|
||||
|
||||
Quote:
In de wettekst (voertuigregelement, hoort bij de wegenverkeerswet) staat blijkbaar '...goed werkend veersysteem...', er staat niet 'werkend veersysteem' (...dan zou 1 mm veerweg wel genoeg zijn). De vraag is dus: "wat is goed werkend?". De kans is groot dat de RDWers er iets op hebben bedacht waarop ze de vering beoordelen en dan voor zichzelf kunnen zeggen 'goed' of 'slecht'. Dus als je een steekproef aanvraagt is de kans groot dat de RDW de apk-keurmeester in het gelijk stelt. Vind jij dat je bus wel een "goed werkend veersysteem" heeft dan kun jij de RDW een proces aan doen en gaat de rechter beoordelen wat goed werkend is. De vraag is vervolgens: "wil je al dat geneuzel?" want de kans is groot dat je in het ongelijk wordt gesteld. Andere opties:
Disclaimer: ik ben geen jurist maar door mijn ervaringen denk ik te weten hoe het één en ander in elkaar zit wat betreft wetgeving.