|
|||
|
|||
ik op mijn 18 hat ik een bmw met 174 pk dan leer je wel met pk,s om gaan en ook het rij gedrag er zijn er wijnige die met een bmw kunnen rijden
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik drink altijd bier als ik rij |
|
||||
|
||||
als je weet waar je mee bezig bent en er verstand van hebt kun je al overwegen om hier en daar wat weerstanden te gaan solderen,
red je dit niet zou ik hem laten chippen.. |
|
|||
|
|||
ik heb zelf een mk3 tdi 81 kw
wat je kunt doen: chippen (geen powerbox) egr afdichten kat leegslaan of katvervanger pomp op tijd zetten een nieuwe luchtfilter opzetten, als die "vol" zit, houd dit ook power tegen wat je niet moet doen: andere intercooler: helpt simpelweg niet een ander soort luchtfilter: helpt simpelweg ook niet let op: bij andere verstuivers en turbo's, moet je de chip ook weer aanpassen, dus is niet echt verstandig www.tdi-club.nl greetz Frankie |
|
|||
|
|||
hallo frankie bedankt voor de info dus een gewone luchtfilter en een kelk helpt dan niet en welke chip is dan goed en over hoeveel kp spreken we dan greetz steven
|
|
||||
|
||||
met een vuil luchtfilter geeft de luchtmassa meter betere waardes aan dan met een schone.
EN als je chip tuned.... zoals bij chipmeister die chipt eigenlijk met behulp van de LMM. De koppelbegrenzer gaat eruit. IS niet de manier. Op de tdi club is dat ook al te sprake geweest en zijn er meerdere auto's her schreven. Fouten; Auto gaat in noodloop. Turbodruk te hoog dan geeft hij foutmelding. Trillend vliegwiel. Er zit een zgn 2 massa vliegwiel op een tdi en die kunnen niet veel extra koppel verdragen. Gaan dan trillen bij ongeveer 2000 toeren. Bedenk goed wat je doet. Mijne is ook bij chipmeister gedaan en of ik tevreden ben ???? niet echt. Kijk is bij essing of eissing. En dan nog iets . met een open luchtfilter ( kelk) gaat je LMM naar de haaien. Of je moet een airbox nemen. Ik had een k&n filter erop en na een maand was de LMM overleden. Wil je echt veel pk's Dan zul je de kop aan moeten passen. Grotere turbo Grotere verstuivers andere pomp Intecooler Downpipe vergroten. GOEDE chipper VAst vliegwiel met andere koppeling Verhogen van de kleplift verminderd het roken dus andere nokkenas. Hij krijgt dan meer lucht. egr klep dicht maar NIET AFSLUITEN Intercooler + slangen reinigen Is het nog niet genoeg moet je een abl blok kopen 150 pk en die tunen. anders een ferrari kopen EN een beheersde rechtervoet want je rijd hem snel kapot als je niet netjes warm rijd.
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 Last edited by vwbullit : 13-04-2006 at 22:19. |
|
|||
|
|||
Quote:
De brains om een beetje fatsoenlijk nederlands te schrijven ontbreken in ieder geval. Gebruik eens een komma in een zin, een punt aan het eind van de zin maakt het lezen ook een stuk prettiger trouwens. |