|
||||
|
||||
Ik heb ook al 200km/h gehad op de teller van mijn GTI 8v..
Op de teller he. Komt dus in het echt neer op 180 (volgens de navigatie dan).
|
||||
|
||||
Quote:
achlum... *kuch* noemt men dat ook wel eens.... Je vliegwiel kan je max 2 kilo afdraaien, dus ik denk dat je koppelingsplaat 800 gram weegt exclusief vliegwiel. Verder ploffen je injectoren eruit bij 18bar. Je heb nog een brandstofdrukregelaar erop zitten, deze regelt dus je druk en niet je pomp, je pomp heb alleen een max. capaciteit... ca 5 bar bij een standaard 16V pomp. Kop is al goed bewerkt (je ken er zo in met je vinger tot aan de klep, ook de geleiders zijn geflowed).
|
||||
|
||||
Ik heb een type 3 ( voor de een hand stuurders onder ons : een type 3 is geen Golf .. ) met heel veel PK's op papier maar ik kom echt niet harder dan 120 km/h
Ik ben ook een broekpoepert qau gasgeven . Dat doe ik heeeeeeeel soms bij het stoplicht anders blijf ik daar maar staan . 300 km per uur in een ietwat gestroomlijnde baksteen Golf genaamd . Kan iemand een natuurkundig rekenvoorbeeld hier op loslaten hoeveel PK's dat zouden moeten zijn in het luchtledige zonder wrijvingsweerstand ? Leuk vrijdagtopic En als het vliegwiel van balsahout dat 800 gram weegt een beetje betaalbaar is dan wil ik er ook graag een . Doe er maar twee .. komt altijd van pas als ik eindelijk mijn raket naar de maan ga bouwen .. Maar dan nodig ik je bij deze uit om het op een vliegveld met een GPS metertje aan te tonen . Elke km dat je harder dan 250 gaat dan krijg je van mij een euro . Elke km dat je onder de 300 blijft dan betaal je het Volksforum 10 euro als donatie . |
|
||||
|
||||
Je weet het wel weer geweldig te brengen!!
Heb trouwens geen idee hoe hard m'n GTI gaat, meestal maar 110 en 1x in de 2 weken wat harder om em wakker te houden. |
|
||||
|
||||
Ik wil er wel bij zijn als die motor voor het eerst 10.000 toeren gaat draaien, ik heb altijd al eens een drijfstang door het blok naar buiten willen zien komen...
|
||||
|
||||
er is toch ook zo'n filmpje van een (geloof) franse golf 1 die 305 haalt op zo'n speciale teller...
is wel een dikke turbomotor wat daarin ligt geloof ik maja indd t klinkt mij ook allemaal wat rooskleurig in de ogen, en ten 2de wat heb je aan topsnelheid??? Dan moet je al (zoals ik) aan de duitse grens wonen, want anders heb je er geen zak aan....
|
||||
|
||||
Mijn auto hoeft van mij niet eens harder dan 150, als ik er maar heel snel ben. Sprinten voor het stoplicht of een wedstrijdje op een bochtige polderweg is veel leuker dan kijken wie er op de snelweg vandoor gaat.
|
||||
|
||||
Ik durf te zeggen dat ik zelf ook wel een heel klein beetje van het sneller maken van motoren afweet, een klein beetje..
Wat hierboven staat beschreven is echt een jonge-jongens-droom....lekker fantaseren boven al die mooie boekjes die je in Essen hebt meegenomen..... Ik wil een weddenschap met je aangaan: Laten we afspreken bij Speedcentre te Geldermalsen om je auto op de rollenbank te laten meten, vermogen en topsnelheid. Als je de opgegeven waardes haalt, bied ik je mijn verontschuldigingen aan en vraag ik Jaap om nog een uurtje extra, a € 140,- per uur, jouw auto te rollen en hem helemaal perfect af te stellen om er echt het maximale uit te halen. Als je auto de waardes niet haalt, en dat doet -ie niet, zijn de kosten van de rollerbanksessie voor jou. Deal?
|
||||
|
||||
Quote:
Mee eens! Dat ding tegen de bodem drukken kan iedereen, maar (juist) schakelen, sturen en (optijd) remmen, kan veel mooier zijn! |
|
||||
|
||||
Humm ik dacht al hoelang duurt het nog voordat er reacties komen. Naja mijn KR haalt de 210, heb ik zelf gereden maar er zou als het goed is nog 5km bij op kunnen. Heb het laatst getest eenmalig in Duitsland. Maar je hebt er inderdaad helemaal niks aan.
Setup: - Powerrohr - Dikke inlaatbuizen - Wilde nokkenassen (waarschijnlijk 276 graden) - Afgedraaid vliegwiel - Spaghetti spruitstuk 4-2-1 - ACD -> alle versnellingengelijk aan de 2Y maar de 5e van de ACD is langer Maar ik doe liever bochtige wegen enzo... Maar ik ben benieuwd naar je setup. Edit: En ik heb 16" velgen met 215/40 banden Last edited by RubenD : 31-03-2006 at 15:15. |
|
||||
|
||||
Is dit niet het broertje van Wilmostar?
enige wat die 10.000rpm gaat is volgens mij de rechterhand onder de dekens. Kwijlend op de vw scene.
|
||||
|
||||
Ben het met Gert eens (en nog wel met meerderen trouwens..). Het gewicht van de auto is niet de variabele waarmee je moet spelen om een hoge topsnelheid te bereiken. De variabelen zijn:
*Vermogen, *Eindoverbrenging, *Frontaal opppervlak, *Luchtweerstand coëfficient, *Rolweerstand. Toerental zegt niet alles. Indien je het maximale vermogen bij 5000 o/min haalt dan mag het blok wel 20.000 o/min kunnen halen maar in de hoogste versnellingen haal je dit toerental niet. Topsnelheid wordt met de juiste overbrenging bij het maximale vermogen gehaald. Uitgaande van het frontaal oppervlak icm met de CW waarde van de MK2 denk ik dat je wel een pk-tje of 400 nodig hebt om de 300km/h te halen........De Franse Golf 1 met een top van 305 heeft ook zeker een pk-tje of 400 onder de kap. Gezien de wijze waarop deze een Porsche partij biedt denk ik dat ie nog wel meer heeft. |
|
||||
|
||||
Quote:
Over frontaal oppervlak en luchtweerstand coefficient gesproken, hoe snel ging de Boostbus van Stijn eigenlijk?
|
||||
|
||||
Acceleratie heel snel
Top zal maar op de 250 hebben gezeten |
|
|||
|
|||
Maarrrrrr, ik zal ook even vertellen hoe hard mijn Gti loopt, die loopt 275 echte kilometers, en dat komt door de geflowde ventiel doppies, á 3,95 bij Halfords......
En nu serieus: Mijn Gti loopt op de klok 215 km/uur...maar ik weer dat daar een flinke afwijking in zit, vanwege de afwijkende maat wielen die er nu onder zitten. Volgens mijn navigatiesysteem loopt ie dan 194 km/uur...en dat lijkt me reeeler... Bovendien zit er een bak van een diesel onder, en ik weet niet of de overbrenging van de snelheidsmeter daarin gelijk is aan die van de originele bak.... |
|
||||
|
||||
het is morgen toch pas 1 april
|
|||
|
|||
eerst fotos dan geloven. mijn g60 loopt 235 op de teller en dat is met 174pk op de voor wielen en die zijn 16ins
Last edited by bigmg60 : 31-03-2006 at 15:55. |
|
||||
|
||||
een maat van mij heeft een golfje 1 g60 met 250pk aan de wielen en een digitale klok en had bij 260 nog veel gas over, maar hij durfde niet harder echt ziek. maar als je dit halen wilt moet je wel een hele goede dag hebben weinig wind en een goeie autobahn en die zijn schaars in duitsland
Last edited by indewarre : 31-03-2006 at 16:16. |
|
||||
|
||||
mijn 8v pf haalt 200 op de teller, maar ach je mag hier toch maar 120 dus hier heb je toch niet veel aan,DUSSSSSSSSSSSSSS laat m maar lekker wegdromen eerst keihard bewijs dan praten
|
|
||||
|
||||
Mijne loopt 45 km/h precies zoals op de grote sticker op de achterkant vermeld staat
|