeren is alweer nét té veel gedaan, ik geloof dat we het hier over het merk/concern VAG hebben , dus vanaf 193* tot heden? daar vallen beide koelingsvarianten onder, dus om daar nu even de nadruk op te leggen, en ook zo van "luchtgekoeld was eerder, dus hebben wij ( personen met een luchtgekoelde motor en/of een auto met als basis een luchtgekoelde motor, wel of niet omgebouwd naar watergekoeld etc etc) een streepje vóór? Dit vind ik zelf ook een net zo kortzichtige uitspraak als dat van het typ(e) gebeuren. Trouwens, Mk 1-2-3-4-5-65-67-78 slaat de plank ook mis, we zijn hier niet in Het Verenigd Koninkrijk ( UK). In de Verenigde Staten van Amerika duiden ze deze uitvoeringen van autos weer aan op basis van A1 , A2 , A3, A4 chassis, dus daar is ook weer een andere uitspraak. Dan hebben we nog de fabrieksaanduidingen , bijvoorbeeld Golf eerste model genaamd Typ 17 , Golf tweede model Typ 19E ( in mijn geval 19E-299) , Corrado type 53 , Passat Typ 35i , 32B etc etc etc. Met andere woorden, leg niet zo veel zout op zo een klein probleem, het gaat toch werkelijk nergens over? Behalve over lange teentjes, kinderachtig geneuzel, beterweter praktijken etc. Dit is mijn mening over zo een onzinnig onderwerp. Als er mensen zijn die in dit stukje tekst taalfouten hebben gevonden, verkeerde uitspraken , of ik iemand voor zijn licht-geirriteerde bolletje heb gestoten, graag via dit topic melden, dan staan die opmerkingen tenminste niet in de topics waar het WEL over boeiende zaken gaat! Ik dank u voor uw tijd. ...................
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Wat wel grappig is dat het toen geen ''issue'' was. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ging het toen niet om de 'het eerste type van wat voor model dan ook' meeting? Golf 1, maar ook Lupo 1, Type2-T1, Polo 1, Passat 1 etc etc.
|
|
||||
|
||||
![]() Het maakt mij eigenlijk allemaal niet zo heel veel uit,
maar als het gewenst is zet ik er ook gewoon MK of wat dan ook voor. Maar wat mij soms wel een beetje stoort en wat ik ook bij een bekende van mij gezien heb is: Hij hoort dat dit een leuk forum is, kijkte een beetje rond en denkt "laat ik mij ook maar eens aanmelden" Als hij dat gedaan heeft en helemaal fris is hier maakt hij zijn eerste post en gelijk de eerste 10 reacties wat hij krijgt is het MK en Type 1 gebeuren.. Hij denkt gelijk: wat is dit voor een gezeik, ik dacht dat dit een leuk forum was... En ik moet zeggen dat ik hem ook nog gelijk geef!! Want als ik in mijn bekenden kring over een type 1 praat weet iedereen waar ik het over heb. Dat iemand erop geatendeerd word ok, maar gelijk in iemands eerste post zo te pakken te nemen vond ik wel een beetje overdreven. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Precies! We zijn niet in Engeland en niet in de USA. Snap dat hele "Mk" gedoe niet, iemand ooit horen zeggen dat hij/zij een "Golf Mk 1" heeft? ![]() Correct zou dan zelfs zijn: "Golf Mark 1". Golf/Polo etc. + 1,2,3 enz. is wat mij betreft kort en duidelijk.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Polo 1: duidelijk Polo 1F: duidelijk Polo 2: duidelijk Polo 2F: wordt soms al Polo 3 genoemd Dus de daarop volgende Polo?? Die heet weer 6N, Of Polo 3, of Polo 4 ![]() Wat te denken van de nieuwe Jetta. Jetta 1, Jetta 2, Vento, Bora en dan de Jetta 5 ![]() Helemaal duidelijk gaat het nooit worden. Ik ken mensen die de Golf 1 niet van een Golf 3 kunnen onderscheiden. Maar spullen te koop zetten voor een Type 1 is inderdaad niet handig.
|
||||
|
||||
![]() tja
als je beetje moeite doet en met je muis op de titel gaat staan kun je al deel bekijken zonder erop te klikken kun je ook al veel uitmaken of het nu om een golf of een bus gaat voor mij ist duidelijkst gewoon het model vernoemen hehe typ17 is ook al duidelijk maar kan nog jetta 1 of golf 1 zijn en niet iedereen kent weer die codes ach vind allemaal wat zever hoor wat maakt het uit ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dus het is gezeik als wij als Volksforum team het leesbaar hier willen houden ?
FF ERG GENERALISEREND zeg ik nu dat de Golf 1 of Golf 2 bezitters het gezeik vinden omdat ze zeggen dat ze respectievelijk een Kever of een Bus hebben ![]() Ok dan gaan we het voortaan over pica van een Corrie hebben want dat is ook bon ton . Begrijpbaar en leesbaar ? Vast wel maar waarom weer opnieuw het wiel uitvinden ? Taal evolueert maar een naam of aanduiding blijft hetzelfde omdat je dat met elkaar afgesproken hebt . Het getal 1000 op je loonstrook is niet in ene 2000 omdat iemand dat vind ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik vind het geen gezeik hoor en vind ook dat we gewoon lekker
ABN moeten praten. En nogmaals het maakt mij allemaal niet uit en ik zet er ook netjes neer wat jullie willen maar volgens mij betekent MK: Mark En Mark vertaald in het nederlands (wat we hier moeten spreken) is Type. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ging alweer over supersport... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik ben het wel ongeveer eens met de stellingen hier en daar dat het verwarrend kan zijn klopt, erg stoor ik me er niet aan. Iemand ooit wel een horen zeggen dat hij een type2 heeft of een type1? Als ze dat zeggen bedoelen ze meestal een golf puur omdat je een bus of kever niet bij z'n pruduktienummer noemt, helemaal correct is dat natuurlijk niet maar er zijn wel meer misvattingen die algemeen geaccepteerd worden.. hoe vaak hoor je iemand wel niet roestvrijstaal zeggen?
Mijn idee hierbij dus. gezeik om bijna nix. Enig voetnoot; erg verwarrend wordt het wel als je onderdelen voor je T3 tekoop hebt, gaan ineens mensen vragen of het voor hun type3 is. Omschrijf je ze als Type3 gaan ze vragen of het op hun golf past... Hier dus de opmerkingen op z'n plaats. (Type2)T3, Type3 en Golf3 zijn toch wel anders... hoe verwarrend ook ![]()