|
||||
|
||||
Wat mankeert eraan dan? Volgens mij is het altijd is minder direct als stangen schakeling maar kan er ook minder aan slijten.
Ik zie 2 lagerbussen zitten: 1. kort bij het bakhuis 02A 301 479 2. onder de pook 357 711 166 A Ik zou die echter niet zomaar bestellen. Ik denk echter ook dat als je bij de dealer staat en zegt: mijn 02A/kabelschakeling werkt een beetje vaag, heb je een revisieset? Dat het antwoord ook nee is. Zelf zou ik eerst kijken of de vouwbalgen, die dicht bij de bak zitten, schermen de kabels af voor vuil, nog heel zijn. Als dat niet het geval is zullen de kabels wel smerig zijn. De schakelkabels, 2 stuks, zijn duur. Rond de 125 p/s. Misschien dat iemand anders nog tips voor je heeft. Het lijkt me ook niet dat je er zo gek veel aan kunt stellen. |
|
|||
|
|||
Er zit wel heel veel speling op het schakelmechanisme. Vooral van zijn 5 naar 4 gaat niet lekker. Ik ben er nu wel aan gewend maar bijv. als iemand anders in mijn auto gaat rijden zit iedereen te kloten en krijgt niemand hem in zijn 3. Maar goed dat je dit zegt, ik zou even kijken wat precies het probleem is (of ik laat het maar gewoon zo). Ik heb wel nog een short shift schakelmechanisme liggen, maar denk niet dat ik daar het probleem mee verhelp.
|
|
||||
|
||||
Hoe zou je bij kabelschakeling een short shift mechanisme kunnen plaatsen? Of bedoel je iets zoals een afgezaagde/ingekorte pook.
Of heb je een draadeind met ogen eraan liggen? Dat heb ik ook van een kit van Biesheuvel en is enkel toepasbaar voor 020 bakken. Het enige wat ik me verder kan bedenken is de schakeltoren in de bak, dat die versleten is. Maar ik heb geen verstand van 02A bakken en het schakelmechanisme wat erbij hoort. Maar er zijn hier zat anderen die dat moeten weten. Maak anders een nieuw topic aan: Revisie 02A/kabelschakeling ? En dan uitleggen wat eraan mankeert, moeten vast wel mensen zijn die een zinnig antwoord kunnen geven! Last edited by RubenD : 12-06-2007 at 10:38. |