|
||||
|
||||
6 December van de partij met VW Team Arnhem.
|
||||
|
||||
Ga ook met een paar leutjes en denk 6 december voor de 3e keer en is zekers een gave dag. In ieder geval setje chromen lijstjes voor de einzer scoren.
|
|
||||
|
||||
wordt voor ons waarschijnlijk de 1e dag!!
1 december duss Heb er al zin in.Hopen dat we dit jaar niet insneeuwen.Wat een zooitje was dat vorig jaar zeg.konden helemaal niet verder naar huis.Moesten toen noodgedwongen bij Patrick kever blijven slapen.Was wel gezellig!!
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad ,bespaar je benzine geld en ga lekker naar Techno-classica,ben dit jaar voor het eerst geweest en veel mooist gezien . Wie vindt al dat plastic fantastic nu mooi wat daar nu staat??? Of gaan jullie voor de vrouwen??? dan ben je al 10 jaar te laat ,want dat was in de D&W tijd Het is altijd wel effe leuk om effe te lachen daar ,die mensen met die basskisten zien tillen |
|
||||
|
||||
Ik moet er werken... Ook leuk.
|
|
||||
|
||||
Quote:
dude!! Ulli, sjoerd en ik willen op 1 van de zondagen gaan, maar ulli gaat ook nog maandag met joris! hol'm in de boks! |
|
||||
|
||||
De vrijkaarten van Verhoeven Tuning zijn binnen (waarvoor dank Leon!), ik ben overgehaald om ook maar weer eens naar Essen af te reizen, nu nog een datum prikken.
|
||||
|
||||
Heb een vraagje wat indirect met Essen te maken heeft.
Hoe zit het nou met het winterbanden verhaal in Duitsland ? Is het nou verplicht om daar in de winter op winterbanden te rijden ? Ga met een Golf4 daar heen met rondom zgan Conti Premium`s dus geen winterbanden. Kans op boete ? Zo ja hoeveel ? |
|
||||
|
||||
Al wat gevonden via het net
Duitsland Let op: vanaf mei 2006 moeten auto’s in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Onder die winteruitrusting vallen met name voor winterse omstandigheden geschikte banden en voldoende ruitensproeiervloeistof. Deze verplichting geldt ook voor Nederlandse auto’s. De boete op het rijden met ongeschikte banden is € 20; in geval van gevaarzetting of hinder is de boete € 40 en 1 strafpunt. Naast een boete kan het niet gebruiken van winterbanden leiden tot (mede)aansprakelijkheid bij ongevallen omdat de bestuurder van een auto op zomerbanden minder goed kan reageren op onverwachte situaties. Immers zonder winterbanden is er in winterse omstandigheden minder grip en een langere remweg.Als er winterbanden gemonteerd zijn, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximumsnelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximumsnelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven. Dus wel kans op een boete, maar die is "maar" 20€. Maar je wordt wel genaaid als je dus een ongeluk krijgt zo te lezen... nou ja maar rustig rijden dan (neem aan dat de winterperiode wel op toepassing is begin December ) Als ze maar niet van die stomme grappen gaan doen zoals het parkeerterrein aflopen op zoek naar auto`s met zomerbanden |
|
||||
|
||||
Quote:
Geld alleen voor de duitse auto's ,en je bent dan ook pas aansprakelijk als je daadwerkelijk een ongeluk krijgt ,en het dan mede aan de (slechte) banden ligt. Lijkt me sterk dat wij als nederlanders er verplicht met winterbanden heen moeten gaan
|
||||
|
||||
Je bent aansprakelijk als je bij een ongeluk betrokken raakt en je rijdt zonder. Schuldig of niet. Daarnaast kan je een boete krijgen van de politie. Vreemde aan het hele verhaal is dat, naar ik heb begrepen, er geen wettelijke regeling voor is. Beste optie: winterbanden kopen. Is veilig en kan je een hoop knaken schelen.
|
||||
|
||||
Quote:
En toch is het beter om het wel te doen.
|
||||
|
||||
Quote:
Jij hebt zeker connecties in de bandenindustrie
|
||||
|
||||
Gewoon goeie zomerbanden met voldoende profiel dan heb je wel genoeg waterafvoer. En wat die 2 dagen sneeuw betreft in Nederland .. daarvoor ga ik niet speciaal winterbanden kopen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Geldt voor alle auto's die gebruik maken van het duitse wegennet!! Quote:
Dan hadden ze het wel sneeuwbanden genoemd denk ik... Winterbanden zijn gemaakt uit een andere rubber samenstelling waardoor het rubber zachter is bij temperaturen onder 7 graden celsius en hebben een meer open profiel waardoor je meer grip hebt op glad wegdek.
|
||||
|
||||
Ga dit jaar niet, maar was er vorig jaar wel. Lekker stoere Benzen en veel Ford van Capri tot GT40.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wordt een weekje later. wij gaan 8 december!! Heb er zin in!!
|
||||
|
||||
Quote:
Juist Quote:
En 2 maal juist
|
||||
|
||||
tc word het, te veel lexus look en GFK de vorige keer..
|
||||
|
||||
Ik snap al jaren niks meer van die duitse wetten,Marcel uit onze club is een keer 2 weken zijn auto kwijt geweest omdat deze niet aan de duitse tuv eisen vooldeed,hij had geen tuv papieren van alle aangebouwde delen,ja marcel is gewoon een hollander .
Achteraf na het niet betalen van de prent van ruim 800 euro kwam de douane het effe ophalen bij hem thuis,zij wisten niet waar het om ging en wilde simpelweg gewoon het geld zien . NIEMAND in nederland kon dit verklaren ,maar die 800 is hij wel kwijt. En zijn kenteken bewijs kreeg hij 2 maanden later terug. |