|
||||
|
||||
super aankoop
wij hebben hier in het bedrijf al een elektrische caddy mk1 en kever omgebouwd, zal deze dus zeker met de nodige aandacht volgen |
|
||||
|
||||
Leuk project, ga ik volgen.
|
|||
|
|||
Dank jullie wel
Ik heb gisteren een klein rondje NRW gemaakt en heb de voor- en achterbumper gekocht, alsmede een nieuwe "bril". Die van ons heeft een klein tikje gehad, en het koste maar een tientje Het spijt mij voor de puristen, maar het zijn de niuwere bumpers |
|
|||
|
|||
interesant project, ga ik zeker volgen! succes ermee!
|
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:48. |
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien in de toekomst een elektrisch project topic? Het is weer wat anders als een roetmobiel of een brullende benzine verbruiker. |
|
||||
|
||||
Die elektromotoren hebben ook (vloeistof)koeling nodig, hoor?! :p
|
|||
|
|||
Mijn roetmobiel is er ook nog.. maar die wacht vredig op zijn beurt
Onze motoren zijn inderdaad vloeistofgekoeld. De inverters voor de motoren zijn ook vloeistofgekoeld. De oude originele motor schijnt luchtgekoeld te zijn geweest.. en de elektronica daarvan was wel watergekoeld. Met een kleine radiateur van 20 bij 15 of zo ... links beneden op de foto is de radiateur.. en het ondefineerbaar ding tegen het schutboord aan is de kachel, welke op benzine uit de zwarte tank links loopt.. Last edited by SciroccomTDI : 13-06-2018 at 10:23. |
|
||||
|
||||
Zo te zien een (Eberspacher B5W?) standkachel. Gezien het kleine circuit hoef je het niet koud te hebben in deze auto...
|
|||
|
|||
gaaf
de motor die er in komt heeft een hele hoge vermogensdichtheid en heeft als eigenschap dat hij redelijk constante eigenverlies heeft. De motor wordt dus ook met weinig belasting warm... maar moet zo goed als mogelijk worden gekoeld. Ik denk dat de kachel dan niet weg kan vanwege TÜV.. maar misschien wel vervangen worden door een elektrische. En de Gardena slangen ook gewoon vervangen door automotive slangen. |
|
|||
|
|||
Komen toch wel weer smalle bumpers op en geen dikken?
Super project, in onze groepsapp hadden we het over deze auto en hoe deze weer tot leven moest komen.
|
||||
|
||||
Echt gaaf dat deze auto's nog bewaard zijn gebleven!
Enig idee waar de oorspronkelijk gemonteerde aandrijflijn gebleven is? |
|
|||
|
|||
Op dit moment nog geen kieskeurigheid wat betreft dikke of dunne bumpers. Ding moet er gewoon toonbaar uitzien "zodat de chef niet nog meer grijs haar krijgt" Ik werk in Duitsland he.. alles ouder dan 5 jaar is hier oud.. en op elk klein mankementje wordt zo een Golfje zwaar afgerekend. Oorspronkelijk gemonteerde aandrijflijn is een goede vraag. De man, van wie wij de Golf kochen, heeft er nog een.. maar die is ook weer omgebouwd met een andere motor en een 1-bak .. verder niets speciaals eigenlijk. Wel een van de latere Golfs.. met mooiere tellerbak en zo. Last edited by SciroccomTDI : 13-06-2018 at 10:23. |
|
||||
|
||||
Gaaf project, je zou zo'n digifant aan de gang moeten krijgen, helemaal in stijl haha!
|
|
|||
|
|||
ik snap hem niet helemaal Waar moet de Digifant op dan? Op de RangeExtender? Daar hebben we TriJekt Bee voor..
|
|
||||
|
||||
Wss bedoelt ie Digifiz :P
|
|
||||
|
||||
Hij bedoeld inderdaad digifiz denk ik!
|
||||
|
||||
Haha, oeps, ik als mk2 noob bedoelde idd digifiz
|
|
||||
|
||||
Mocht je dat (later) van plan zijn heb ik nog wel een digifiz liggen tot 8000 toeren met haasje. Helaas geen kabelboom bij maar kom je nog wel is tegen los in Duitsland.
Als straks wat meer bekend is welk type electro motor gebruikt gaat worden ben ik benieuwd naar de datasheet.
|
|||
|
|||
Digifiz hebben wij ook al overlegd! Ik moet eerlijk bekennen, ik ben meer van analoge dingetjes
Datasheet van een vergelijkbare motor: http://www.engiro.de/fileadmin/pdfs...7-250-90-43.pdf De motor, die er in komt, zal aangepast zijn voor de toepassing, maar niet "kwalitatief" zeg maar. |