Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-09-2005, 19:56
type17 type17 is offline
Forum Newbee

Hoi
Ik ben ook nieuw hier. Althans loop al een tijdje rond maar heb me nu dan ook geregistreerd

Ik heb het idee dat het iets met je massa kan zijn. Kijk alle massapunten eens na, ook onder het dashboard tegen het schutbord (in de binnenkant van de auto dan he). En kijk ook ff of je misschien een bruin draadje (massa) los ziet hangen (al dan niet met kabelschoentje erop).

Wat betreft je golf, mooie auto en hij ziet er (op de foto in ieder geval) behoorlijk gaaf uit. Toch vind ik dat je teveel betaald hebt, helemaal nu blijkt dat ie ook niet standaard is....

Ik heb zelf ook niet al te beste ervaringen met die velgenboer in Assen. Die heeft er volgens mij niet veel verstand van maar hij weet wel wat het moet kosten . Maar dit terzijde...
Reply With Quote
Old 16-09-2005, 19:58
type17 type17 is offline
Forum Newbee

Heb je trouwens niet toevallig nog een tellerbak liggen van een 1600?
Dan kun je iig uitsluiten dat het in de tellerbak zelf zit...
Reply With Quote
Old 16-09-2005, 20:02
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast

Nee helaas niet type17, heb alleen de tellerset liggen die er uit kwam, die met MFA. Die heb ik laatst nog een keer "los" aangesloten om te kijken of het misschien aan de tellerset ligt maar bij die set kreeg ik het oliedrukwaarschuwingslampje helemaal niet aan het branden
Reply With Quote
Old 16-09-2005, 21:24
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life

Is er niet iemand die het meetbereik van de sensoren voor je heeft? Het staat op de sensor, maar helaas wel op de rand die naar beneden is gericht (bij mij wel iig). Ik heb eenzelfde soort probleem gehad bij de motorombouw, lampje bleef maar knipperen omdat 1 sensor in 't nieuwe blok anders was dan in het oude blok. Na omwisselen was het probleem verholpen.
Old 17-09-2005, 03:51
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast

Het drukbereik van de sensoren op een 1600 blok weet ik al, via het VW-forum en de dealer achter gekomen.

Het blijkt dat de sensor bovenop het oliefilter bij beide sensoren gelijk is, namelijk een wit type.

De sensor in de zijkant van het blok is echter anders, hier zit bij een 1600 een blauwe in en bij een 1800 een zwarte.
Deze (blauwe) heb ik dus bij de dealer opgehaald en in mijn blok geschroefd maar dit hielp niets , het lampje deed nog precies hetzelfde.
Ik weet natuurlijk ook niet of de druk die daar bij een 1800 voorkomt wel goed gemeten wordt door een blauwe sensor .

Misschien dat het mijn oliepomp is of dat printje voor de dynamische oliedruk waar eerder over werd gesproken, weet iemand hier iets van af ?
Reply With Quote
Old 17-09-2005, 09:55
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by type17
Heb je trouwens niet toevallig nog een tellerbak liggen van een 1600?
Dan kun je iig uitsluiten dat het in de tellerbak zelf zit...

hey goeiedaggie,

Als jij jezelf eens voor ging
stellen... Ben ik heel benieuwd
naar
Reply With Quote
Reply

Posting Rules