|
|||
|
|||
Om nog even een bijkomende vraag te stellen, bluepower heeft nog een golf 5 gtibak die ik eventueel zou willen overnemen, deze past normaal tegen mijn apx motor, maar wat met de steunen/aandrijfassen, kan iemand mij hier raad in geven?
|
|
|||
|
|||
De Golf 5 GTI heeft 225 / 45 - 17 banden. Ik hoop dat je kleinere wielen gaat monteren.
Zodoende wordt de bak te kort |
|
|||
|
|||
Wat is in principe de beste bak dan? De langste 02J?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb deze auto gekocht van Richard Bono in 2009. Hij heeft deze ombouw al sinds 2005 of 2006. |
|
||||
|
||||
Quote:
Kan hem zo niet herinneren
|
|||
|
|||
Quote:
Was voor 2009 een vrij bekende auto in het VW wereldje. Nu niet meer zo want ik kom alleen maar op MIVW en dan de laatste jaren nog met een cabriotje. |
|
|||
|
|||
Quote:
ik ga met een 02A rijden, icm met een enkel massa vliegwiel en aangepaste koppelling op 15inch |
|
|||
|
|||
met 02A is het mooie, dat je 100mm bakzijdehomokineetflenzen hebt.. en de baksteunen voor 02A in een A1 platform zijn makkelijk te krijgen. Daarbij is de ombouw naar kabelbediende koppeling makkelijk met bestaande onderdelen. Voor Golf V zal je of moeten knutselen, of de auto ombouwen naar hydraulische bediening.
|
|
|||
|
|||
Is een 02A bak wel sterk genoeg? Ik heb zoals gezegd een apx motor en ben van plan rond de 250 pk te eindigen...
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
02A kan volgens het boekje 350Nm hebben. Als eerste gaan de klinknagels van het diff kapot.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Is er dan geen alternatief om toch een sterkere te monteren? een 02J is op zich dan niet sterker? |
|
|||
|
|||
Ja hoor je kunt gewoon bak ff los halen klinknagels er uit boren.
Setje arp bouten in je diff en klaar ben je. Dan zit je aardig op safe.
|
|||
|
|||
Quote:
Is dit een moeilijke ingreep? hier heb ik zelf nog geen ervaring mee... Welke bakcode zou het beste zijn om naar op zoek te gaan dan? |
|
|||
|
|||
Quote:
Niemand? |
|
||||
|
||||
Nog niet... Stuur Stefan s n privé bericht hy wil je vast helpen
|
|||
|
|||
Die ingreep is niet super moeilijk.. maar je hebt het juiste gereedschap nodig, en je moet, zo ver ik weet, de positie precies afstellen, zodat de lagers niet kapot lopen.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Een oud topic maar ik ben aan het oriënteren om een 20VT in een MK1 te leggen.
Uit welke auto's kan je allemaal een 20VT halen? Want ik las dat deze niet uit een passat kan komen omdat deze anders geplaatst is. Is dat dan enkel vanwege de bak? Want dan zou je er een 02A bak eraan kunnen hangen toch? Of wat zijn de overige verschillen? En uit welke auto's kan je nog meer de motor niet uit halen? Of juist wel En wat zijn verder de verschillende type motoren? Ik kwam dit lijstje tegen 110 kW: AEB, AGU, AJH, APH, ARX, ARZ, ATW, AUM, AVC, AWD, STL, AWW, BJX, BKF, BKV 110 kW: CFMA 115 kW: AQX, AYP 120 kW: BFB, BKB, CED 125 kW: AMB, AWM 132 kW: AJQ, APP, ARY, ATC, AUQ, AWP, BEK, BNU (in North America) BBU (in UK) 140 kW: BEX, BVR 154 kW: APY, AUL, AMK 165 kW: AMU, APX, AM, BEA, BAM 176 kW: BFV Klopt dit lijstje? Is hij compleet? En is er misschien ook een lijst waarin te zien is uit welke auto's ze komen? En wat zijn verder de verschillen? Ik las dat sommige modellen een andere hoek hebben bij de turbo? Welke zijn dat? Nog meer verschillen? |
|
|||
|
|||
Ook deze info kwam ik tegen:
https://www.audi-sport.net/xf/threa...ne-codes.14784/ All S3s are VVT and DBW, but the VVT system differs. APY are mechanical VVT, AMK and BAM are electrical operation of VVT 110 kW (150 bhp) Engines in A3 AGU 12/96 - 07/98 Drive: FWD Emission: Non-VVT, EU3 Throttle: cable Injectors: small Turbo: K03 Gearbox: EVS, EGY AQA (not available in UK) Date: 08/98 - 04/01 Drive: Haldex 4WD Emission: ? Throttle: ? Injectors: big Turbo: ? Gearbox: ? AUM Date: 05/00 - Drive: FWD Emission: VVT, EU4 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K03sport Gearbox: EBN, ENJ, ESV, FDC ARX (Not available in UK) Date: 09/00 - Drive: Haldex 4WD Emission: VVT, EU3 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K03sport Gearbox: FEX (5-speed, short gearing) ARZ Date: 09/00 - Drive: ? Emission: VVT, EU3 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K03 Gearbox: ? 132 kW (180 bhp) Engines in A3 AJQ Date: 11/98-08/00 Drive: Haldex 4WD Emission: non-VVT, EU3 Throttle: cable Injectors: big Turbo: K03 Gearbox: ? (5 Speed) APP (Not available in UK?) Date: 07/99-05/00 Drive: Haldex 4WD Emission: non-VVT, EU3 Throttle: cable Injectors: big Turbo: K03 Gearbox: ? ARY Date: 09/00 - Drive: Haldex 4WD Emission: non-VVT, EU3 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K03sport Gearbox: FHA, FEK (6-speed) AUQ (not available in UK) Date: 05/00 - Drive: FWD Emission: VVT, EU4 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K03sport Gearbox: EHA 154 kW (210 bhp) Engines in S3 APY Date: 11/98 - 09/00 Drive: Haldex 4WD Emission: VVT (mechanical), EU3 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K04 Gearbox: ? (6-speed) AMK Date: 09/00 - 04/02 Drive: Haldex 4WD Emission: VVT, EU3 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K04 Gearbox: ? (6-speed) 165 kW (225 bhp) Engines in S3 BAM Date: 08/01 - 05/02 Drive: Haldex 4WD Emission: VVT (check), EU3 Throttle: drive-by-wire Injectors: big Turbo: K04 Gearbox: ? (6-speed) The easiest way to tell if you have a drive-by-wire throttle on your Audi/VW/Seat/Skoda is to simply look for an 'EPC' (Electronic Power Control) light on the dashboard when you turn the ignition on. All A3s from facelift MY01 have DBW but not necessarily VVT. To tell if VVT when looking into the engine compartment from the grill, look to the right side of the engine block and there'll be a black cylinder mounted. This is part of the crank sensor. The sensor itself is on the other side of the engine. |