|
||||
|
||||
Of je haalt die rubber dop die voor de achteruit schakelaar zit, daar een slang op en dan vullen.
Quote:
Als je die bestelt bij dealer moet je ook een andere stekker kopen om erop te doen, de nwe schakelaar hebben geen twee aansluitingen meer maar een stekkertje. |
|
||||
|
||||
Quote:
Welke dop is dat dan?
|
||||
|
||||
Zal ik zondag wel ff aanwijzen okee ?
|
|
|||
|
|||
Oliepeil
Er zijn nog al wat uiteenlopende verhalen HOE je het niveau van de versnellingsbak moet controleren en/of op peil moet brengen.
Het ligt ook aan het type bak.....de oudere series bakken hadden de vul/peildop op een iets lager punt zitten dan de latere bakken..... Bij de oudere typen moet de olie bijgevuld worden totdat er olie terugloopt uit de dop, daarna de dop plaatsen en daarna via de snelheidsmeter kabel aansluiting nog een 1/2 liter olie bijvullen... Bij nieuwere typen zit de dop hoger en is het voldoende om olie te vullen totdat het terugloopt via de vuldop Voor zover het de Golf 2 betreft schijnen bakken die ná october 1987 zijn geproduceerd aangepast met de nieuwe plaats van de dop.... |
|
|||
|
|||
Quote:
Of je gaat naar een onafhankelijke onderdelen boer, die leveren het oude model schakelaar..........is goedkoper dan een verloopstekker én een nieuw model schakelaar |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat wordt lastig, want m'n vriendin heeft de cabrio (waar het in dit verhaal om draait) mee dit weekend en ik kom met m'n VR6 (zie foto).
|
||||
|
||||
Interessant verhaal, Fred. Wist ik niet!
Ik doe het simpel en foolproof: aftappen die ouwe zooi en netjes 2 liter verse olie door het tellerkabelgat erin.
|
||||
|
||||
Raad eens wat ik gebruik om het los te draaien???
Heel simpel de dop(sleutel) van mijn velgslotbouten.. die heeft 2 maten de binnenste maat is 17mm de buitenste 19mm... wat ik dus doe is een ringsleutel 19 op de dopplaatsen en de 17mm in de inbusbout zetten.. simpel maar effectief... :p :p |
|
||||
|
||||
Waah, gouden tip! Dat ik daar niet op ben gekomen, ik heb precies zo'n zelfde dop voor m'n slotbouten.
Thanks dude, gaan we proberen. :p
|
||||
|
||||
Idd, die heb ik ook. Kan ook ja, als je geen las apparaat hebt is dat de uitkomst.
Anders wil ik wel een keer zo'n dop voor je in elkaar braaien pieter, dan gaat het de volgende keer een stuk makkelijker |
|
||||
|
||||
Is goed Marco, morgen klaar dan hè!
|
||||
|
||||
Whahaha... ik ben slimmer dan ik eruitzie... en dat voor een Allochtoon pffff
|
|