|
|||
|
|||
spanningsstabilisator controleren op correcte uitgangsspanning vereistewaarde 10/10,5volt ja alleen water en brandstof meter op spanningsstabilisator
|
|
||||
|
||||
Prima, dan zal dat de boosdoener wel zijn vrees ik... Morgen gelijk maar even controleren.
|
|||
|
|||
Quote:
Dan zou ik daar nog eens kijken. De niveauschakelaar heeft er in dit geval niks mee te maken. Het ledje knippert ook bij een te grote uitslag van de meter (te heet). Vaag branden van ledjes in de tellerbak is vrijwel altijd massa. Hoeft niet perse aan de aansluitstekker, maar ook andere stekkerverbindingen achter dash of bij zekeringkast.
|
|||
|
|||
Ik heb een keer meegemaakt, dat de de bougie-kabels slecht waren en de spanning van de bougiekabel ging over op de gaskabel en deze gaf het weer af aan de temp.sensor, hierdoor sloeg de meter ook helemaal uit en ging het lampje branden. Je zag de stroom overslaan van kabel naar kabel.
|
||||
|
||||
@Golf mkII 16v: Ik heb de spanningsstabilisator gecheckt, en deze werkt prima!
@Dennis: Wat dat massapunt betreft, nadat ik dat heb schoongemaakt waren er nog geen problemen. Ik heb er een hele tijd mee gereden zonder problemen. Het massapunt wat ik bedoel is de draad die van achter de tellerbak komt, deze zit voor de tellerbak met een schroefje vast. Zijn er misschien andere massapunten die problemen kunnen geven?? @CabrioSlick: Ook het probleem van de bougiekabels kan het niet zijn, zodra ik de auto op contact zet slaat de meter al uit. Koud/warm maakt niet uit. Het probleem van de vaag brandende lampjes is ook opgelost... de accu was zo goed als leeg Dit probleem is er zo in 1x ingeslopen... het enige wat ik in de afgelopen 2 maand gedaan heb is een ombouw naar scirocco remmerij en wat opknapwerkzaamheden.
|
||||
|
||||
Dan blijft er weinig over he. Als alle contacten goed zijn enzo, dan zal de meter zelf we stuk zijn zeker???
Eventueel is een andere op aansluiten. |
|
||||
|
||||
Het schiet nog niet echt op
Vandaag heb ik een 2e tellerbak geprobeerd, ook hier hetzelfde probleem! Watertemp. meter slaat helemaal uit zodra de auto op contact gaat, alleen dit keer geen lampje erbij. (Deze teller is er een met toerenteller en digitaal klokje). Kan het niet zo zijn dat de remvloeistofniveausensor er ook mee te maken heeft? En anders blijft er niks anders over dan de bedrading checken vrees ik...
|
|||
|
|||
hmm,
trek de zekering kast eens los en trek die 12 polige stekkers eens los op de achterkant, ik weet dat er bij mij dat er een stuk of 4 contacten verbrand zijn. Heb zelf niet echt vage klachten behalve dat mn voltmeter soms volledig uitslaat en mn toeren op hol slaat als ik start heb overgens al een nieuwe zekerings kast m |
|
||||
|
||||
Dit zou het ook wel eens kunnen zijn vrees ik...
Ik kreeg nl een donkerbruin vermoeden toen ik mijn lichtverklikker eruit pakte. Deze zat vol met water, ik had m ondersteboven achter de zekeringskast gelegd. Met die sneeuw van de afgelopen tijd ben ik niet wezen rijden, de auto stond met de neus buiten de carport dus al die sneeuw heeft lekker liggen smelten op mijn raam. Ik bedacht me toen ook dat het sinds die tijd is dat ik de storing heb! Die lichtverklikker zal dan ook wel niet het enige zijn waar water op terecht gekomen is.
|
|||
|
|||
wie heeft er voor mij het onderdeel koelwateraansluiting golf 2 type nummer 0252121121 E tevens ook de pakking hiervoor.
|
|
||||
|
||||
Hallo allemaal,
Sins een tijdje zit ik met het zelfde probleem dat de koelvloeistof temp. meter van mijn golf 2 1.6d uitslaat naar rechts en het ledje knipperd. Dit probleem doet zich altijd voor als ik op de snelweg rij en dan richting de 120 km/h ga. En als ik dan rustiger ga rijden dan loopt op een gegeven moment en de meter terug en stopt het ledje met knipperen. De waterpomp draaid gewoon de riem staat op juiste spanning en de ven slaat ook in. Het niveau van het koelwater is ook op pijl en heb het alleen als ik op de snelweg rijd. Je zou toch zeggen dat hij dan genoeg rijwindkoeling heeft. Ik hoop op dat iemand de goude tip heeft. grtzz roy |
|
||||
|
||||
Quote:
iemand ?? |