|
|||
|
|||
als ie werkelijk als vrachtwagen beschreven staat, en jij alleen B(E) rijbewijs hebt, ga je met een controle dus voor de bijl..
of het nu klopt of niet, agent kijkt niet verder als er vrachtwagen staat en jij niet juiste rijbewijs hebt zit je fout en kost het VEEEELLL>. laat dat ding op een juiste manier op kenteken zetten, dan komt het verzekeren ook wel in orde!!!! |
|
|||
|
|||
Hij zal niet als vrachtwagen in die zin geregistreerd staan, want dat komt totaal niet overeen met de gewichten van de caddy. Rijbewijs-problemen bij voertuigcontrole lijkt mij niet aan de orde.
In de volksmond is de caddy natuurlijk een lichte vracht auto. Caddy als oldtimer verzekeren kan inderdaad een probleem zijn. Gewoon verzekeren van een caddy is maar bij een paar verzekeraars niet mogelijk. Voorwaarde om een auto als oldtimer te verzekeren is volgens mij bij iedere verzekeraar dat hij als 2e auto verzekerd wordt en niet meer dan 5000km per jaar maakt. De eerste auto moet dan bij dezelfde verzekeraar zijn verzekerd. Is dat al het geval? |
|
|||
|
|||
Zie net dat hij gewoon keurig als N1 staat, dus vrachtwagen voor lichte vracht tot totaal gewicht van 3500KG, dus B-rijbewijs.
|
|
||||
|
||||
Ok B-rijbewijs heb ik Dat moet dan geen probleem zijn denk ik?
Ik gebruik caddy inderdaad als 2e auto. Of een optie is, wachten tot mijn 24e en bij meeus verzekeren als 2e oldtimer.
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is hem geworden!! Bij deze hoef je ook geen 1e dagelijkse auto te hebben ANWB kon hem toch niet verzekeren Hadden ze denk ik ook 4 telefoontjes terug kunnen zeggen.
|
||||
|
||||
Quote:
|