|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, Jerry uit Tiel. En die Arjan, zijn maat die mijn bus kocht, uit Ophemert. |
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, zie vorige post |
|
|||
|
|||
aha die man weet ik wel wie dat is die heeft ook nog een maat en die doet in kever en die heeft mij opgelicht!!!! kijk dus uit als je daar wat koopt !!!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was wel degene die mijn '69er kocht! Maar hij betaalde vlot, zonder te zeuren.. Jens
|
||||
|
||||
Misschien een botte reactie van mij:
Ik snap best dat je je klote voelt omdat je de bus kwijt ben. Maar wat ik mij af vraag is wat nu eigenlijk het probleem is? Dat uitgerekend hij je bus heeft gekocht en weer verkoopt? Tja, zo gaat dat eenmaal in het wereldtje. Dit gebeurd zo vaak dat ik me er niet eens meer aan stoor. Het is zijn broodwinning. (dan kan ik heb geen ongelijk geven) Wees er in iedergeval van bewust dat de bus waarschijnlijk nu bij een liefhebber is. |
|
|||
|
|||
Quote:
Het grootste probleem vind ik dat er in die advertentie niet duidelijk is wat de staat van de bus is. En die is slecht! Ik ben nog zo naïf dat ik er vanuit ga dat mensen eerlijk zijn over datgene wat ze verkopen. Zoals ik dat ook ben geweest. En ik vind het sneu voor degene die de bus ooit gaat kopen. En waar ik me ook een beetje aan stoor is dat Arjan mij de indruk gaf dat hij de bus voor zichzelf wilde houden. Ik heb er een paar keer naar gevraagd. Mensen zoals hij drijven de prijzen wel op van jouw hobby, zonder enige liefde voor die hobby. Door mensen zoals hij ga je wel meer mensen (verkopers) wantrouwen dan misschien nodig is. Dat dit zo vaak gebeurd, dat jij je er niet meer aan stoort is jouw probleem. Dit is de eerste keer dat het me gebeurt en ik stoor me er wel aan en ik zal me altijd aan dit soort praktijken blijven storen. En als er een manier is om er iets tegen te doen zal ik dat altijd proberen i.p.v. me er niet aan te storen. En jouw laatste zin snap ik niet helemaal: Wees er in iedergeval van bewust dat de bus waarschijnlijk nu bij een liefhebber is. Wie is die liefhebber dan? Ik hoop dat ik het voor jou iets duidelijker heb kunnen maken Groet, Martin |
|
||||
|
||||
Ik snap best wat jij bedoelt en ik kan me in grote lijnen ook met je eens zijn.
Gasten zoals dit soort handelaren blijf je toch altijd houden ondanks dat je probeert er wat aan te doen. Het enige middel is het met ons allen te boycotten, maar dat zal niet meevallen. En natuurlijk drijven dit soort gasten de prijzen op, kijk alleen maar naar de spijlbussen. Die prijzen slaan totaal nergens meer op. Ik heb ook het gevoel dat dit nu gaande is met de t2a/b. Gelukkig zijn er ook nog eerlijke mensen/handelaren. (zijn de meesten) Wat betreft mijn laatste zin bedoel ik dat de bus volgens mij al verkocht is. Dus is je ouwe bus bij iemand die er gelukkig mee is en er iets mee gaat doen. Ga je nu weer op zoek naar een andere bus of iets anders? grt Martin Last edited by martin : 08-04-2006 at 15:48. |
|
||||
|
||||
Mijn ervaring: Jerry of Xander = rotte bus voor weinig
|
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, helaas. Op dit moment heb ik daar helemaal geen geld voor. Dat kan nog wel een paar jaar duren. Groet, Martin |
|
|||
|
|||
fijn busje
toen ik bij martin naar de bus ging kijken is hij mij denk ik vergeten om die waslijst met slechte punten die aan de bus zaten te vertellen.
ik ben op zondag avond naar de bus gaan kijken en mij was wel vertelt dat er waarschijnlijk een lager niet best meer was en er speling op de krukas zat. dat was voor een leek niet te voelen. hij heeft s'middags voor ik kwam de bus bij stef opgehaald en daar heeft hij een waslijst met slechte punten meegekregen ,maar die heeft hij mij niet laten zien.(ongeveer voor 3000 eurie) ik heb de bus toen ergens laten voorkeuren en mij werd toen verteld dat er heeeeel veel aan moest gebeuren,daarom heb ik hem weer verkocht,maar niet omdat ik er in HANDEL. in de advertentie stond dat er apk opzat maar niet dat hij apk klaar was, de jongen die hem nu heeft heb ik wel verteld dat er laswerk enzo aanzat en die wist ook van dat lager omdat hij zelf ook contact heeft gehad met martin maar ik hem voor was met de koop. jerry van vwbus2 heeft niks met dit geval te maken maar zijn vriendin werkt bij mij en zodoende heeft hij met zijn trailer de bus mee opgehaald. |
|
||||
|
||||
klinkt als een (arj) anus verhaal
maar goed, ik vind wel dat je op een gegeven moment moet kappen. Verkocht is verkocht toch? Als je hem had gehouden had ie je een bult gekost, nu heb je hem (goed?) verkocht. Op naar een volgend project zou ik zeggen... |
|
|||
|
|||
Heey martin,
heel erg klote om te horen hoe het is gegaan met je bus. ik zal je zeggen, ik ben er ook in getrapt. ik had een paar maanden geleden een bus op marktplaats gezien, poolse bus, opknapper. met mijn vader gaan kijken en uiteindelijk de bus gekocht. (bij Jerry) samen met iemand van VWclassics ernaar gekeken en mijn droom viel al snel in duigen. de bus was hartstikke rot, enorm veel plamuur. bijna niks meer origineel. achteraf gezien had ik er een geluk bij. de chassisnummers kwamen niet overeen met die op de kentekenpapieren. hierdoor heb ik hem aan Jerry terug kunnen verkopen. GELUKKIG! maar na wat pech mag je ook wel eens geluk hebben en dat heb ik gehad! dankzij Marco bij een ex rode kruis T2b uit '79 uitgekomen. deze bus is nog in een goede staat. meteen gekocht en nu hard aan het opknappen. dus mijn verhaal is gelukkig goed afgelopen. jammer dat er toch nog mensen zijn die op die manier aan hun geld weten te komen. en jammer dat er altijd weer mensen zullen zijn die er zo intrappen. ik ben er ook ingetrapt maar heb enorm veel geluk gehad en er een hele hoop van geleerd. Groetjes Bram |
|
||||
|
||||
als je iets koopt moet je altijd zelf je ogen openhouden. als je geen verstand ervan hebt moet je iemand anders meenemen.
waarom erger je je zo? dat je zelf er meer voor had kunnen vangen? vind het wel krom dat je hier iemands handel ligt te versjteeren. |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Goed lezen Bjorn Hij heeft de bus als slecht verkocht, en die wordt als goed doorverkocht, zodat een niet oplettende/niet kenner misschien teveel geld neertelt voor een slechte bus....
|
||||
|
||||
weet ik, maar dan moet die koper goed opletten in mijn ogen...
als ik een 1300cc golf 2 te koop zet met de roest tot op het dak en ik vraag me er 10.000 euro voor en er komt ene die hem wil voor dat geld, dan ga ik toch niet zeggen nee jong dat moet je niet doen. jij wel? of ben ik zo'n harde? |
|
||||
|
||||
nou ik zou dat indd niet doen, ik ben daar meestal heel eerlijk in, en je hebt heel vaak onzichtbare roest of heel veel plamuur, en indd als die persoon niet zo'n kenner is dat ie met magneetjes enzo aan de slag gaat dan is dat indd niet slim....
maar als jij het wist dat bijv. de bodem strontrot is en jij verzwijgt dat bij verkoop, dan ben je strafbaar bezig... als iedereen nou eens zo eerlijk tegen elkaar zou doen, dan zou de wereld een stuk mooier zijn....
|
||||
|
||||
apk is apk...
|
|
||||
|
||||
apk is apk...
|
||||
|
||||
Ik ben het deels wel eens met Reaper Customs.
Het is ouwe bus die je koopt. Dus als je daar voor gaat, zorg dan voor kennis in zaken. Of je dit nu zelf doet of iemand mee neemt. Er zijn zat sites te raadplegen waar je de aandachtspunten en aankooptips kan vinden. Toen ik voor mijn bus ging kijken heb ik deze helemaal binnenste buiten gekeerd, omhoog gehad om de onderkant te inspecteren, links en rechts lopen prikken enz enz. Uiteindelijk ben ik toen tevreden met een bus naar huis gereden en heb er geen minuut spijt van gehad. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat mensen die hierboven genoemd zijn het voor anderen verkloten door makkelijk poen te verdienen. Zij maken het vertrouwen van de ECHTE liefhebbers kapot en drijven de prijzen op. Neemt niet weg dat dit soort bedrijven (voor zo ver je daar van spreken mag) hier met name en toename genoemd worden. Dat is verre van fair, uiteindelijk is men zelf verantwoordelijk voor zowel de verkoop en koop. |
|
||||
|
||||
ik zeg ook dat het niet slim is om zonder voorkennis iets te kopen, maar iets rots te verkopen onder de noemer goed dat vind ik oplichting...
en zou ik niet doen...