![]() |
|
||||
|
||||
![]() 4-2-1 spruitstuk monteren?
Enige ervaring die ik heb is een 16v PL met een 4-2-1 van raceland geloof ik. bij 2250 toeren 184 nm, 186 nm was de max bij 5k ofzo? Op de erik botman bank gemeten trouwens. Pk's waren er 136 van aan boord..
|
||||
|
||||
![]() die pompdruk verhogen heeft in jou geval weinig zin.
Die van mij heeft een injectiesysteem.. Heb je de auto al eens laten afstellen? Je moet ook genoeg voorontsteking hebben met webers erop ander heb je ook geen lekker vermogen. Last edited by Johan1982MK1 : 17-04-2014 at 11:53. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
+1
|
||||
|
||||
![]() Gewoon doortrappen naar 8000tpm. Die toerenteller gaat niet voor niks zo ver door.
Mijn 2 KR's deden dat prima! 120km/m in de 2e versnelling. Wat wil je nog meer. ![]()
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest ![]() Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een versnellingsbak voor een diesel heeft juist langere overbrengingen (minder toeren bij gelijke snelheid). Dit omdat een dieselmotor een lager max toerental heeft t.o.v. benzine (zeker een 16V KR) De motor zal alleen maar meer worden afgeknepen. Zit de originele 2Y bak er nog achter? Het gebeurt nog wel eens dat bij een kapotte versnellingsbak deze door een bak met langere overbrengingen wordt vervangen ... ![]()
|
||||
|
||||
![]() lader monteren is niet zo simpel. die carbs kunnen geen overdruk aan aan de inlaatzijde. dus ofwel moet je een drukbox maken waar de carbs compleet inzitten, ofwel andere carbs gebruiken die wel overdruk aankunnen ofwel moet je de carbs VOOR de lader monteren en dan ga je een benzine/luchtmengsel gaan samendrukken... komt ook niet goed denk ik
daarbij komt nog het probleem dat een lader net zoals een turbo een bepaald werkgebied heeft. grote turbos hebben een groot gat op lage toeren en veel vermogen op hoge, kleine turbos zijn op lage toeren snel op snelheid maar vormen een restrictie bij hoge toeren. (biturbos hebben vaak een grote EN een kleine samen zitten). als jij een lader inbouwd om meer kracht te hebben op lage toeren, werkt deze tegen op jouw carbs en nokkenas die op hoge toeren werken. je zal bijgevolg nog steeds weinig winnen op lage toeren (nokkenas en carb houden tegen) en daarbovenop zal je motor op hoge toeren ook gaan inboeten aangezien de lader dar zal tegenwerken. motortuning is een combinatie van alle onderdelen. 2 delen installeren voor hoge toeren en 2delen voor lage toeren resulteerd in slechte prestaties. ofwel bouw je alles voor hoge toeren en rijd je dan ook in hoge toeren, ofwel wijzig je de huidige setup dat deze meer op lagere toeren presteerd (hetgeen de fabrikant origineel gedaan had) ik zou al eens proberen met kleinere wielen, als dit beterd kan je nog zien voor een kleinere versnellingsbak eventueel in combinatie met de kleinere wielen. je zal aan topsnelheid inboeten maar immens trekkracht gaan krijgen (die setup zal namelijk de hoogtoerige kracht omzetten in koppel, veel koppel). dit is exact hetzelfde zoals ze bij motos doen. die draaien 12000rpm maar de motor heeft net voor de bak een 2:1 reductie zitten waardoor de bak slechts 6000rpm krijgt. maar wel dubbel zoveel koppel. pk's en koppel verhouden zich ook volgens een bepaalde formule pk = (koppel * rpm) / 5252 dwz dat 100Nm op 5252rpm ook 100pk geeft maar 100Nm op 10500rpm geeft je wel 200pk. weet je direct ook waarom motos tot 13000rpm gaan en formule 1 blokken vlot 18000rpm draaien. door je blok hoogtoerig te houden (blijkbaar wel de kracht van zo een 16V KR blok) en je overbrenging aan te passen ga je wel een vlot machien krijgen.