Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-01-2006, 11:52
Ronny Ronny is offline
Forum Newbee

Hierbij de foto van de stroomverdeler. De andere gegevens moet ik even opzoeken.

Reply With Quote
Old 03-01-2006, 12:57
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict

Send a message via MSN to VWrijder

Quote:
Originally Posted by Ronny
Hierbij de foto van de stroomverdeler. De andere gegevens moet ik even opzoeken.

... graag gedaan
Old 03-01-2006, 19:59
Ronny Ronny is offline
Forum Newbee

De bus is een T2b met een 1600 motor. De stroomverdeler is van het merk Bosch (0 231 168 015)

P.S. De motor maakt geen ongewone geluiden bij het starten.
Reply With Quote
Old 03-01-2006, 20:10
Ronny Ronny is offline
Forum Newbee

Hierbij ook een foto van het deel van motor waar ook de klemring van de stroomverdeler zichtbaar is.

Reply With Quote
Old 03-01-2006, 22:00
Just A Funk's Avatar
Just A Funk Just A Funk is offline
Forum regular

Default hulp in de buurt

Misschien is er een volksforummer welke in de buurt woont en er een beetje verstand van heeft en er een blik op wil werpen. Waar kom je ergens vandaan?
Reply With Quote
Old 03-01-2006, 22:53
Ronny Ronny is offline
Forum Newbee

Ik woon in Maartensdijk, dat ligt onder de rook van Utrecht. Als iemand er zin in heeft dan is hij/zij van harte welkom natuurlijk.
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 19:34
Ronny Ronny is offline
Forum Newbee

Nou, mijn bussie rijdt weer als de beste. Ik de nokjes op de stroomverdeler ring wat opgelast. Tevens zat er behoorlijk veel speling tussen de onderkant van de stroomverdeler en de ring met de nokjes. Daar heb ik een glijring tussen gedaan. Nu haken de nokjes weer perfect in de as die op de krukas draait. Na het afstellen van de onsteking rijdt de bus weer als de beste.

Ik heb de onsteking afgesteld met een lamp op de laagspanning van de bobine en op de massa. Ik de ontsteking bijgedraaid totdat de lamp ging branden. Daarna gestart en de motor draaide redelijk goed. Toen de motor warm was heb ik met draaiende motor de ontsteking nog iets bijgedraaid zodat deze beter liep (op het gehoor dus). Is dit voldoende of is het noodzakelijk dat ik de ontsteken even bij de garage laat afstellen met een stroboscoop lamp?

Bedankt in ieder geval voor al jullie tips.
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 19:37
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict

Send a message via MSN to VWrijder

Goeie oplossing!
Old 06-01-2006, 00:10
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Ronny
Nou, mijn bussie rijdt weer als de beste. Ik de nokjes op de stroomverdeler ring wat opgelast. Tevens zat er behoorlijk veel speling tussen de onderkant van de stroomverdeler en de ring met de nokjes. Daar heb ik een glijring tussen gedaan. Nu haken de nokjes weer perfect in de as die op de krukas draait. Na het afstellen van de onsteking rijdt de bus weer als de beste.

Ik heb de onsteking afgesteld met een lamp op de laagspanning van de bobine en op de massa. Ik de ontsteking bijgedraaid totdat de lamp ging branden. Daarna gestart en de motor draaide redelijk goed. Toen de motor warm was heb ik met draaiende motor de ontsteking nog iets bijgedraaid zodat deze beter liep (op het gehoor dus). Is dit voldoende of is het noodzakelijk dat ik de ontsteken even bij de garage laat afstellen met een stroboscoop lamp?

Bedankt in ieder geval voor al jullie tips.

Das goed nieuws.

Ken het principe niet echt zoals jij het beschrijft, maar ik zou nog ff met een stroboscoop lamp afstellen, dan kan je gelijk de juiste voorontsteking afstellen.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Reply

Posting Rules