|
||||
|
||||
Quote:
ja idd...op het werk gebruiken we van dat spul van het merk "Lec Wek" ofzoiets....(klinkt vast als...lek weg) Vaak helpt het en houdt het lekken op....soms helpt ook helemaal niet ....maaarja in ieder geval de moeite om te proberen |
|
||||
|
||||
hai, ik heb mn Jetta flink laten werken afgelopen weken: ben ermee met 4 man en bagage naar Budapest gereden (Sziget-festival, erg gaaf). In totaal 3300 km, veel 140 cruisen op snelweg, eventjes 190 gereden, heel soms stukje file. Er heeft geen koelvloeistof gelekt, al heb ik op de helft een minischeutje bijgevuld voor de zekerheid.
Geeft toch een fijn gevoel dat hij het perfect blijft doen na meer dan 3000 km zwoegen. Nu maar eens de roest gaan onderzoeken voor de winter, die er volgens mij bijna niet is. grts |
|
|||
|
|||
en wat was de oplossing?
|
|
||||
|
||||
nog niks, waarschijnlijk zal ik wel koelmiddel bij blijven moeten vullen af en toe, maar het was meer een reactie op de reply van iemand die zei: "als je m goed belast knalt je koppakking er wel uit." Dat valt dus gelukkig mee.
|
|
||||
|
||||
Wel stoer dat je het hebt geprobeerd om hem vol te belasten met 4 man ergens bij Budapest
|
|
||||
|
||||
Ik had het ergens in de buurt geprobeert... jij durft
|
||||
|
||||
heb natuurlijk wel effe een reis- en kredietbrief gehaald , mocht ie ermee nokken langs een Hongaarse snelweg.
Maar heb uiteraard veel gas geven vermeden, gewoon omlaag wat harder en omhoog wat rustiger aan. Door landen als Oostenrijk cruisen is erg vet trouwens |
|
||||
|
||||
ik zag helaas weer een laagje koelvloeistof staan, ik goed kijken zag ik dat het druppelde bij de aansluiting van de bovenste koelslang aan de cilinderkop. Ik kan die pakking gewoon vervangen door het hardplastic verbindingstuk, waar sensors inzitten, los te maken (2 boutjes) neem ik aan?
|
|
|||
|
|||
Kijk uit dat de boutjes niet afbreken.
Is een rubberring,het kan ook het plastic verbindingsstuk zelf zijn. |