Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-05-2006, 19:51
manijack's Avatar
manijack manijack is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Vonkr
Ik ben blij voor je dat je deze ervaring hebt helaas heb ik dus een andere ervaring mijn kever werd er op afgekeurd (was overigens binnen 5 min. door de garage gerepareerd, ze vertelde me dit achteraf, geen echt probleem dus).

Ergo: je kunt de gok nemen dat ze er niet naar kijken, maar zekerheid heb je dus niet als je deze gok neemt.....

Ben zelf keurmeester geweest en in mijn tijd hoefden we hulpmiddelen die niet aanwezig hoefden te zijn ook niet te controleren. Probleem is alleen dat vele keurmeesters zelf niet precies op de hoogte zijn van de regels voor oudere auto's. Ook zijn ze bang voor de consequenties wanneer ze een steekproef krijgen en een RDW keurmeester iets vind wat niet mag, wanneer ze dan niet helemaal zeker zijn dan keuren ze het maar af. Maar het staat duidelijk in de gegevens dat alle auto's vanaf halverwege '71 (uit m'n hoofd) voorzien moeten zijn van een ruitensproeier. dit geld ook voor een achterruit verwarming en voorruit ontwaseming enzo, alleen niet dezelfde datum geloof ik.

Als jou kever erop afgekeurd werd had je daartegen in beroep te gaan, of een herkeuring moeten vragen van de RDW.

Die ruitesproeier van de bus daar hadden we de rdw keurmeester nog op gewezen en die vertelde ons dat dit niet aanwezig hoefde te zijn dus dat hij dit dus niet hoefde te controleren.

Posting Rules