|
||||
|
||||
deze polo bedoel je.
grtz.
|
||||
|
||||
VOLKSWAGEN POLO COUPE G40 85 KW
Voertuig Kenteken Voertuigsoort personenauto Merk VOLKSWAGEN Handelsbenaming POLO COUPE G40 85 KW Brandstof Benzine Vervaldatum APK 29-07-2006 Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 20-06-2007 BPM € 0 Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting WAM verzekerd geregistreerd Ja
|
|||
|
|||
@Jaap: die heeft heel wat puntjes van aandacht
|
||||
|
||||
haal met mijn babylader ook 1.2 bar .. dus het kan zeker wel licht ook een beetje wat voorn merk drukmeter je erin hebt vdo of wat anders
|
|||
|
|||
Ik wou ook al zeggen. Ik haal ook makkelijk 1 bar bij 6000 toeren. Alleen gaan me riemen dan slippen.
Ben druk aant kijken naar de beste oplossing. Dan moet ik 1.2 bar ook wel halen Bij 7500 toeren. |
|
||||
|
||||
Quote:
heeft het wel nut om zoveel toeren te rijden? volgens mij kun je beter bij de 4500 a 5000 toeren opschakelen. grtz.
|
|||
|
|||
Als je echt alles laat tunen aan het blok wat er te tunen valt. Dan trekt die bij 6000 toeren ook nog de klinkers uit de straat.
Standaard G40 motoren zijn hun vermogen dan al lang kwijt en kan je idd beter opschakelen bij 4500 a 5000 toeren. Ik moet er wel bij zeggen. dat ik meestal al bij 3000 toeren schakel. Omdat ik er meestal rustig mee rij. Maar als iemand denkt sneller te zijn dan die oude rot polo, dan bewijs ik het tegendeel. |
|
||||
|
||||
Quote:
ja als die volledig getuned is, maar meestal zijn de g40-jes standaard getuned. pully, chip en bewerkte lader. ja is altijd wel lachen bij een stoplicht, als er iemand naast je staat die denkt van, die polo rijden we er even uit. vergeet het maar grtz.
|
|||
|
|||
Haha, precies. Alleen optrekken vanuit stilstand, is wat lastig. Ik blijf me banden roken tot in het einde van de 3de versnelling. En dan bedoel ik niet een burnout met handrem ofzo. Want een handrem heb ik niet. Ik heb rondom schijven.
Maar BMW M3, Porsche Carrera. Kein Probleem. Alleen wel een verbruik van 1 op 5 Hoog octaan. Ik ben nu druk op zoek naar een oplossing voor me slippende riem. Wil alleen niet overstappen op getand. Want als het dan een keer fout gaat, dan gaat het ook goed fout. Me broertje is bezig met een ze G40 om te bouwen naar turbo. Sneller als die van mij. Alleen een redelijke turbo op een 1400. Dat word aan/uit. |
|
|||
|
|||
@Sjef: ombouw naar een 6PK (6 tands gegroefde riem) is ook niet moeilijk.
Kán nog wel slippen, maar schijnt beter te zijn dan origineel. Daarvoor heb je een poelie nodig van een Golf 3/Polo 6N voor de krukas en dynamo. Een poelie voor de lader kun je dan pakken van een G60. Moet wel iets af van deze laatste om de boel mooi in lijn te krijgen.
|
||||
|
||||
Quote:
7500 toeren?Allebarstens! Klapt de lader dan niet? Het maximum toerental van de lader is toch iets van 12.000 rpm? Met een 65'er poelie zit je bij 7500rpm op 14884 toeren per minuut voor de G-lader! ( of heb je een 68'er? dan altijd nog een goede 14229 rpm!) ( of heb je een 70ér? dan altijd nog een 13825 rpm!) ( of een standaard 75ér? 12905 rpm!) Of bedoel je 6500 rpm? Maar goed: Het zou ook mogelijk moeten zijn om met de v-snaren te blijven rijden, en om slippen te voorkomen bij (te) kleine poelie, een spanrolletje te plaatsen tussen G-lader en dynamo: Deze zorgt er dan voor dat de riemen beter aanliggen op de G-lader poelie, waardoor ie minder snel slipt.
|
|
|||
|
|||
Ik heb nu een 70mm erop zitten. En geloof het of niet er komt een 65ér op.
En ik bedoel 7500 toeren. Daarna gaat die begrenzen. Zo extreem is dit alles nog niet. Ik heb al een paar polo'tjes gezien die doortrekken tot 9000 toeren. (Maar dat is echt slopen als je het mij vraagt). Ik heb nergens problemen mee. Moet alleen wat vaker reviseren dan iemand met een standaard g40. En me lader is van binnen nog helemaal gaaf. Voorlopig zit ik alleen nog in kroatie voor me werk. Dus werken aan de polo kan ik niet zelf doen. Me broertje rijd er nu mee. En die werkt er ook verder aan naast ze eigen polo. Ik ga eens kijken of ik door me pa van die spanrolletjes kan laten maken. en anders stap ik over op een 6pk riem. En als die nog slipt dan zet ik daar spanrollen op. En als dat nog slipt. Dan weet ik het niet meer. Er komt in ieder geval geen getande set op. |
|
||||
|
||||
7500 rpm -> pfff woei!
hou 't heel, hou 't heel. Ik ken d'r ook die door trekken tot ver voorbij de 7000 (richting 9000?).. maar dat is nog nooit lang heel gebleven. Overigens: ongeblazen en zonder G-lader.
|
|
|||
|
|||
Daarom rij ik 9 van de 10 keer rustig. Gewoon schakelen bij 3 a 4000 toeren.
Alleen als zo'n rijkeluis's zoontje met papa's M3 (of wat dan ook) denkt dat die een hele stoere man is. En de polo heeft alles goed op temperatuur. Dan gaat het gas voor enkele seconden onderin. Ik ken ook genoeg gasten met een G-lader die gelijk na een koude start volle pijp weg trekken. Dat is pas echt zonde. |
|
||||
|
||||
Quote:
en geld kosten
|
||||
|
||||
ik ken iemand uit zoetereer met een G40 met een riginele RS Lader, hij haalt dus 1,2 bar met een 70mm poelie..
|
|||
|
|||
Met een boostmeter van kwaliteit lik me reet zeker.
|