Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-02-2006, 18:07
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Mijn mk1 Gti heeft idd de bussen bij de hoofdremcilinder én de lastafhankelijke regelaar bij de achteras.

Hmm, dat is weer nieuw voor mij...

Is het noodzakelijk dat ik beide remkrachtbegrenzers gebruikt, of zijn de twee "bussen" al voldoende
Ik heb deze namelijk al in bezit en de remkrachtbegrenzer voor op de achteras is niet meer bij de dealer te krijgen. Verder komt er bij mij geen achterbank meer in en al helemaal geen trekhaak!
Old 27-02-2006, 18:30
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Hmm, dat is weer nieuw voor mij...

Is het noodzakelijk dat ik beide remkrachtbegrenzers gebruikt, of zijn de twee "bussen" al voldoende
Ik heb deze namelijk al in bezit en de remkrachtbegrenzer voor op de achteras is niet meer bij de dealer te krijgen. Verder komt er bij mij geen achterbank meer in en al helemaal geen trekhaak!

Dan is de achterkant nog lichter en zou de remdruk al snel te hoog worden op de achteras. denk ik
Old 27-02-2006, 19:58
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict

Ja ,dat zou ook goed kunnen idd.

Ik zal het bij m'n remmenleverancier nog wel eens navragen, aan de voorkant komt een 4-pots remset en misschien is het dan verstandig om instelbare remkrachtbegrenzers te gebruiken.
Old 27-02-2006, 20:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

lastafhankelijkeremdrukregelaar zorgt er alleen maar voor als de auto beladen is dat de remdruk omhoog gaat
omdat er dan meer massa achter afgeremd moet worden
Reply With Quote
Old 15-05-2006, 08:24
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast

jaja, op die fiets, ik heb een tijdje terug de achteras onder mijn scirocco 16v donor uitgehaald (gtx 86) maareh.. ik zie daar echt geen remkracht verdeler. zou ook niet kunnen volgens mij, er lopen vanaf de hoofdremcylinder 2 leidingen naar achteren... rara hoe kan dit? en kan ik het gebruiken inder mijn golf1? ik wilde alles overzetten: voor, achter en rembekrachtiger.
Old 15-05-2006, 08:31
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict

Inderdaad en rocco 16v heeft alleen twee potjes voor op de hoofdrempomp zitten, en dan gaan de leidingen in een keer naar de achterklauwen.
Reply With Quote
Old 26-06-2006, 19:09
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to Timmetje20

Quote:
Originally Posted by gti-g60 girl
Inderdaad en rocco 16v heeft alleen twee potjes voor op de hoofdrempomp zitten, en dan gaan de leidingen in een keer naar de achterklauwen.

Heeft er trouwens iemand een foto van zo'n hoofdremcilinder, en eventueel ook met een pijltje naar de pojtes die erop moeten zitten. Ik moet namelijk binnenkort nog zo'n hoofdremcilinder van een rocco 16v aanschaffen en dan het liefst wel direct de goeie

Golf 1 GTI '83 Alpinweiss
Golf 1 1100 '83
Reply With Quote
Reply

Posting Rules