Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-03-2006, 14:54
BreeZZ BreeZZ is offline
Forum Newbee

Ik heb zelf ook een auto met carburateur erop, en het verbruik ervan was eerst ook veel te hoog en bij het terug schakelen en laten afremmen op de motor ronkte de uitlaat ook na was wel leuk enzo maar in feite was het gewoon naverbranding van de benzine.

Het zou ook kunnen dat er iets met je ontsteking is ook omdat ie pas laat pakt dit was in mijn siutatie het geval. Zijn je uitlaat gassen ook zwart of gewoon kleur loos?

Mijne werd steeds donkerder totdat ik op een gegeven moment na 5 min lopen stationair op een plaats een zwarte roet plek onder de auto had van de uitlaatgassen dat was 1 punt toen ik er iets aan ging doen.

Ik zou wel ook ff je ontsteking na kijken. Mijn tip dan.Onvolledige verbranding zorgt ook voor hoog verbruik en weinig prestatie.
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 15:09
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

de uitlaatgassen zijn kleurloos. verstandigste is in dit geval om eerst de co waarde maar op te laten meten? wat kost dit ongeveer? zit namelijk wat op de financiele bodem...
Old 20-03-2006, 18:40
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life

Slangetje van je carterontluchting lijkt niet helemaal toppie meer. Kost je nog geen 8 euro geloof ik, even vervangen?
Reply With Quote
Old 20-03-2006, 18:55
Zweiter's Avatar
Married to PC

zaterdag ga ik co laten meten en misschien de carb beter afstellen. ik heb er dan iemand bij die er meer verstand van heeft dan ik. zou dat carterontluchtingslangetje er iets mee te maken kunnen hebben? dat is het slangetje die rechts uit de luchtfilterbak komt? die zat inderdaad een beetje dichtgeknepen. kan dit invloed hebben?
Old 21-03-2006, 08:04
Jetta MaNiA's Avatar
No personal life

Jazeker! Dit slangetje is gek genoeg van hoog belang van je motor. Even een nieuwe bestellen bij je dealer. Kost niet veel hoor. Kan vanwege die knik ook veel troep (sludge) inzitten waardoor de ontluchting slecht verloopt.
Reply With Quote
Old 21-03-2006, 13:34
Zweiter's Avatar
Married to PC

oke dankje! ik zal vanmiddag meteen even langs de dealert rijden. hopen dat die voor zaterdag er nog ff op kan want naar bunnik op en neer met een verbruik van 1:8 is niet echt fijn. dan zaterdag nog de carb opnieuw laten afstellen en hopen dat daarmee het probleem grotendeels opgelost is. bedankt he?! als iemand nog mogelijke andere oorzaken kan hebben dan hoor ik het graag, wil ze graag allemaal langs lopen om alles uit te sluiten...
Old 28-03-2006, 19:36
Rebel85 Rebel85 is offline
Forum Newbee

waarschijnlijk is de lambdasonde het probleem. deze geeft 0,5 terwijl dit tussen de 0,9 (rijk lopen) en 1,2 (arm lopen) moet zijn. heb er al een andere lambda bij maar die krengen schijnen nogal vast te zitten en kunnen dan afbreken? in dat geval moet ik het uitlaatspruitstuk er onder vandaan halen en de restanten uitboren. daar heb ik dus weinig zin in en tijd voor. heb inmiddels ook een vacuumslang vervangen en het verbruik LIJKT al beter te worden. Nog trucs om de lambda er aanvoudig en heel uit te krijgen? van boven of van onderen verwijderen, wat is het handigst? heb geen brug tot mn beschikking.

EDIT: hmm dit is dus de username van mn broertje...
Reply With Quote
Old 28-03-2006, 22:01
Jetta MaNiA's Avatar
No personal life

Niet raar bedoeld hoor, maar heeft jouw 1600 dan een lambda sonde? De mijne in ieder geval niet...
Reply With Quote
Old 29-03-2006, 08:40
Zweiter's Avatar
Married to PC

jups zit op het uitlaatspruitstuk. raar maar waar. juist daarom zou hij ook nog zuiniger moeten kunnen...
Old 29-03-2006, 08:46
Jetta MaNiA's Avatar
No personal life

Wat is je motorcode? Staat op de sticker achterin je kofferbak
Reply With Quote
Old 30-03-2006, 12:41
Zweiter's Avatar
Married to PC

PN, 51kw, 70 pk. met carb en lambda sonde

zonet geprobeerd om de lambda sonde er uit te krijgen, maar die zit knap vast. kan er ook niet goed bij. zijn er trucjes om dat ding er fatsoenlijk (en heel) uit te krijgen? ik wil hem namelijk niet afbreken, zodat ik de boel moet uitboren...

Last edited by Zweiter : 30-03-2006 at 12:44.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules