|
||||
|
||||
Het toevoegen van een IC zal wel iets toevoegen maar niet veel. De brandstofpomp ombouwen gaat een aanmerkelijk verschil opleveren.
Roetstop heet eigenlijk brandstof verrijkings schroef. De huidige pomp heeft geen brandstof verrijking bij boost erop zitten. (LDA=Paddestoel) Als je de deksel van een (G)TD pomp plaatst ben je al klaar. Dit is een klusje waar je niet veel sleutel kennis hoeft te hebben. Let wel, de afstelling van de gas hendel is erg bepalend voor de performance van de pomp.
|
||||
|
||||
Nou gister de eerste snelweg kilometers met de eco gereden, tering wat is dat traag, was een (sorry) mitsubishi colt 1,6 16v gewend met 30kg minder en 57pk meer! Echt afzien dus, bij 120 heb je al bijna plank en 145 heb ik getopt... op de klok nog wel! maar ik moet er bij zeggen dat de vorige eigenaar (bekende van een collega) ook erg sloom in de eco reed! Even de boel eens goed schoon branden, volgende week stond een caravan ritje in de planning!
IC wat mij het beste van een ic toe lijkt is niet alleen de vermogenswinst (laat het eens 5 pk zijn) maar ook de 50 to 80 graden koelere inlaatlucht, ook niet geheel verwaarloosbaar voor de duurzaamheid, alhoewel je daar bij een golf diesel niet snel bang voor hoeft te zijn! Zit er ook een ECR klep op zo'n eco zoals een TDItje?
|
||||
|
||||
Nop er zit geen EGR op.
De eerste met een EGR zijn de ( voornamelijk buitenlandse) 1900TD AAZ motoren.