![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nu ik er zo onder kijk hangt de slang niet heel veel lager dan het carter maar wel iets .. ga zo ff beter naar kijken.
|
|
|||
|
|||
![]() Heb een stukje gereden en de motor goed warm laten worden. Rookt nu nog erger ik denk toch echt de turbo hoor .. dit weekend maar eens eraf halen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Turbo is helemaal droog. Ik heb ff in de cilinders gekeken voor zover dat kon.. cilinder 4 is wat vochtig dus ik denk toch de klepseals.
|
|
|||
|
|||
![]() Na een half uur snel weg gereden te hebben hem ff op een parkeerplaats neer gezet want er was een slang los geschoten .. toen rookte die stationair ook heel erg ( slang zat er al wel weer op) weer naar huis gegaan en toen deed die stationair weer niks. Ik vind het heel raar. Zou het kunnen komen door een losse ic slang? Heb nu alles gecontroleerd en alles zit vast. Lijkt wel meer vermogen te hebben nu.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Losse IC slang dan rookte die waarschijnlijk heel erg zwart of niet? Waarschijnlijk als deze slang continu (deels) los was geweest dan had je wel een motorstoringslampje gehad over niet halen gewenste turbodruk of een verkeerde lambda waarde. |
|
|||
|
|||
![]() Hmm oké.. dan zoek ik verder. Veel mensen zeggen toch kapotte turbo. Een opzoek naar een exemplaar voor een goeie prijs haha
|
|
|||
|
|||
![]() Welke olie gebruik je en hoeveel kms heeft de motor geloven
|
|||
|
|||
![]() Quote:
5w30 en km stand is rond de 190.xxx |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar staat er ook olie in de turbo?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hangt wel olie onder aan de turbo.. dus denk ook dat er wel wat in zit. Ga hem van t weekend eens beter bekijken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als het je turbo seal is zou je ook olie in je ic buizen moeten vinden.
Mocht het wel de turbo zijn ipv de klepsteelrubbers waarom zou je dan je huidige turbo niet laten reviseren i.p.v. een "nieuwe" aanschaffen. Een nieuwe originele turbo zal beduidend meer kosten dan een revisie van je huidige turbo. |
|
|||
|
|||
![]() Of een los center kopen
|
|||
|
|||
![]() Bij een Hooge km stand word vaak dikkere olie gebruikt