|
||||
|
||||
Motor uit dan pedaal aantal keren intrappen tot ie hard word. Je poot op de pedaal houden met druk dan motor starten . Zak ie dan verder is pomp goed doet dat niet pomp kapot of vacuüm probleem
|
|
|||
|
|||
Ken een verhaal van een BMW forum, waarbij na een rembekrachtiger/remcilinderombouw, de stang die vanaf het pedaal, de bekrachtiger inging, enkele millimeters te weinig was ingekort.
Hierdoor kwamen de remmen niet helemaal meer vrij, en ging het zaakje steeds vaster zitten, na stukje rijden/remmen. Nu weet ik dat jou bekrachtiger/hr-cilinder normaal gezien plug&play zou moeten zijn, maar check toch ff of de stang aan je pedaal ook verstelbaar is in lengte. Nogmaals, dit is iets wat ik gelezen heb op een ander forum, en geen eigen ervaring, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. En je hebt al van alles gecheckt, dus je moet toch wat hè😁 Veel succes👍
|
||||
|
||||
Klinkt als probleem wat ik had, bij mij was de hoofdremcillinder defect.
|
||||
|
||||
Ook nog een optie idd. Pedaal iets slapper dat ie wel vrije slag heeft anders loopt er geen olie terug richting het potje desnoods een extra veer aan de pedaal om hem goed terug te krijgen. Zou zelfs heel goed kunnen dat dit het probleem want dit heb ik met mijn hydro koppeling gehad
|
|
||||
|
||||
Hier nog gelukt???
|
|
|||
|
|||
Ik ben ook wel nieuwsgierig ja😁
|
||||
|
||||
Quote:
Vakantie gehad Daarna direct de aansluiting van de rembekrachtiger aan het pedaal afgesteld. Deze stond op zijn uiterste stand (zo lang mogelijk) dus ik had redelijke hoop dat dit mijn probleem was ! Na een testritje: vooralsnog remt de auto in ieder geval NIET uit zichzelf , maar voor de langere afstanden moet ik nog even testen, even afwachten dus nog, maar dit heeft al betere resultaten! Ik zit alleen te denken: mijn rempedaal stond dus "heel kort" doordat de as vanuit de bekrachtiger op maximale lengte stond, is hierdoor mijn HRC niet intern beschadigd ondanks dat ik mijn pedaal nooit tot op de bodem heb getrapt?? Maargoed, eerst maar even nog een testronde maken.... Velgen worden wel een klein beetje heet, in hoeverre mag dit?? |
|
||||
|
||||
is maar net hoe je remt
kan dus best het probleem zijn geweest omdat de remcilinder zijn olie pas weer vrijlaat op het uiterste van zijn slag komt ie daar niet dan blijft er per rembeurt steeds meer olie in de leidingen |
|
||||
|
||||
Quote:
Net weer even gereden, probleem blijft aanwezig!! remmen blijven dus vastlopen... Ik denk dat het nog maar aan 2 dingen kan liggen: -Hoofdremcilinder stuk -Rembekrachtiger werkt niet naar behoren Kan iemand mij adviseren welke HRC ik kan gebruiken met 256mm remmen voor en trommelremmen achter?? Model zonder remlichtschakelaar, die zit namelijk al bij m'n pedaal. Ik hoor het graag |
|
||||
|
||||
Quote:
heb zelf eentje van een Toledo model 98 22mm hrc met pomp en de vork omgelast |
|
|||
|
|||
heb je de oude HRC en stang nog? Die eens naast de huidige HRC houden.
Ik heb een keer een hulpkoppelingscilinder gehad met een losse stang, toen ik goed ging vergelijken bleek de stang van de nieuwe cilinder een cm te lang... |