|
|||
|
|||
En daar heeft is dus ook gewoon gelijk mee
Typegoedkeuring is voor de man in het blauw waar ie naar kijkt (Al vraag ik me af of je dat kan laten wijzigen zoals dat ook kan bij het vervangen van de motor) |
|
||||
|
||||
i know, ben de discussie ook niet aangegaan, merkte aan alles dat ik geen bekeuring kreeg, dus heb ik mn bek verder maar gehouden.
|
||||
|
||||
Quote:
Artikel 5.2.55 lid 3 gaat over alle verplichte verlichting. Heb ook niet gezegd dat je de achterlichten wel zou mogen spuiten of beplakken. Maar nieuwe rode achterlichten mogen wel (hella magic color bijvoorbeeld). En ook in originele lampen mag je een rood pitje steken. Bekeuring kun je beroep op aantekenen, mocht je die ooit krijgen. Als we ons alleen maar aan de typegoedkeuring gaan houden betekend dat minstens half nederland de auto aan de kant kan zetten. Misschien wel 100% als je goed gaat kijken, bewust of onbewust. En als men dat wil handhaven moet je een systeem gaan invoeren zoals in belgië en duitsland. En ik mag hopen dat dat er niet van komt... Daarbij, ook echt elke agent weet precies wat de typegoedkeuring van elke auto in nederland is... Net zoals dat ze de apk regels allemaal weten... Zelfs mensen die er dagelijks mee bezig zijn weten niet alle regels uit hun hoofd, laat staan een agent. (en hier bedoel ik niks neerbuigend mee) Veelal gaat men pas naar de typegoedkeuring kijken als het geen punt is waar bij apk naar gekeken wordt. Maar je hebt altijd over-ijverige agenten natuurlijk. Bijvoorbeeld het aantal db dat je uitlaat produceert. US lights mogen wel. Maar daar zitten zoveel regels aan... Niet raar dus als je een bekeuring zou krijgen omdat je het niet op de juiste manier hebt. Zelfs schrijft men nog een bekeuring uit voor een auto waar het origineel op zit en op hoort. Tis allemaal krom. maar het feit blijft dat de vraag van de Topicstarter duidelijk is beantwoord. Het mag niet, iig niet op de manier die hij voorstelt.
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 22-03-2014 at 17:18. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties
Heb inderdaad duidelijke antwoorden gekregen haha. Heb het binenwerk maar zwart gemaakt, ziet er wel leuk uit. Thanks! |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet niet wanneer us lights mogen Maar mijn golf 2 met Amerikaanse bumper en verlichting werd er op afgekeurd bij de APK dus zeg niet dat het mag, persoonlijk zie ik ook de reden van afkeur niet maar een keurmeester kan hem er op afkeuren en dan kan je van een lang verhaal een korte maken, maar dan mag het dus niet |
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas maken keurmeesters ook fouten omdat hun ook de regels niet precies kennen. Discussie is niet nodig, gewoon uitdraai van de regels tonen bij keuring. Zeker als je grenzen op aan het zoeken bent is dat een aanrader. Bij US spec bumpers e.d. vind ik het wel vreemd dat ie afkeurt, dat zou volgens de regels moeten zijn. TS is iig geholpen lees ik
|
||||
|
||||
Mijn originele MK2 US Jetta wordt al jaren gewoon gekeurd met oranje sidemarkers en mee brandende knipperlichten voor en volledig rode Japanse achterlichten (dus ook richtingaanwijzers die rood zijn)..
Nooit gezeur mee gehad en ook al keer steekproef op gehad