|
||||
|
||||
Quote:
ik ben zelf natuurlijk ook heel erg benieuwd, tis toch 160Pk in een niet aangepaste bus de versnellingsbak is trouwens wel een iets langere. Gr. Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
Werk je op het hoogste punt met een expansievat?
Het probleem zit hem in de kachel voorin, als je dan bochten gaat maken, krijg van die zwanenhalsen.
|
||||
|
||||
Quote:
de kachel hangt tussen de voorstoelen (boven de reservewiel bak) op een van de 2 kachelleidingen zit het expansievat aangesloten. het vatje zit hoger dan de motor, radiateur en ook de kachel. het grote probleem zat hem in de radiateur, deze zit hoger dan de motor maar heeft geen ontluchting. Gr. Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
Leuke en effectieve oplossing!!!
Heb je ook nog wat foto's van je bus op een totaal plaatje, ziet er namelijk wel gaaf uit!
|
||||
|
||||
Quote:
veel meer fotos heb ik nog niet, hij is ook nog niet helemaal klaar. ik denk namelijk dat een tandje lager best mag! ook moet de voorbumper nog worden afgewerkt, en natuurlijk de G60 motor erin. verder blijf ik altijd dingen veranderen, verbeteren en onderhouden (is dagelijks vervoer).
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 09-12-2005 at 15:00. |
|
|||
|
|||
Leuk busje. Mooi kleurtje. Maar dat geblokte... Dat kan echt niet.
ps, krijg je de bus wel de garage in? Want als ik dat zo zie dan komt de cabine tegen de deur aan. (of kan die deur nog verder omhoog)
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt, tja.......de een vind het mooi de ander niet, het is goed dat niet iedereen er hetzelfde over denkt anders reden we allemaal dezelfde auto. bus kan prima binnen, in de garage hangt nog een '66 kever carosserie en daar rijd ik de bus weer onderdoor. Gr, Paul.
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi ding gast!!! Echt bruut als het lukt om die G60 erin te hangen!!! Toch komt die bus bekent voor van andere foto´s
|
||||
|
||||
Quote:
Thx, misschien dat deze foto je meer zegt, zo kocht ik hem een jaar geleden.
|
|||
|
|||
Quote:
Is ook maar goed idd dat iedereen een andere smaak heeft. Maar das pas optimaal gebruik maken van de garage.
|
||||
|
||||
Quote:
je moet iets als je (helaas) niet meer grages hebt
|
||||
|
||||
KLopt, zo ken ik hem idd!
HIj is beter geworden!
|
||||
|
||||
Quote:
Tnx, is ook mijn mening, zeker technisch is hij beter geworden zat nl. geen APK op toen ik hem kocht. ik heb ondertussen het complete remsysteem vervangen (schoenen,cilinders,hoordremcilinder) wat laswerk verricht (bodem, binnenscherm en kriksteunen) achter 2 tandjes lager gelegd, nieuwe banden enz.... en natuurlijk het uiterlijk aangepakt + de motor en versn.bak vervangen. Gr. Paul.
|
||||
|
||||
Die binnen schermen, kan je die ook zo bestellen?
|
||||
|
||||
Quote:
ongetwijfeld kun je die bestellen ( http://www.classicvwresto.com/ ), maar met een stuk plaat en wat handigheid kom je een heel eind. Gtn.
|
||||
|
||||
heb je het koppelingshuis van de t3 op de busbak gezet ? en past dit zomaar ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
yep, koppelingshuis van T3 diesel op busbak (geen probleem) wel heb ik de koppelingsbediening van het oude huis op op de as van het T3 huis moeten lassen, T3 had namelijk een hydraulische koppeling en mijn bus een kabel. het druklager is van een T3 diesel, drukgroep en vliegwiel van een G60 motor (had ik nog liggen) en de koppelingsplaat van een type 4 blok. let wel op dat je de prise as in moet korten (ik heb wel eens gehoord dat ze de priseas van een T3 gebruiken maar ik weet niet of dit echt past?) en dat je een toplager in de krukas monteerd (zat in mijn Audi 80 blok niet in) ook moet je een T3 diesel startmotor monteren. Suc6, paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 20-12-2005 at 11:08. |
|
||||
|
||||
enneh.. een spijlbak is niet bepaald hetzelfde als een T2-bak he!
Dus je zult je bus moeten ombouwen naar IRS, waarbij de gebruikelijke Kever-gebaseerde ombouw `niet voldoet (T2 bak past niet zomaar!) Jens
|
||||
|
||||
Quote:
je zult ongetwijfelt gelijk hebben, aan een T1 heb ik nog nooit gewerkt. Gr, Paul.
|
|||
|
|||
hallo,
mooie ombouw. paar vragen bovenop de originele bak bij mijn t2b zit nog een ophanging in het chassis. Heb je deze weggelaten? Dan hangt de bak toch alleen aan de voorzijde. Heb je het vliegwiel van de t3 diesel overmoeten zetten of past de starterkrans van 1.6 met een t3 startmotor? welke versnellingsbak heb je als basis genomen 2liter? en kan je het toegenomen vermogen dan ook een beetje kwijt. 100km/u is hoeveel toeren? is het geluid dan ook acceptabel. Jeroen |